ÜNYE BELEDİYESİ MAYIS 2004 MECLİS KARARLARI

A-
A+

ÜNYE BELEDİYE MECLİSİNİN 07.05.2024 GÜNÜ YAPTIĞI OLAĞAN

TOPLANTI KARARLARI

MECLİS  BAŞKANI                         :Mustafa ŞENER

TARİH                                               :07.05.2024

SAAT                                                 :14.00

GELEN ÜYELER Abdulkadir DEMİR Ali ARSLAN Adnan SOBİ Ahmet ŞAHİN Deniz BENLİ Dursun ODABAŞI Ercan YILDIRIM Feyzi GÜLER Hasan ÇARKACI Hasan GÜMÜŞ Hüseyin KALKAN Hüseyin ALTUN İsa TÜRK İbrahim VEYİŞOĞLU Kadir ÖKSÜZ        Mehmet ARSLAN Mehmet TÜREDİ Merve Nur TOKAÇ Mustafa FİDAN Mustafa ŞENER Mustafa Kemal OKUYAN Nuri PELİT Orhan GÜREL Servet ZEREN Şengül AĞCA Dr.Yaşar YÜRÜK Yeliz ÜRER ARAZ Yılmaz ŞENTEPE Yılmaz TURANGELMEYEN ÜYELER Neşe AKGÜL TİYALOĞLU (İ) Ethem Rasim UYSAL (İ)      

            Gündem dışı konuları görüşmek üzere Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11.md. hükümleri dikkate alınarak;

                a)- Belediyemiz İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebinin 9. maddesi olarak görüşülmesi talebi Meclis Başkanı tarafından önerildi. İşaretle yapılan oylama sonucunda; teklif meclis üyelerince aynen oybirliği ile kabul edildi.

Meclis Üyelerinden; Neşe AKGÜL TİYALOĞLU, Ethem Rasim UYSAL’ın mazeretleri kabul edilerek izinli sayıldı.

                Meclis gündemine alınmak üzere başka talep olmadığından gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verileceği Meclis Başkanı tarafından bildirilmesine rağmen leh ve aleyhte söz almak isteyen olmaması üzerine, önceden oluşan gündem sırası ile okundu. Bundan sonra da gündemle ilgili bir talep olmaması halinde gündemin görüşülmesine geçildi.

38- Gündemin 1.maddesinde 2023 Mali Yılı Bütçe Kesin Hesabının 5393 sayılı Belediye Kanunun 64. Maddesi gereğince Belediye Meclisince görüşülerek karara bağlanması talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Ünye Belediye Başkanlığının 2023 Mali yılı Gelir ve Gider kesin hesabı; 5393 Sayılı Belediye Kanunun 34. ve 64. maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 40. maddesine istinaden hazırlanan 2023 Mali yılı Gelir ve Gider Kesin Hesabı ile ilgili olarak defter ve mizan üzerinde yapılan çalışmalar aşağıya çıkarılmış olup, 2023 yılına ait Kesin Hesabı da aşağıda sunulmuştur.

2023 YILI GİDER BÜTÇESİ:

GİDERLERİNİN EKONOMİK SINIFLANDIRILMASINA GÖRE:

EKON. SINIFAÇIKLAMANET BÜTÇE ÖDENEĞİ TOPLAMIBÜTÇE GİDERİ TOPLAMI
01PERSONEL GİDERLERİ72.438.900,8250.794.335,75
02SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ7.605.063,745.353.004,44
03MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ464.936.800,00368.274.162,95
04FAİZ GİDERLERİ11.350.000,0010.462.883,83
05CARİ TRANSFERLER10.310.196,279.330.136,46
06SERMAYE GİDERLERİ198.912.000,00119.680.895,14
07SERMAYE TRANSFERLERİ13.480.065,0010.963.408,52
09YEDEK ÖDENEKLER1.174.974,170,00
GENEL TOPLAM780.208.000,00574.858.827,09
GİDERLERİN FONKSİYONEL SINIFLANDIRILMASINA GÖRE:
FONKSİYONNET ÖDENEK TOPLAMIGERÇEKLEŞEN BÜTÇE GİDER TOPLAMI
Kod.AÇIKLAMA
1GENEL KAMU HİZMETLERİ360.525.604,12276.766.612,42
3KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK HİZMETLERİ12.782.940,398.728.902,70
4EKONOMİK İŞLER VE HİZMETLER121.536.321,4594.570.421,80
5ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ35.168.429,3217.685.041,97
6İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZMETLERİ226.204.058,12160.260.789,26
8DİNLENME, KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ18.038.646,6016.677.098,79
10SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ5.952.000,00169.960,15
GENEL TOPLAM780.208.000,00574.858.827,09
Olarak gider dağılımı yapılmıştır. 2023 yılı Gider Bütçesi ödenek hareketleri belirtildiği şekildedir.
2023 YILI GİDER BÜTÇESİNDE ÖDENEK HAREKETLERİ AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE GERÇEKLEŞMİŞTİR;
2022 Yılına Devreden Ödenek0,00 
2023 Yılı Bütçe Ödeneği447.160.000,00 
Aktarma Yoluyla İlave Edilen Ödenek105.688.501,91 
Aktarma Yoluyla Düşülen Ödenek105.688.501,91 
Ek Ödenek333.048.000,00 
Olağan Üstü Ödenek0,00 
Toplam Ödenek780.208.000,00 
Toplam Harcama574.858.827,09 
İptal Edilen Ödenek205.349.172,91 

2023 MALİ YILI GELİR BÜTÇESİ

            2023 yılı gelir bütçesi 407.160.000,00 TL, ek gelir bütçesi 333.048.000,00 TL olmak üzere 740.208.000,00 TL öngörülmüş olup, 2023 yılı tahsilatı 530.866.575,74 TL’dır. Tahsilattan red ve iade olan 284.530,15 TL düşüldükten sonra 2023 yılı net tahsilatı 530.582.045,59 TL’dır. 2022 yılından 2023 yılına devreden tahakkuk toplamı 26.137.092,39 TL’dır. 2023 yılı içerisindeki tahakkuk toplamı 545.304.195,40 TL’dır. Buna göre toplam tahakkuk 571.441.287,79 TL olarak gerçekleşmiştir.

2023 yılı içerisinde toplam tahakkuktan tahsilat düşüldükten sonra kalan 40.574.712,05 TL tahakkuk 2024 yılına devretmiştir.

2023 yılı gelir bütçesi 740.208.000,00 TL’dır. 2023 yılı tahakkuk toplamı 571.441.287,79 TL olup, gerçekleşen net tahsilat 530.582.045,59 TL’dır. Gelir bütçesine göre gerçekleşme oranı % 72, tahakkuka göre gerçekleşme oranı ise % 93’dür.

GELİRLERİN EKONOMİK SINIFLANDIRILMASINA GÖRE:

AÇIKLAMABÜTÇE İLE TAHMİN EDİLENYILI NET TAHSİLATI
01VERGİ GELİRLERİ73.800.000,0040.124.741,05
03TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ130.360.000,00129.574.837,49
04ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR İLE ÖZEL GELİRLER94.700.000,0016.263.413,94
05DİĞER GELİRLER234.698.000,00222.248.779,88
06SERMAYE GELİRLERİ206.650.000,00122.370.273,23
GENEL TOPLAM740.208.000,00530.582.045,59

2023 MALİ YILI FİNANSMAN BÜTÇESİ

2023 yılı finansman bütçesi 40.000.000,00 TL öngörülmüş olup, geçen yıldan 48.800.123,69 TL devreden, 2023 yılında kullanılan finansman 64.660.040,64 TL, yılı içinde ödenen finansman 32.304.020,80 TL düşüldükten sonra, 2024 yılına devreden finansman toplamı 81.156.143,53 TL’dır.

AÇIKLAMAGEÇEN YILDAN DEVREDEN BORÇÖDENENYIL İÇİNDE KULLANILAN TUTARGELECEK YILA DEVREDEN TUTAR
İller Bankasından Alınan Krediler34.367.956,6715.873.807,1351.305.437,3869.799.586,92
Diğer Bankalardan Alınan Krediler14.432.167,0216.430.213,6713.354.603,2611.356.556,61
GENEL TOPLAM48.800.123,6932.304.020,8064.660.040,6481.156.143,53

TAŞINIR KESİN HESABI

2023 Mali Yılı Taşınır Mallar Hesabı ile ilgili tutarlar yukarıdaki tabloda gösterildiği şekildedir.

2023 Mali yılına ait Bütçe Kesin Giderleri Kesin Hesabı çalışmalarında gider ve gelirlere ait işlemlerin kanunlara uygun olarak yapıldığının, defter kayıtlarının mizan ve cetvellerine mutabık bulunup, bulunmadığının Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 40. maddesi gereğince incelenerek karara bağlanması ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44. maddesi gereğince Taşınır Kesin Hesabı Belediye Encümeninin 22.04.2024 tarih ve 189 sayılı kararı ile Meclise sevk edilen 2023 Yılı Kesin Hesabının 5393 sayılı Belediye Kanununun 64. Maddesi gereğince onaylanması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

39- Gündemin 2.maddesinde İlçemiz Sahilköyü Mahallesinde bulunan mülkiyeti Belediyemiz ait 115 ada 6 nolu parselin (7266,06 m²) OKUL YAPMAK amacıyla Maliye hazinesine devri devredilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 5393 sayılı Belediye Kanununun Belediye Meclisinin Görev ve yetkilerine ilişkin 18.maddenin (e) bendinde; “Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması halinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesisine karar vermek.” ve 75. maddenin (d) bendinde “Kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına devredebilir veya süresi yirmi beş yılı geçmemek üzere tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı kuruluşlara kiraya da verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında kullanılması hâlinde, tahsis işlemi iptal edilir.

Tahsis süresi sonunda, aynı esaslara göre yeniden tahsis mümkündür. Kamu kurum ve kuruluşlarına belediyeler, bağlı kuruluşları ve belediye şirketlerince devir veya tahsis edilen taşınmazlar, kamu konutu ve sosyal tesis olarak kullanılamaz” denilmektedir.

İlçemiz Sahilköyü Mahallesinde bulunan mülkiyeti Ünye Belediyesine ait 115 ada 6 nolu parseli (7266,06 m²) Ünye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 01.04.2024 tarih ve 99913951 sayılı yazı ile OKUL YAPMAK amacıyla Maliye Hazinesi adına devrinin yapılmasını talep etmektedir.

Bu nedenle İlçemiz Sahilköyü Mahallesinde bulunan mülkiyeti Belediyemiz ait 115 ada 6 nolu parseli (7266,06 m²) OKUL YAPMAK amacıyla 5393 sayılı kanunun 18.maddesinin (e) bendi, 75.maddenin (d) bendi uyarınca ve 6183 sayılı kanunun Geçici 8.maddesi uyarınca Maliye hazinesine devredilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

40- Gündemin 3.maddesinde İlçemiz Kaledere Mahallesinde bulunan mülkiyeti Belediyemize ait 5336 ada 1 nolu parselde; Zemin kat 42 nolu İşyeri vasıflı taşınmaz, I. Normal Kat 8 nolu Ofis vasıflı taşınmaz, 2. Normal Kat 9 nolu Ofis vasıflı taşınmaz, 2. Normal Kat 16 nolu Ofis vasıflı taşınmaz, 5. Normal Kat 34 nolu Ofis vasıflı taşınmaz 5. Normal Kat 35 nolu Ofis vasıflı taşınmaz, 5. Normal Kat 36 nolu Ofis vasıflı taşınmazların 5393 Sayılı Kanunun 18.maddesinin (e) bendi uyarınca satışının yapılabilmesi için Belediye Encümenine yetki verilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 5393 sayılı Belediye Kanununun Belediye Meclisinin Görev ve yetkilerine ilişkin 18.maddenin (e)bendinde; “Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması halinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesisine karar vermek.” Belediye Meclisinin yetkili olduğu belirtilmektedir.

İlçemiz Kaledere Mahallesinde bulunan mülkiyeti Belediyemize ait 5336 ada 1 nolu parselde; Zemin kat (asma katlı) 87 m² Bürüt /78,67m² Net yüzölçümlü 42 nolu İşyeri vasıflı taşınmaz,I Normal Kat 79 m² Bürüt /70,99m² Net yüzölçümlü 8 nolu Ofis vasıflı taşınmaz,2 Normal Kat 80 m² Bürüt /73,03m² Net yüzölçümlü 9 nolu Ofis vasıflı taşınmaz, 2 Normal Kat 79 m² Bürüt /70,99m² Net yüzölçümlü 16 nolu Ofis vasıflı taşınmaz,5. Normal Kat 69 m² Bürüt /62,91m² Net yüzölçümlü 34 nolu Ofis vasıflı taşınmaz 5. Normal Kat 82 m² Bürüt /74,67m² Net yüzölçümlü 35 nolu Ofis vasıflı taşınmaz, 5. Normal Kat 99 m² Bürüt /89,46m² Net yüzölçümlü 36 nolu Ofis vasıflı taşınmazların 5393 Sayılı Kanunun 18.maddesinin (e) bendi uyarınca satışının yapılabilmesi için Belediye Encümenine yetki verilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyelerinden Yaşar YÜRÜK, Feyzi GÜLER, Hasan GÜMÜŞ, Ali ARSLAN, Yılmaz ŞENTEPE, Servet ZEREN, İbrahim VEYİSOĞLU, Mehmet TÜREDİ, Adnan SOBİ, Şengül AĞCA ve Nuri PELİT’in satış yerine kiralanması yönünde talepleri ile ret oylarına karşılık teklif aynen oy çokluğuyla  kabul edildi.

41- Gündemin 4.maddesinde Gölevi Mahallesi, 1270 ada 245 numaralı parselin bulunduğu alanda Ayrık nizam 3 (üç) kat yapılaşma koşulunun eski imar durumu olan Ayrık nizam 5 (beş) kat olarak değiştirilmesine ilişkin imar planı değişikliği talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Gölevi Mahallesi, 1270 ada 245 numaralı parselin bulunduğu alanda Ayrık nizam 3 (üç) kat yapılaşma koşulunun eski imar durumu olan Ayrık nizam 5 (beş) kat olarak değiştirilmesine ilişkin imar planı değişikliği talebinin İmar Komisyonuna havale edilmesi teklifi  meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

42- Gündemin 5.maddesinde İmar komisyonuna havale olunan, İlçemiz 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Plan notlarında değişiklik/ilave yapılmasına ilişkin komisyon raporunun görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; İmar komisyonuna havale olunan, İlçemiz 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Plan notlarında değişiklik/ilave yapılması talebinin İmar Komisyonu raporu da dikkate alınarak detaylı incelendikten sonra değerlendirilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

43- Gündemin 6.maddesinde İlçemiz mahalle yollarının yapımında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Mahalle yollarında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerinin alınması için İller Bankası A.Ş. den 30.000.000,00 TL ( otuz milyon) kredi kullanılmasıyla ilgili alınan 06.02.2024 tarih ve 14 sayılı Meclis Kararının yenilenmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; İlçemiz mahalle yollarının yapımında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Mahalle yollarında kullanılmak üzere muhtelif yol yapım malzemelerinin alınması için İller Bankası A.Ş. den 30.000.000,00 TL ( otuz milyon) kredi kullanılmasıyla ilgili alınan 06.02.2024 tarih ve 14 sayılı Meclis Kararının yenilenmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

44- Gündemin 7.maddesinde Cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası A.Ş.’den, özel veya kam bankalarından 30.000.000,00 (OTUZMİLYON)TL Nakit Kredi kullanılmasına ilişkin alınan 06.02.2024 tarih ve 15 sayılı Meclis Kararının yenilenmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediyemizin cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası A.Ş.’den, özel veya kamu bankalarından 30.000.000,00 (OTUZMİLYON)TL Nakit Kredi kullanılmasına, krediden kaynaklanacak anapara, faiz, denetim giderleri, komisyon, vergi, resim, harç, ücret vs. ödemeye, krediye ilişkin sözleşme evrakı imzalamaya, vadesini belirlemeye, kullanılacak kredinin faiz oranını ve diğer her türlü masraf ve komisyonunu kararlaştırmaya, kullanılacak kredinin teminatını teşkil etmek üzere, özel ve kamu bankaları lehine İller Bankası A.Ş. tarafından teminat almaya, düzenlenmiş teminat mektubunu vermeye ve teminat olarak Belediyemizin her türlü hak alacak ve gelirlerini temlik etmeye, İller Bankası A.Ş.’de kullanılacak kredilerde, İller Bankası A.Ş.’ce teminat olarak alınacak, Belediyemiz gelirlerinden ve İller Bankası A.Ş. ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca dağıtılan yasal paylarımızın mevzuattan kaynaklanan herhangi bir kesinti oranına bağlı kalmaksızın tamamından (%40’ın dışında ve %100’üne kadar) karşılanmasına, kredi teminatına konu gelirlerden krediye ilişkin ödemelerin karşılanamaması halinde, bu krediyle elde edilen tesis, inşaat ve her nevi gayrimenkul ile araç, gereç ve malzemenin, İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde aynı şartlarda ve talep tarihinde İller Bankası A.Ş. adına ipotek veya rehin edilmesine, İller Bankası A.Ş.’ce Belediyemize kullandırılacak krediye ilişkin olarak her türlü sözleşmeyi ve evrakı imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden işlemleri yürütmeye, Belediyemiz mülkiyetindeki her türlü gayrimenkulü İller Bankası A.Ş.’ye ipotek vermeye, Belediyemizin her türlü gelir, hak ve alacaklarını İller Bankası A.Ş.’ye terhin ve temlik etmeye, Belediyemize ait her türlü ticari işletmeyi İller Bankası A.Ş.’ye rehin vermeye, alınacak kredinin teminatı için özel veya kamu bankalarına ipotek, araç ve makine rehini, temlik ve teminat mektubu vermeye, İller Bankası A.Ş.’nin mevcut mevzuatı ve bunda meydana gelebilecek her türlü değişiklik çerçevesinde, 5393 Sayılı Belediye Kanun’un 68. maddesinde yer alan koşulların yerine getirilmesi kaydıyla krediye konu işle ilgili her türlü işlemi yapmaya Belediye Başkanının yetkili kılınması ile ilgili 06.02.2024 tarih ve 15 sayılı Meclis kararının yenilenmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyelerinden Yaşar YÜRÜK, Feyzi GÜLER, Hasan GÜMÜŞ, Ali ARSLAN, Yılmaz ŞENTEPE, Servet ZEREN, İbrahim VEYİSOĞLU, Mehmet TÜREDİ, Adnan SOBİ, Şengül AĞCA ve Nuri PELİT’in kuruma getireceği faiz yükü gerekçeleri ile ret oylarına karşılık teklif aynen oy çokluğuyla kabul edildi.

45- Gündemin 8.maddesinde Plan ve Proje Müdürlüğü kadrosunun kaldırılarak Etüd Proje Müdürlüğü ile Park Ve Bahçeler Müdürlüğü kadrolarının ihdas edilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 09.04.2023 tarih ve 32158 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşlar ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” hükümleri gereği GİH Sınıfından kaldırılmak istenen boş Müdürlük kadrosu ile yine GİH sınıfından ihdas edilmek istenen Müdürlük kadrolarının aşağıdaki talep tablosunda belirtildiği üzere GİH sınıfın Plan ve Proje Müdürlük kadrosunun kaldırılması, GİH sınıfı Etüd Proje Müdürlük kadrosu ile yine GİH sınıfından Park Ve Bahçeler Müdürlük kadrosunun ihdas edilmesi teklifi Meclis Üyelerinin oylarına sunuldu. İşaret ile yapılan oylama neticesinde teklif 5393 Sayılı Belediye Kanunun 18/l maddesi gereği aynen oy birliğiyle kabul edildi.

BOŞ KADRO DEĞİŞİKLİĞİ VE KADRO İHDAS CETVELİ (MEMUR)
KALDIRILMAK İSTENEN KADRONUNALINMAK İSTENEN KADRONUN
UNVAN
KODU*
SINIFIUNVANIDERECESİADEDİUNVAN
KODU*
SINIFIUNVANIDERECESİADEDİGEREKÇESİ
11140GİHPlan ve Proje Müd.1111045GİHEtüd Proje Müd.1132518 Sayılı R.G. C-10
     11135GİHPark Ve Bahçeler Müd.1132518 Sayılı R.G. C-10

                46-Gündemin 9. maddesinde Belediyemiz İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediyemiz İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebinin Tarife Komisyonuna havale edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

Mustafa ŞENER                    İsa TÜRK                              Hüseyin KALKAN

Meclis I. Başkan V.               Meclis Divan Kâtibi             Meclis Divan Kâtibi           

Karar tarihi                             :07/05/2024

Karar Numaraları                    :38,39,40,41,42,43,44,45,46,

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.