ÜNYE BELEDİYE MECLİSİNİN 17.10.2023 GÜNÜ YAPTIĞI OLAĞANÜSTÜ TOPLANTI KARARLARI

A-
A+

MECLİS BAŞKANI                          : Hüseyin TAVLI

TARİH                                               :17.10.2023

SAAT                                                 :14.00

GELEN ÜYELER
Abdullah ZEREY
Adem ATİK  
Ahmet DİKİCİ
Ahmet ŞAHİN
Arif Safa SARI
Arslan GÜDEK 
Deniz BENLİ   
Ercan YILDIRIM
Kadir GÜMÜŞ
Kemal MARAL
Mustafa ALTUN   
Mustafa DARIOĞLU  
Murat ÇIRAKLI 
Mehmet ARSLAN 
Recep GÜDEK
Sema KURT 
Suna YERLİKAYA 
Orhan GÜREL
Yeliz ÜRER ARAZ
Yılmaz GÜRKAN
Yılmaz TURAN   
GELMEYEN ÜYELER
Mustafa FİDAN   (İ)
Nevzat EGE   (İ)
Şevki OCAK  (İ)
Ethem Rasim UYSAL (İ)
Bedri KESİMOĞLU     
Hasan ÇARKACI
Hüseyin KEMALOĞLU  
Kerim ATEŞ 
Rıfat KÖYLÜ
Samet TECER                

            Gündeme geçilmeden önce gündem dışı konuları görüşmek üzere Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11.md. hükümleri dikkate alınarak;

Meclis Üyelerinden; Mustafa FİDAN, Nevzat EGE,  Şevki OCAK, Ethem Rasim UYSAL’ın

mazeretleri kabul edilerek izinli sayıldı.

Meclis gündemine alınmak üzere başka talep olmadığından gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verileceği Meclis Başkanı tarafından bildirilmesine rağmen leh ve aleyhte söz almak isteyen olmaması üzerine, önceden oluşan gündem sırası ile okundu. Bundan sonra da gündemle ilgili bir talep olmaması halinde gündemin görüşülmesine geçildi.

102- Gündemin 1.maddesinde Plan Ve Bütçe Komisyonuna havale edilen Ünye Belediyesi 2024 yılı Performans Programının, Belediye Kanununun 18’nci Maddesi ile Kamu İdarelerince hazırlanacak olan Performans Programı Yönetmeliğinin 7/5’nci maddesi gereği Belediye Meclisince görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda;  “Performans programının Ünye Belediyesi 2020-2024 yılları stratejik planı doğrultusunda ve birimlerden gelen performans hedef tabloları ile faaliyet maliyetleri tablolarına göre oluşturulduğu görülmüştür.  Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programı Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak hazırlanan 2024 yılı performans programının, oy birliği ile kabul edilmesine karar verilmiştir.” şeklindeki 05.10.2023 tarihli Plan ve Bütçe Komisyonu Kararı da dikkate alınarak 2024 yılı Performans Programının 5393 Sayılı Kanunun 18’nci maddesi gereği Belediye Meclisince onaylanması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyesi Murat ÇIRAKLI’nın 2023 yılına göre artış oranı yüksek bulunan 2024 yılı gelir bütçesine bağıl olarak artması muhtemel harç ve diğer gelir kalemlerinin vatandaşlara getireceği aşırı yük gerekçesi ile ret oyuna karşılık teklif aynen oy çokluğuyla kabul edildi.

            103- Gündemin 2.maddesinde Plan Ve Bütçe Komisyonuna havale edilen Ünye Belediyesi 2024 mali yılı gelir ve gider bütçesinin, Belediye Kanununun 18’nci Maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe Ve Muhasebe Usulü Yönetmeliğinin 29’ncu maddesi gereği Belediye Meclisince görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.

BÜTÇE KARARNAMESİ

 Madde 1- Belediye birimleri için “(A) Ödenek Cetvelinde” gösterildiği gibi toplam (1.545.918.000,00) Türk Liralık ödenek verilmiştir.

Madde 2– Belediye bütçesinin gelirleri “(B) Gelirlerin Ekonomik Sınıflandırması” cetvelinde gösterildiği gibi toplam (1.470.918.000,00) TL olarak tahmin edilmiştir.

 Madde 3- 2024 Yılı gider bütçesinde yer alan ödeneklerle,  gelir bütçesinde tahmin edilen gelirler arasındaki  – 75.000.000,00 TL fark finansmanın ekonomik sınıflandırması tablosunda gösterildiği gibi borçlanma yoluyla karşılanacaktır.

 Madde 4- Gelir çeşitlerinin yasal dayanakları (C) cetvelinde gösterilmiştir. Yasal dayanağı bulunmayan gelir tahsil edilemeyecektir.

Madde 5– (G) cetvelinde nicelik ve niteliği gösterilen yatırım projeleri için üst yönetici, hükmü birden çok yılı kapsayan sözleşme yapmaya yetkilidir.

Madde 6- 6245 sayılı Harcırah Kanununun 8’inci maddesi gereğince memur ve hizmetli olmayanların yurt içi ve yurt dışı gezi ve görevlerinde verilecek günlük ve yol giderleri bağlı (H) cetvelinde gösterilen miktarlar üzerinden ödenecektir.

Madde 7-Bütçe aşağıda belirtilen cetvellerden oluşur:

1- Bütçe Kararnamesi

2-Ödenek Cetveli (A) (Örnek – 14),

3-Gelirlerin Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (B) (Örnek – 15),

4-Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (Örnek – 16),

5-Gelirlerin Yasal Dayanağını Gösterir (C) Cetveli (Örnek – 17),

6-Çok yıllı gider bütçesi cetveli (Örnek – 18),

7-Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırma Düzeyinde İzleyen İki Yıl Bütçe Tahmini Cetveli (Örnek – 8),   8-Çok Yıllı Gelir Bütçesi Cetveli (Örnek – 19),

9-Çok Yıllı Finansmanın Ekonomik Sınıflandırılması Cetveli (Örnek – 20),

10-Gelecek Yıllara Yaygın Yüklenmelere Kapsayan Taahhütler (G) Cetveli (Örnek – 21),

11-Memur Olmayanlara Verilecek Yollukları Gösterir (H) Cetveli (Örnek – 22),

12-İhdas Edilen Memur Kadrolarını Gösterir (K – 1) Cetveli (Örnek – 23),

13-İhdas Edilen Sürekli İşçi Kadrolarını Gösterir (K – 2) Cetveli (Örnek – 24),

14-237 sayılı Taşıt Kanununa Göre Satın Alınacak Taşıtları Gösterir (T1) Cetveli (Örnek – 25)

15-Mevcut Taşıtları Gösterir (T2) Cetveli (Örnek – 26),

16-Ayrıntılı Harcama Programı (Örnek – 27),

17-Finansman Programı (Örnek – 28)

Madde 8 – Vergi, resim, harç ve katılım paylarının tahsil süreleri 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ile 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununda gösterilen zamanlarda, diğer gelirler ile tahakkuka bağlı olarak 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili hakkında kanun ve diğer ilgili kanunların öngördüğü şekilde tahsil edilecektir.

 Madde 9 – İlçemizin kalkınmasının temini için yapılması uygun görülen işlerle ilgili olarak borçlanmaya belediye adına belediye başkanı yetkilidir.

Madde 10 –  Bu kararname hükümleri 01 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girer

 Madde 11 – Bu kararname hükümlerini Ünye Belediye Başkanı yürütür.

Düzenlenen bu Bütçe Kararnamesi ve eki cetvellerin meclis tutanaklarına uygun olduğu tasdik olunur. 2024 Mali Yılı Bütçe Kararnamesi 11 (on bir) madde üzerinden madde madde incelenmiş olup, komisyonumuzca oybirliği ile uygun görülmüştür.   

 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA

KODUFONKSİYON  2024 YILI BÜTÇESİ    2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇESİ
01GENEL KAMU HİZMETLERİ888.329.694,501.332.494.541,731.998.741.772,58
03KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK HİZMETLERİ22.090.278,3633.135.417,5449.703.126,31
04EKONOMİK İŞLER VE HİZMETLER154.754.412,06232.131.618,09348.197.427,14
05ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ43.347.744,4465.021.616,6697.532.425,00
06İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZMETLERİ354.645.458,10531.968.187,17797.952.280,75
08DİNLENME, KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ21.005.801,0231.508.701,5347.263.052,30
10SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ61.744.611,5292.616.917,28138.925.375,92
TOPLAM1.545.918.000,002.318.877.000,003.478.315.460,00

             2024 yılı bütçesinin incelenmesi sonucunda birimler, fonksiyonel sınıflandırmanın 1. Düzeyine göre yukarıdaki gibi gruplandırılmış olup; komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

 KURUMSAL SINIFLANDIRMA

KODUMÜDÜRLÜK  2024 YILI BÜTÇESİ    2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇESİ
02ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ22.408.894,2633.613.341,3950.420.012,09
07BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ21.005.801,0231.508.701,5347.263.052,30
11DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ168.786.509,80253.179.764,70379.769.647,05
13BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ64.294.894,6496.442.341,96144.663.512,94
14İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ418.492.636,36627.738.954,54941.608.431,81
24HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ4.966.786,327.450.179,4411.175.229,15
31YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ6.886.893,7610.330.340,6415.495.510,97
32MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ197.632.900,92296.449.351,40444.674.027,08
34ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ22.090.278,3633.135.417,5449.703.126,31
35TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ28.283.010,8242.424.516,2363.636.774,35
38İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ33.197.489,3749.796.234,0774.694.351,09
39FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ152.124.617,13228.186.925,70342.280.388,55
42PLAN VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ170.223.351,60255.335.027,40383.002.541,11
51RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ4.854.178,447.281.267,6610.921.901,49
64İŞLETME VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ154.754.412,06232.131.618,09348.197.427,14
65MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ6.000,009.000,0013.500,00
67İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRLÜĞÜ15.064.733,6222.597.100,4333.895.650,65
68AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ60.844.611,5291.266.917,28136.900.375,92
        TOPLAM1.545.918.000,002.318.877.000,003.478.315.460,00

             2024 yılı bütçesinin incelenmesi sonucunda birimler, kurumsal sınıflandırmaya göre yukarıdaki gibi gruplandırılmış olup; komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

  BÜTÇE GİDERLERİ EKONOMİK SINIFLANDIRMA

KODUAÇIKLAMA2024 YILI BÜTÇESİ    2025 YILI BÜTÇESİ    2026 YILI BÜTÇESİ
01PERSONEL GİDERLERİ148.804.266,47223.206.399,68334.809.559,53
02SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ12.179.037,3518.268.556,0527.402.834,04
03MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ824.090.200,001.236.135.300,001.854.202.950,00
04FAİZ GİDERLERİ15.000.000,0022.500.000,0033.750.000,00
05CARİ TRANSFERLER35.412.899,1853.119.348,7779.679.023,18
06SERMAYE GİDERLERİ353.608.000,00530.412.000,00795.618.000,00
07SERMAYE TRANSFERLERİ16.823.597,0025.235.395,5037.853.093,25
09YEDEK ÖDENEKLER140.000.000,00210.000.000,00315.000.000,00
 GENEL TOPLAM1.545.918.000,002.318.877.000,003.478.315.460,00

 2024 yılı gider bütçesinin incelenmesi sonucunda ekonomik sınıflandırmanın 1. Düzeyine göre yukarıdaki gibi belirlenmiş olup;  ödenek toplamları teklif edildiği gibi 1.545.918,00 TL olarak komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

 BÜTÇE GELİRLERİ EKONOMİK SINIFLANDIRMA

KODUAÇIKLAMA 2024 YILI BÜTÇESİ    2025 YILI BÜTÇES      2026 YILI BÜTÇES  
01VERGİ GELİRLERİ192.000.000,00288.000.000,00432.000.000,00
03TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ314.000.000,00471.000.000,00706.500.000,00
04ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR İLE ÖZEL GELİRLER145.000.000,00217.500.000,00326.250.000,00
05DİĞER GELİRLER612.000.000,00918.000.000,001.377.000.000,00
06SERMAYE GELİRLERİ207.918.000,00311.877.000,00467.815.500,00
 GENEL TOPLAM1.470.918.000,002.206.377.000,003.309.565.500,00

2024 yılı gelir bütçesinin incelenmesi sonucunda ekonomik sınıflandırmanın 1. Düzeyine göre yukarıdaki gibi belirlenmiş olup;  gelir kalemleri toplamları teklif edildiği gibi 1.470.918.000,00 TL olarak komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

                                          FİNANSMANIN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI

IIIIIIIVAÇIKLAMA  2024  2025  2026
01   İÇ BORÇLANMA75.000.000,00112.500.000,00168.750.000,00
0108  MALİ KURULUŞLARDAN SAĞLANAN FİNANSMAN75.000.000,00112.500.000,00168.750.000,00
010801 Bankalar25.000.000,0037.500.000,0056.250.000,00
01080101Borçlanma25.000.000,0037.500.000,0056.250.000,00
010802 İller Bankası50.000.000,0075.000.000,00112.500.000,00
01080201Borçlanma50.000.000,0075.000.000,00112.500.000,00
                            GENEL TOPLAM75.000.000,00112.500.000,00168.750.000,00

2024 yılı bütçesinin incelenmesi sonucunda gelir ve gider bütçesi arasındaki – 75.000.000,00 TL finansman açığının yukarıdaki finansmanın ekonomik sınıflandırması tablosundaki gibi karşılanması komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.

2024 YILI AYRINTILI HARCAMA PROGRAMI

EKONOMİK KODLAMAI. 3 AYLIK
(OCAK-ŞUBAT-MART)
II. 3 AYLIK
(NİSAN-MAYIS-HAZİRAN)
III. 3 AYLIK
(TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL)
IV. 3 AYLIK
(EKİM-KASIM-ARALIK)
TOPLAM
AÇIKLAMAMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORAN
PERSONEL GİDERLERİ37.201.066,652537.201.066,652537.201.066,652537.201.066,6525148.804.266,47100
SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİM GİDERLERİ3.044.759,34253.044.759,34253.044.759,34253.044.759,342512.179.037,35100
MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ206.022.550,0025206.022.550,0025206.022.550,0025206.022.550,0025824.090.200,00100
FAİZ GİDERLERİ3.750.000,00253.750.000,00253.750.000,00253.750.000,002515.000.000,00100
CARİ TRANSFERLER8.853.224,82258.853.224,82258.853.224,82258.853.224,822535.412.899,18100
SERMAYE GİDERLERİ88.402.000,002588.402.000,002588.402.000,002588.402.000,0025353.608.000,00100
SERMAYE TRANSFERLERİ4.205.899,25254.205.899,25254.205.899,25254.205.899,252516.823.597,00100
YEDEK ÖDENEKLER35.000.000,002535.000.000,002535.000.000,002535.000.000,0025140.000.000,00100
TOPLAM BÜTÇE GİDERİ386.479.500,0625386.479.500,0625386.479.500,0625386.479.500,06251.545.918.000,00100

                  Ayrıntılı harcama programı ekonomik sınıflandırmanın 1. düzeyinde ayrı ayrı incelenmiş olup; teklif edildiği şekliyle komisyonumuzca oy birliği ile kabul edilmiştir.

2024 YILI FİNANSMAN PROGRAMI

EKONOMİK KODLAMAI. 3 AYLIK
(OCAK-ŞUBAT-MART)
II. 3 AYLIK
(NİSAN-MAYIS-HAZİRAN)
III. 3 AYLIK
(TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL)
IV. 3 AYLIK
(EKİM-KASIM-ARALIK)
TOPLAM
IIIAÇIKLAMAMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORANMİKTARORAN
01 VERGİ GELİRLERİ48.000.000,0025,0048.000.000,0025,0048.000.000,0025,0048.000.000,0025,00192.000.000,00100,00
03 TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ78.500.000,0025,0078.500.000,0025,0078.500.000,0025,0078.500.000,0025,00314.000.000,00100,00
04 ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR İLE ÖZEL GELİRLER36.250.000,0025,0036.250.000,0025,0036.250.000,0025,0036.250.000,0025,00145.000.000,00100,00
05 DİĞER GELİRLER153.000.000,0025,00153.000.000,0025,00153.000.000,0025,00153.000.000,0025,00612.000.000,00100,00
06 SERMAYE GELİRLERİ51.979.500,0025,0051.979.500,0025,0051.979.500,0025,0051.979.500,0025,00207.918.000,00100,00
TOPLAM BÜTÇE GELİRİ367.729.500,0025,00367.729.500,0025,00367.729.500,0025,00367.729.500,0025,001.470.918.000,00100,00

 Finansman programı ekonomik sınıflandırmanın 1. düzeyinde ayrı ayrı incelenmiş olup; teklif edildiği şekliyle komisyonumuzca oy birliği ile kabul edilmiştir

SONUÇ:

              2024 mali yılı bütçesi ve 11 maddeden oluşan bütçe kararnamesinin içeriğinin Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine uygun olarak hazırlandığı, kanun, tüzük ve yönetmeliklere aykırı hiçbir hüküm bulunmadığı anlaşılmıştır. Yukarıda açıklandığı üzere Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 28 inci maddesi gereğince 2024 yılı bütçesi bölüm ve maddeleri ile bütçe Kararnamesi komisyonumuz tarafından incelenmiş ve 1.545.918.000,00 TL’lik 2024 Yılı tahmini bütçesi komisyonumuzca uygun görülmüştür.”Şeklindeki Plan ve Bütçe Komisyon Kararının onaylanması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyesi Murat ÇIRAKLI’nın 2023 yılına göre artış oranı yüksek bulunan 2024 yılı gelir bütçesine bağıl olarak artması muhtemel harç ve diğer gelir kalemlerinin vatandaşlara getireceği aşırı yük gerekçesi ile ret oyuna karşılık teklif aynen oy çokluğuyla kabul edildi.

Hüseyin TAVLI                           Arif Safa SARI                           Sema KURT   

Belediye Başkanı                         Meclis Divan Kâtibi                    Meclis Divan Kâtibi           

Karar tarihi                             :17/10/2023

Karar Numaraları                    :102,103

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.