ÜNYE BELEDİYE MECLİSİ’NİN EKİM AYI OLAĞANÜSTÜ TOPLANTI KARARLARI

A-
A+

ÜNYE BELEDİYE MECLİSİNİN 15.10.2024 GÜNÜ YAPTIĞI OLAĞANÜSTÜ TOPLANTI KARARLARI

BELEDİYE  BAŞKANI                   : Hüseyin TAVLI

TARİH                                               :15.10.2024

SAAT                                                 :14.00

GELEN ÜYELER
Abdulkadir DEMİR
Ali ARSLAN
Adnan SOBİ
Ahmet ŞAHİN
Deniz BENLİ
Dursun ODABAŞI
Ercan YILDIRIM
Feyzi GÜLER
Hasan ÇARKACI
Hasan GÜMÜŞ
Hüseyin ALTUN 
İbrahim VEYİŞOĞLU
İsa TÜRK  
Kadir ÖKSÜZ      
Mehmet ARSLAN 
Mehmet TÜREDİ
Merve Nur TOKAÇ
Mustafa FİDAN
Mustafa ŞENER
Mustafa Kemal OKUYAN
Neşe AKGÜL TİYALOĞLU
Nuri PELİT
Orhan GÜREL
Servet ZEREN
Şengül AĞCA
Yeliz ÜRER ARAZ
Yılmaz TURAN
GELMEYEN ÜYELER
Yılmaz ŞENTEPE (İ)
Dr.Yaşar YÜRÜK    (İ)
Ethem Rasim UYSAL
Hüseyin KALKAN                    

Gündem dışı konuları görüşmek üzere Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11.md. hükümleri dikkate alınarak;

Meclis Üyelerinden; Yılmaz ŞENTEPE, Dr.Yaşar YÜRÜK  mazeretleri kabul edilerek izinli sayıldı.

                Meclis gündemine alınmak üzere başka talep olmadığından gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verileceği Meclis Başkanı tarafından bildirilmesine rağmen leh ve aleyhte söz almak isteyen olmaması üzerine, önceden oluşan gündem sırası ile okundu. Bundan sonra da gündemle ilgili bir talep olmaması halinde gündemin görüşülmesine geçildi.

91- Gündemin 1.maddesinde Plan ve Bütçe Komisyonuna sevk edilen Ünye Belediyesi 2025 Yılı Performans Programı için onaylanan Plan Ve Bütçe Komisyon Raporunun 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesi ile Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programı Yönetmeliği’nin 7/5. maddesi gereğince Belediye Meclisince görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Performans programının Ünye Belediyesi 2025-2029 yılları stratejik planı doğrultusunda ve birimlerden gelen performans hedef tabloları ile faaliyet maliyetleri tablolarına göre oluşturulduğu görülmüştür.” şeklindeki Plan ve Bütçe Komisyonu Kararı da dikkate alınarak 2024 yılı Performans Programının 5393 Sayılı Kanunun 18’nci maddesi gereği Belediye Meclisince onaylanması; teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

92- Gündemin 2.maddesinde Plan Ve Bütçe Komisyonuna sevk edilen Ünye Belediyesi 2025 yılı gelir ve gider bütçesi için onaylanan Plan Ve Bütçe Komisyon Raporunun 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18.Maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Usulü Yönetmeliğinin 29. Maddesi gereğince Belediye Meclisince görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 

BÜTÇE KARARNAMESİ

Madde 1- Belediye birimleri için “(A) Ödenek Cetvelinde” gösterildiği gibi toplam (2.505.314.719,00) TL ödenek verilmiştir.

Madde 2– Belediye bütçesinin gelirleri “(B) Gelirlerin Ekonomik Sınıflandırması” cetvelinde gösterildiği gibi toplam ( 2.255.314.719,00) TL olarak tahmin edilmiştir.

 Madde 3- 2025 Yılı gider bütçesinde yer alan ödeneklerle,  gelir bütçesinde tahmin edilen gelirler arasındaki  –250.000.000,00 TL fark finansmanın ekonomik sınıflandırması tablosunda gösterildiği gibi borçlanma yoluyla karşılanacaktır.

 Madde 4- Gelir çeşitlerinin yasal dayanakları (C) cetvelinde gösterilmiştir. Yasal dayanağı bulunmayan gelir tahsil edilemeyecektir.

Madde 5– (G) cetvelinde nicelik ve niteliği gösterilen yatırım projeleri için üst yönetici, hükmü birden çok yılı kapsayan sözleşme yapmaya yetkilidir.

Madde 6- 6245 sayılı Harcırah Kanununun 8’inci maddesi gereğince memur ve hizmetli olmayanların yurt içi ve yurt dışı gezi ve görevlerinde verilecek günlük ve yol giderleri bağlı (H) cetvelinde gösterilen miktarlar üzerinden ödenecektir.

Madde 7-Bütçe aşağıda belirtilen cetvellerden oluşur:

1- Bütçe Kararnamesi

2-Ödenek Cetveli (A) (Örnek – 14),

3-Gelirlerin Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (B) (Örnek – 15),

4-Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (Örnek – 16),

5-Gelirlerin Yasal Dayanağını Gösterir (C) Cetveli (Örnek – 17),

6-Çok yıllı gider bütçesi cetveli (Örnek – 18),

7-Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırma Düzeyinde İzleyen İki Yıl Bütçe Tahmini Cetveli (Örnek – 8),   8-Çok Yıllı Gelir Bütçesi Cetveli (Örnek – 19),

9-Çok Yıllı Finansmanın Ekonomik Sınıflandırılması Cetveli (Örnek – 20),

10-Gelecek Yıllara Yaygın Yüklenmelere Kapsayan Taahhütler (G) Cetveli (Örnek – 21),

11-Memur Olmayanlara Verilecek Yollukları Gösterir (H) Cetveli (Örnek – 22),

12-İhdas Edilen Memur Kadrolarını Gösterir (K – 1) Cetveli (Örnek – 23),

13-İhdas Edilen Sürekli İşçi Kadrolarını Gösterir (K – 2) Cetveli (Örnek – 24),

14-237 sayılı Taşıt Kanununa Göre Satın Alınacak Taşıtları Gösterir (T1) Cetveli (Örnek – 25)

15-Mevcut Taşıtları Gösterir (T2) Cetveli (Örnek – 26),

16-Ayrıntılı Harcama Programı (Örnek – 27),

17-Finansman Programı (Örnek – 28)

Madde 8 – Vergi, resim, harç ve katılım paylarının tahsil süreleri 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ile 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununda gösterilen zamanlarda, diğer gelirler ile tahakkuka bağlı olarak 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili hakkında kanun ve diğer ilgili kanunların öngördüğü şekilde tahsil edilecektir.

 Madde 9 – İlçemizin kalkınmasının temini için yapılması uygun görülen işlerle ilgili olarak borçlanmaya belediye adına belediye başkanı yetkilidir.

Madde 10 –  Bu kararname hükümleri 01 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girer

 Madde 11 – Bu kararname hükümlerini Ünye Belediye Başkanı yürütür.

 Düzenlenen bu Bütçe Kararnamesi ve eki cetvellerin meclis tutanaklarına uygun olduğu tasdik olunur. 2025 Mali Yılı Bütçe Kararnamesi 11 (on bir) madde üzerinden madde madde incelenmiş olup, komisyonumuzca oybirliği ile uygun görülmüştür.  

 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA

KODUFONKSİYON  2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇESİ    2027 YILI BÜTÇESİ
01GENEL KAMU HİZMETLERİ1.632.582.829,001.959.099.394,802.155.334,28
03KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK HİZMETLERİ24.546.197,0029.455.436,4032.400.980,04
04EKONOMİK İŞLER VE HİZMETLER351.433.089,00421.719.706,80463.891.677,48
05ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ84.776.375,00101.731.650,00111.904.815,00
06İSKÂN VE TOPLUM REFAHI HİZMETLERİ328.275.565,00393.930.578,00433.323.745,80
08DİNLENME, KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ59.744.628,0071.693.553,6078.862.908,96
10SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ23.956.036,0028.747.243,2031.621.967,52
TOPLAM2.505.314.719,003.006.377.662,803.307.015.429,08

2025 yılı bütçesinin incelenmesi sonucunda birimler, fonksiyonel sınıflandırmanın 1. Düzeyine göre yukarıdaki gibi gruplandırılmış olup; komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

KURUMSAL SINIFLANDIRMA

KODUMÜDÜRLÜK  2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇESİ    2027 YILI BÜTÇESİ
02ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ28.764.003,0034.516.803,60  37.968.483,96  
07BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ59.744.628,0071.693.553,60  78.862.908,96  
11DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ303.200.333,00363.840.399,60400.224.439,56
13BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ76.244.568,0091.493.481,60100.642.829,76
14İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ902.429.196,001.082.915.035,201.191.206.538,72
15ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ119.615.858,00143.539.029,60157.892.932,56
24HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ7.399.114,008.878.936,809.766.830,48
31YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ119.615.858,00143.539.029,60157.892.932,56
32MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ296.926.079,00356.311.294,80391.942.424,28
34ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ24.546.197,0029.455.436,4032.400.980,04
35TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ70.301.545,0084.361.854,0092.798.039,40
38İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ46.320.481,0055.584.577,2061.143.034,92
39FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ114.566.174,00137.479.408,80251.227.349,68
44PARK VE BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜ48.523.052,0058.227.662,4064.050.428,64
51RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ5.927.279,007.112.734,807.824.008,28
64İŞLETME VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ351.433.089,00421.719.706,80463.891.677,48
65MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ3.040.556,003.648.667,204.013.533,92
67İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRLÜĞÜ14.474.830,0017.369.796,0019.106.775,60
68AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ23.206.036,0027.847.243,2030.631.967,52
        TOPLAM2.505.314.719,00      3.006.377.662,803.307.015.429,08

             2025 yılı bütçesinin incelenmesi sonucunda birimler, kurumsal sınıflandırmaya göre yukarıdaki gibi gruplandırılmış olup; komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

  BÜTÇE GİDERLERİ EKONOMİK SINIFLANDIRMA

KODUAÇIKLAMA2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇESİ    2027 YILI BÜTÇESİ
01PERSONEL GİDERLERİ191.755.991,00230.107.189,20253.117.908,12
02SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ13.908.577,0016.690.292,40  18.359.321,64
03MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ1.574.578.476,001.889.494.171,20 2.078.443.588,32
04FAİZ GİDERLERİ30.000.000,0036.000.000,0039.600.000,00
05CARİ TRANSFERLER48.587.140,0058.304.568,0064.135.024,00
06SERMAYE GİDERLERİ395.163,500,00474.196.200,00521.615.820,00
07SERMAYE TRANSFERLERİ31.321.035,0037.585.242,0041.343.76620
09YEDEK ÖDENEKLER200.000.000,00240.000.000,00264.000.000,00
 GENEL TOPLAM2.505.314.719,003.006.377.662,803.307.015.429,08

     2025 yılı gider bütçesinin incelenmesi sonucunda ekonomik sınıflandırmanın 1. Düzeyine göre yukarıdaki gibi belirlenmiş olup;  ödenek toplamları teklif edildiği gibi 2.505.314.719,00 TL olarak komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

BÜTÇE GELİRLERİ EKONOMİK SINIFLANDIRMA

KODUAÇIKLAMA 2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇES      2027 YILI BÜTÇES  
01VERGİ GELİRLERİ    286.050.000,00 ₺  343.260.000,00377.586.000,00
03TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ    608.500.000,00 ₺  730.200.000,00803.220.000,00
04ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR İLE ÖZEL GELİRLER    271.000.000,00 ₺  325.200.000,00357.720.000,00
05DİĞER GELİRLER    879.764.719,00  1.055.717.662,801.161.289.429,08
06SERMAYE GELİRLERİ    210.000.000,00 ₺  252.000.000,00277.200.000,00
 GENEL TOPLAM      2.255.314.719,00        2.706.377.662,80  2.977.015.429,08

             2025 yılı gelir bütçesinin incelenmesi sonucunda ekonomik sınıflandırmanın 1. Düzeyine göre yukarıdaki gibi belirlenmiş olup;  gelir kalemleri toplamları teklif edildiği gibi 2.255.314.719,00TL olarak komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

FİNANSMANIN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI

IIIIIIIVAÇIKLAMA  2025  2026  2027
01   İÇ BORÇLANMA250.000.000300.000.000330.000.000
0108  MALİ KURULUŞLARDAN SAĞLANAN FİNANSMAN250.000.000300.000.000330.000.000
010801 Bankalar125.000.000150.000.000165.000.000
01080101Borçlanma125.000.000150.000.000165.000.000
010802 İller Bankası125.000.000150.000.000165.000.000
01080201Borçlanma125.000.000150.000.000165.000.000
                            GENEL TOPLAM250.000.000300.000.000330.000.000

2025 yılı bütçesinin incelenmesi sonucunda gelir ve gider bütçesi arasındaki – 250.000.000,00 TL finansman açığının yukarıdaki finansmanın ekonomik sınıflandırması tablosundaki gibi karşılanması komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

2025 YILI AYRINTILI HARCAMA PROGRAMI

EKONOMİK KODLAMAI. 3 AYLIK
(OCAK-ŞUBAT-MART)
II. 3 AYLIK
(NİSAN-MAYIS-HAZİRAN)
III. 3 AYLIK
(TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL)
IV. 3 AYLIK
(EKİM-KASIM-ARALIK)
TOPLAM
AÇIKLAMAMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORAN
PERSONEL GİDERLERİ47.938.997,752547.938.997,752547.938.997,752547.938.997,7525191.755.991,00100
SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİM GİDERLERİ3.477.144,25253.477.144,25253.477.144,25253.477.144,252513.908.577,00100
MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ393.644.619,0025393.644.619,0025393.644.619,0025393.644.619,00251.574.578.476,00100
FAİZ GİDERLERİ7.500.000,00257.500.000,00257.500.000,00257.500.000,002530.000.000,00100
CARİ TRANSFERLER12.146.785,002512.146.785,002512.146.785,002512.146.785,002548.587.140,00100
SERMAYE GİDERLERİ98.790.875,002598.790.875,002598.790.875,002598.790.875,0025395.163.500,00100
SERMAYE TRANSFERLERİ7.830.258,75257.830.258,75257.830.258,75257.830.258,752531.321.035,00100
YEDEK ÖDENEKLER55.000.000,002555.000.000,002555.000.000,002555.000.000,0025220.000.000,00100
TOPLAM BÜTÇE GİDERİ626.328.679,7525626.328.679,7525626.328.679,7525626.328.679,75252.505.314.719,00100

Ayrıntılı harcama programı ekonomik sınıflandırmanın 1. düzeyinde ayrı ayrı incelenmiş olup; teklif edildiği şekliyle komisyonumuzca oy birliği ile kabul edilmiştir.

EKONOMİK KODLAMAI. 3 AYLIK
(OCAK-ŞUBAT-MART)
II. 3 AYLIK
(NİSAN-MAYIS-HAZİRAN)
III. 3 AYLIK
(TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL)
IV. 3 AYLIK
(EKİM-KASIM-ARALIK)
TOPLAM 
IAÇIKLAMAMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORAN 
01VERGİ GELİRLERİ71.512.500,002571.512.500,002571.512.500,002571.512.500,0025286.050.000,00100 
03TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ152.125.000,0025152.125.000,0025152.125.000,0025152.125.000,0025608.500.000,00100 
04ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR İLE ÖZEL GELİRLER67.750.000,002567.750.000,002567.750.000,002567.750.000,0025271.000.000,00100 
05DİĞER GELİRLER219.941.179,7525219.941.179,7525219.941.179,7525219.941.179,7525879.764.719,00100 
06SERMAYE GELİRLERİ52.500.000,002552.500.000,002552.500.000,002552.500.000,0025210.000.000,00100 
TOPLAM BÜTÇE GELİRİ563.828.679,7525563.828.679,7525563.828.679,7525563.828.679,75252.255.314.719,00100  
          

Finansman programı ekonomik sınıflandırmanın 1. düzeyinde ayrı ayrı incelenmiş olup; teklif edildiği şekliyle komisyonumuzca oy birliği ile kabul edilmiştir

SONUÇ:

 2025 mali yılı bütçesi ve 11 maddeden oluşan bütçe kararnamesinin içeriğinin Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine uygun olarak hazırlandığı, kanun, tüzük ve yönetmeliklere aykırı hiçbir hüküm bulunmadığı anlaşılmıştır. Yukarıda açıklandığı üzere Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 28 inci maddesi gereğince 2025 yılı bütçesi bölüm ve maddeleri ile bütçe Kararnamesi komisyonumuz tarafından incelenmiş ve 2.505.314.719,00 TL’lik 2025 Yılı tahmini bütçesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.” Şeklindeki Plan ve Bütçe Komisyon Kararının onaylanması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

93- Gündemin 3.maddesinde Kurumumuz adına alınması Belediye Meclisinin 03.09.2024 tarih ve 77 sayılı kararı ile onaylanan araçlardan ilk alım planında yer alan 13 adet hafif ticari aracın 7 tanesinin alımı planlanmış ve alım süreçlerine başlanmıştır. Ancak, daha verimli bir araç filosu oluşturabilmek amacıyla, geriye kalan 6 araçtan; 4 tanesinin binek araç, 2 tanesinin ise binek arazi aracı olarak satın alınması hususlarının Belediye Meclisince görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; İlgi Meclis Kararına istinaden, alım işlemlerine başlanılan taşıt ve iş makinelerinin 1 kaleminde, Belediyemizin faaliyetlerini daha verimli ve etkili bir şekilde sürdürebilmesi amacıyla model ve cins değişikliğine gidilmiştir. Söz konusu değişiklik, mevcut hizmetlerimizin artan ve çeşitlenen ihtiyaçlarına yanıt verebilmek, saha çalışmaları ve ulaşım gereksinimlerini karşılamak adına zorunlu hale gelmiştir.

Hizmetlerin doğası gereği, bazı iş süreçlerinde arazi koşullarında çalışabilecek taşıtlara ihtiyaç duyulurken, diğer görevlerde ise daha hafif ve şehir içi kullanımına uygun binek araçların temini gerekmektedir. Bu kapsamda, ilk alım planında yer alan 13 adet hafif ticari aracın 7 tanesinin alımı planlanmış ve alım işlemlerine başlanmıştır. Ancak, daha verimli bir araç filosu oluşturabilmek amacıyla, geriye kalan 6 araçtan; 4 tanesinin binek araç, 2 tanesinin ise binek arazi aracı olarak alınması kararlaştırılmıştır.

Yapılan bu değişiklikle, hizmet birimlerimizin genişleyen görev alanlarına daha uygun araçlar sağlanarak operasyonel faaliyetlerin aksatılmadan ve zamanında yerine getirilmesi hedeflenmektedir.

Özellikle arazi ve zorlu yol şartlarında yapılacak denetim ve müdahaleler için binek arazi taşıtlarına ihtiyaç duyulmakta, şehir içi hızlı ulaşım ve görevler için ise binek araçlar tercih edilmektedir. Bu sayede, hem operasyonel verimlilik artırılacak hem de maliyetler daha etkin şekilde yönetilebilecektir.

Bu bağlamda, 237 sayılı Taşıt Kanunu’nun 10. maddesi gereğince, “İl özel İdareleri, Belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile Mahalli İdare Birlikleri kendi meclislerinin kararı ile taşıt edinirler” hükmüne uygun olarak geriye kalan 6 araçtan; 4 tanesinin binek araç, 2 tanesinin ise binek arazi aracı olarak satın alınması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

94- Gündemin 4.maddesinde Belediyemizin altyapı ve yol yapım, bakım ve onarım çalışmalarını daha etkin ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmesi amacıyla, kurumumuzun mevcut iş makinesi filosuna ek olarak bir adet greyder alınması hususlarının Belediye Meclisince görüşülerek karara bağlanması talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediyemizin altyapı ve yol yapım, bakım ve onarım çalışmalarını daha etkin ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmesi amacıyla, mevcut iş makinesi filosuna ek olarak bir adet greyder alımına ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle geniş arazi alanlarında, zorlu yol koşullarında ve kırsal bölgelerde yürütülen faaliyetler için greyder, ihtiyaç duyulan hizmetlerin yerine getirilmesinde kritik rol oynamaktadır.

Yol genişletme, tesviye, kar küreme ve stabilize yol yapım çalışmaları gibi görevlerde kullanılmak üzere alımı planlanan greyder, mevcut iş yükünü hafifletecek ve çalışmaların daha verimli bir şekilde sürdürülmesini sağlayacaktır. Belediyemizin artan hizmet taleplerine yanıt verebilmek ve altyapı projelerini daha hızlı tamamlayabilmek amacıyla, greyder alımı operasyonel açıdan elzem hale gelmiştir.

Söz konusu greyder alımı, mevcut araç ve iş makinesi envanterimizin güçlendirilmesi ve sahadaki operasyonel etkinliğin artırılması amacıyla yapılacaktır. Bu sayede, özellikle kırsal alanlarda ve zorlu arazi koşullarında yapılacak çalışmaların kesintisiz bir şekilde sürdürülmesi mümkün olacaktır. Ayrıca, kış aylarında karla mücadele çalışmaları ve yaz dönemlerinde yol bakım faaliyetlerinde önemli bir katkı sağlayacaktır.

237 sayılı Taşıt Kanunu’nun 10. maddesi gereğince, “İl özel İdareleri, Belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile Mahalli İdare Birlikleri kendi meclislerinin kararı ile taşıt edinirler” hükmü uyarınca, Belediyemize bir adet greyder alımı yapılabilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

Hüseyin TAVLI                Neşe AKGÜL TİYALOĞLU                İsa TÜRK

Belediye Başkanı              Meclis Divan Kâtibi                               Meclis Divan Kâtibi         

Karar tarihi                             :15/10/2024

Karar Numaraları                    :91,92,93,94

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.