ÜNYE BELEDİYESİ ŞUBAT 2024 BELEDİYE MECLİS KARARLARI

A-
A+

ÜNYE BELEDİYE MECLİSİNİN 06.02.2024 GÜNÜ YAPTIĞI OLAĞAN

TOPLANTI KARARLARI

BELEDİYE BAŞKAN V.                 :Orhan GÜREL

TARİH                                               :06.02.2024

SAAT                                                 :14.00

GELEN ÜYELER Abdullah ZEREY Ahmet DİKİCİ Ahmet ŞAHİN Arif Safa SARI Arslan GÜDEK Deniz BENLİ    Ercan YILDIRIM Ethem Rasim UYSAL Kadir GÜMÜŞ Kemal MARAL Kerim ATEŞ     Mustafa FİDAN Mehmet ARSLAN Nevzat EGE  Recep GÜDEK Rıfat KÖYLÜ   Orhan GÜREL Sema KURT Yeliz ÜRER ARAZ Yılmaz GÜRKAN   Yılmaz TURAN   GELMEYEN ÜYELER Suna YERLİKAYA  (İ) Adem ATİK   (İ) Murat ÇIRAKLI   (İ) Mustafa DARIOĞLU (İ) Bedri KESİMOĞLU   Hasan ÇARKACI Hüseyin KEMALOĞLU  Mustafa ALTUN  Samet TECER  Şevki OCAK         

            Gündeme geçilmeden 06.02.2023 tarihinde ülkemizde yaşanan asrın felaketindeki acıları anmak adına Meclis Başkanı Meclis üyelerini 1 dakikalık saygı duruşuna davet etti ve saygı duruşu yapıldı.

            Belediye Meclis üyelerince doldurulduktan sonra Kuruma teslim edilmek üzere bütün Üyelere Mal Bildirim formları teslim edilerek görev sürelerinin bitiminden önce teslim etmeleri kendilerine bildirildi.

            Gündem dışı konuları görüşmek üzere Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11.md. hükümleri dikkate alınarak;

a)- Türkiye Belediyeler Birliği ve İçişleri bakanlığı sivil toplumla ilişkiler Genel müdürlüğü dışişleri bakanlığı işbirliği nde çağrıya çıkılan sivil katılım projesi kapsamında ana başvuran kadın dokunuyordu derneği ve proje ortağı olarak Ünye belediyemizin projede yer almasına Kadın Eli Dokunuyordu Derneği ile ” Işkın SOSYOKENT ” Pojesinde” ortak olunması için Ünye Belediye Başkanımız Hüseyin Tavlı‘nın İmza atmaya yetkili kişi olarak yetkilendirilmesi talebinin gündemin 9. maddesi olarak görüşülmesi talebi Meclis Başkanı tarafından önerildi. İşaretle yapılan oylama sonucunda; teklif meclis üyelerince aynen oybirliği ile kabul edildi.

Meclis Üyelerinden; Suna YERLİKAYA, Adem ATİK,  Murat ÇIRAKLI, Mustafa DARIOĞLU’nun mazeretleri kabul edilerek izinli sayıldı.

Meclis gündemine alınmak üzere başka talep olmadığından gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verileceği Meclis Başkanı tarafından bildirilmesine rağmen leh ve aleyhte söz almak isteyen olmaması üzerine, önceden oluşan gündem sırası ile okundu. Bundan sonra da gündemle ilgili bir talep olmaması halinde gündemin görüşülmesine geçildi.

8- Gündemin 1.maddesinde İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı tesislerde verilen hizmet ve diğer ücret bedellerinin maliyetlerindeki artışlara bağlı olarak güncellenmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediyemiz İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebinin Tarife komisyonuna havale edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

9- Gündemin 2.maddesinde5393 sayılı Belediye Kanununun Belediyenin görev ve sorumlulukları başlıklı 14/b maddesi ve 6360 sayılı kanunun 17. maddesi gereği sporu teşvik etmek amacıyla amatör spor kulüplerine “genel bütçe vergi gelirlerinden belediyeler için tahakkuk eden miktarın binde oniki oranı tutarında” ödenek tahsis edilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 5393 sayılı Belediye Kanununun Belediyenin görev ve sorumlulukları başlıklı 14/b maddesi ve 6360 sayılı kanunun 17. maddesi gereğince sporu teşvik etmek amacıyla amatör spor kulüplerine “genel bütçe vergi gelirlerinden belediyeler için tahakkuk eden miktarın binde oniki oranı tutarında” ödenek tahsis edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

10- Gündemin 3.maddesinde Yunus Emre Mahallesi Ahsen Sokak No:72 adresindeki Atık Getirme Merkezinde kurulan 60 tonluk kantar için, kantar tartım ücretinin belirlenmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından Yunus Emre Mahallesi Ahsen Sokak No:72 adresinde bulunan atık Getirme Merkezinde kurulan 60 tonluk kantar için, kantar tartım ücreti piyasa araştırılması yapılmıştır. Konunun 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununa istinaden 2024 yılında uygulanacak olan vergi, harç ve ücret tarifesinin belirlenmesi talebinin Tarife Komisyonuna havale edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

11- Gündemin 4.maddesinde İlçe sınırlarımızda bulunan devlete ait her derecedeki okulların, mahalli idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ve amatör spor kulüplerinin, belediyemizden talep ettikleri; yapım, bakım, onarım ile şehir içi ve şehir dışı taşıma işlerinin Destek Hizmetleri Müdürlüğünce ilgili mevzuatına göre gerçekleştirilmesi için adı geçen kurum/kuruluşlar ile iş birliği protokolü yapılması ve bu kapsamda Belediye Başkanına yetki verilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 5393 Sayılı Belediye Kanunun, belediyenin görev ve sorumluluklarını ifade etmiş olduğu 14. maddesinde ” Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; b) (…) Devlete ait her derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını karşılayabilir; sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve işletebilir; mabetlerin yapımı, bakımı, onarımını yapabilir; kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını sağlayabilir; bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa edebilir; cemevlerinin yapım, bakım ve onarımını yapabilir. (Değişik ikinci cümle: 12/11/2012-6360/17 md.) Gerektiğinde, sporu teşvik etmek amacıyla gençlere spor malzemesi verir, amatör spor kulüplerine ayni ve nakdî yardım yapar ve gerekli desteği sağlar, her türlü amatör spor karşılaşmaları düzenler, yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan öğrencilere, sporculara, teknik yöneticilere ve antrenörlere belediye meclisi kararıyla ödül verebilir. Gıda bankacılığı yapabilir. (…)” ibaresi bulunmaktadır. Yine 5393 Sayılı Belediye Kanunun Diğer kuruluşlarla ilişkilerini ifade etmiş olduğu 75. maddesinde ” Belediye, belediye meclisinin kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda; a) Mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait yapım, bakım, onarım ve taşıma işlerini bedelli veya bedelsiz üstlenebilir veya bu kuruluşlar ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirebilir ve bu amaçla gerekli kaynak aktarımında bulunabilir. Bu takdirde iş, işin yapımını üstlenen kuruluşun tâbi olduğu mevzuat hükümlerine göre sonuçlandırılır. b) Mahallî idareler ile merkezî idareye ait aslî görev ve hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla gerekli aynî ihtiyaçları karşılayabilir, geçici olarak araç ve personel temin edebilir. c) Kamu Kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, kamu yararına çalışan dernekler, Cumhurbaşkanınca vergi muafiyeti tanınmış vakıflar ve 7/6/2005 tarihli ve 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu kapsamına giren meslek odaları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirebilir. Diğer dernek ve vakıflar ile gerçekleştirilecek ortak hizmet projeleri için mahallin en büyük mülki idare amirinin izninin alınması gerekir.” ibaresi bulunmaktadır. Bu bağlamda 5393 Sayılı Belediye Kanunun belediyenin görev ve sorumluluklarını başlığının 14/b maddesi maddesinde anılan hususlar çerçevesinde; ilçe sınırlarımız içerisinde bulunan yukarıdaki maddelerde bahse konu olan devlete ait her derecedeki okulların, mahalli idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ve amatör spor kulüplerinin, belediyemizden talep ettikleri; yapım, bakım, onarım ile şehir içi ve şehir dışı taşıma işlerinin Destek Hizmetleri Müdürlüğünce ilgili mevzuatına göre gerçekleştirilmesi için adı geçen kurum/kuruluşlar ile iş birliği protokolü yapılması ve bu kapsamda Belediye Başkanına yetki verilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

12- Gündemin 5.maddesinde Atatürk Mahallesi F38C11B1C pafta, 901 ada 84 numaralı parsele isabet eden plan değişikliğine taşınmaz sahiplerince yapılan itirazlara ilişkin hazırlanan İmar Komisyon Raporunun görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediye Meclisinin 02.01.2024 tarih ve 4 sayılı kararı ile imar komisyonuna havale olunan, Ünye Belediye Meclisinin 01.08.2023 tarih ve 86 sayılı kararı ve Ordu Büyükşehir Belediye Meclisinin 10.10.2023 tarih ve 2023/334 sayılı kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliğinin, Atatürk Mahallesi F38C11B1C pafta, 901 ada 84 numaralı parsele isabet eden kısma taşınmaz maliklerince, düzenleme ortaklı payı oranının %45’i aşamayacağından bahisle, yeşil alan-konut alanı kullanımlarının bu oran göz önünde bulundurularak düzenlenmesi ayrıca ticaret arazi kullanım kararı belirlenmesi şeklinde itiraz edilmektedir.

İmar Komisyonu raporu dikkate alınarak; Bahse konu itiraz taleplerinin arazi kullanım kararlarında yapılması gereken değişiklikler olduğundan, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planının konusudur. Dolayısıyla 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile söz konusu itiraz taleplerinin karşılanması mümkün olmadığından talebin reddedilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

            13- Gündemin 6.maddesinde Pınarbaşı Mahallesinden 6 kişi, Erenyurt ve Ortaköy Mahallelerinden 1’er kişinin, Kadastro Bilirkişiliğine seçilmeleri talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Aşağıda listesi verilen kişilerin bilirkişi olarak seçilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

ERENYURT
İHSAN DUMAN
ORTAKÖY
AHMET KIRAÇ
PINARBAŞI
HÜSEYİN BULUT
İSA PALABIYIK
RAFET KIRAN
MEHMET UYSAL
AYDIN KIRAN
EMİNE ÇALIK

14- Gündemin 7.maddesinde Mahalle yollarında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerinin alımı için İller Bankası A.Ş. den 30.000.000,00 (OTUZMİLYON) TL kredi kullanılması talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; İlçemiz mahalle yollarının yapımında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Mahalle yollarında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerinin alımı için İller Bankası A.Ş. den 30.000.000,00 TL (otuz milyon)kredi kullanılması ve bu konuda Belediye Başkanına yetki verilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyelerinden Kerim ATEŞ, Arslan GÜDEK ile Kadir GÜMÜŞ’ün red oylarına karşılık teklif aynen oy çokluğuyla kabul edildi.

15- Gündemin 8.maddesinde Belediyemizin cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası AŞ’den, özel veya kamu bankalarından 30.000.000,00 (OTUZMİLYON) TL Kredi kullanılması talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediyemizin cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası AŞ’den, özel veya kamu bankalarından 30.000.000,00 (OTUZMİLYON)TL Nakit Kredi kullanılmasına, krediden kaynaklanacak anapara, faiz, denetim giderleri, komisyon, vergi, resim, harç, ücret vs. ödemeye, krediye ilişkin sözleşme evrakı imzalamaya, vadesini belirlemeye, kullanılacak kredinin faiz oranını ve diğer her türlü masraf ve komisyonunu kararlaştırmaya, kullanılacak kredinin teminatını teşkil etmek üzere, özel ve kamu bankaları lehine İller Bankası A.Ş. tarafından teminat almaya, düzenlenmiş teminat mektubunu vermeye ve teminat olarak Belediyemizin her türlü hak alacak ve gelirlerini temlik etmeye, İller Bankası AŞ’de kullanılacak kredilerde, İller Bankası AŞ’ce teminat olarak alınacak, Belediyemiz gelirlerinden ve İller Bankası A.Ş. ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca dağıtılan yasal paylarımızın mevzuattan kaynaklanan herhangi bir kesinti oranına bağlı kalmaksızın tamamından (%40’ın dışında ve %100’üne kadar) karşılanmasına, kredi teminatına konu gelirlerden krediye ilişkin ödemelerin karşılanamaması halinde, bu krediyle elde edilen tesis, inşaat ve her nevi gayrimenkul ile araç, gereç ve malzemenin, İller Bankası AŞ’ce talep edildiği takdirde aynı şartlarda ve talep tarihinde İller Bankası A.Ş. adına ipotek veya rehin edilmesine, İller Bankası AŞ’ce Belediyemize kullandırılacak krediye ilişkin olarak her türlü sözleşmeyi ve evrakı imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden işlemleri yürütmeye, Belediyemiz mülkiyetindeki her türlü gayrimenkulü İller Bankası AŞ’ye ipotek vermeye, Belediyemizin her türlü gelir, hak ve alacaklarını İller Bankası AŞ’ye terhin ve temlik etmeye, Belediyemize ait her türlü ticari işletmeyi İller Bankası AŞ’ye rehin vermeye, alınacak kredinin teminatı için özel veya kamu bankalarına ipotek, araç ve makine rehini, temlik ve teminat mektubu vermeye, İller Bankası A.Ş.’nin mevcut mevzuatı ve bunda meydana gelebilecek her türlü değişiklik çerçevesinde, 5393 Sayılı Belediye Kanun’un 68. maddesinde yer alan koşulların yerine getirilmesi kaydıyla krediye konu işle ilgili her türlü işlemi yapmaya Belediye Başkanının yetkili kılınması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyelerinden Kerim ATEŞ ile Kadir GÜMÜŞ’ün red oylarına karşılık teklif aynen oy çokluğuyla kabul edildi.

16- Gündemin 9. Maddesinde Türkiye Belediyeler Birliği ve İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü, Dışişleri Bakanlığı işbirliğinde çağrıya çıkılan sivil katılım projesi kapsamında ana başvuran kadın dokunuyordu derneği ve proje ortağı olarak Ünye belediyemizin projede yer almasına Kadın Eli Dokunuyordu Derneği ile ” Işkın SOSYOKENT ” Pojesinde” ortak olunması için Ünye Belediye Başkanı  Hüseyin Tavlı‘nın İmza atmaya yetkili kişi olarak yetkilendirilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Türkiye Belediyeler Birliği ve İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü, Dışişleri Bakanlığı işbirliğinde çağrıya çıkılan sivil katılım projesi kapsamında ana başvuran kadın dokunuyordu derneği ve proje ortağı olarak Ünye belediyemizin projede yer almasına Kadın Eli Dokunuyordu Derneği ile ” Işkın SOSYOKENT ” Pojesinde” ortak olunması için Ünye Belediye Başkanı  Hüseyin Tavlı‘nın İmza atmaya yetkili kişi olarak yetkilendirilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

Orhan GÜREL                       Arif Safa SARI                     Sema KURT  

Belediye Başkan V.               Meclis Divan Kâtibi             Meclis Divan Kâtibi           

Karar tarihi                             :06/02/2024

Karar Numaraları                    :8,9,10,11,12,13,14,15,16

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.