Gündeme geçilmeden önce gündem dışı konuları görüşmek üzere Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11.md. hükümleri dikkate alınarak;
a)- Belediyemiz İşletme ve iştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebi gündemin 9. maddesi olarak görüşülmesi Belediye Başkanı tarafından önerildi. İşaretle yapılan oylama sonucunda; teklif meclis üyelerince aynen oybirliği ile kabul edildi.
Meclis Üyelerinden; Mustafa ALTUN, Suna YERLİKAYA Mustafa DARIOĞLU, Hüseyin KEMALOĞLU, Kadir GÜMÜŞ, Rıfat KÖYLÜ, Ahmet DİKİCİ, Adem ATİK, Mehmet ARSLAN, Ethem Rasim UYSAL ve Kerim ATEŞ’in mazeretleri kabul edilerek izinli sayıldı.
Meclis gündemine alınmak üzere başka talep olmadığından gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verileceği Meclis Başkanı tarafından bildirilmesine rağmen leh ve aleyhte söz almak isteyen olmaması üzerine, önceden oluşan gündem sırası ile okundu. Bundan sonra da gündemle ilgili bir talep olmaması halinde gündemin görüşülmesine geçildi.
49- Gündemin 1.maddesinde Ünye Belediyesi 2021 Mali yılı gelir ve gider kesin hesabının görüşülmesi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda;
Ünye Belediye Başkanlığının 2021 Mali Yılına ait Gelir ve Gider kesin hesabı; 5393 Sayılı Belediye Kanunun 34. ve 64. maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 40.maddesine istinaden hazırlanan 2021 Mali yılı Gelir ve Gider Kesin Hesabı ile ilgili olarak yılı defter ve mizan üzerinde yapılan çalışmalar aşağıya çıkarılmış olup, 2021 yılına ait Taşınır Kesin Hesabı da aşağıda sunulmuştur.
2021 YILI GİDER BÜTÇESİ:
GİDERLERİNİN EKONOMİK SINIFLANDIRILMASINA GÖRE:
EKON. SINIF | AÇIKLAMA | NET BÜTÇE ÖDENEĞİ TOPLAMI | BÜTÇE GİDERİ TOPLAMI | |
01 | Personel Giderleri | 17.447.183,10 | 15.254.677,72 | |
02 | Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri | 2.801.715,97 | 2.199.379,05 | |
03 | Mal ve Hizmet Alım Giderleri | 75.156.801,10 | 68.151.965,58 | |
04 | Faiz Giderleri | 2.014.000,00 | 1.776.528,86 | |
05 | Cari Transferler | 2.490.175,59 | 1.853.990,42 | |
06 | Sermaye Giderleri | 7.925.110,00 | 5.369.114,91 | |
07 | Sermaye Transferleri | 7.933.450,24 | 7.831.725,12 | |
09 | Yedek Ödenekler | 231.564,00 | 0,00 | |
GENEL TOPLAM | 116.000.000,00 | 102.437.381,66 |
GİDERLERİN FONKSİYONEL SINIFLANDIRILMASINA GÖRE:
FONKSİYON | NET ÖDENEK TOPLAM | GERÇEKLEŞEN BÜTÇE GİDERİ | |
Kod. | AÇIKLAMA | ||
01 | GENEL KAMU HİZMETLERİ | 70.245.816,87 | 63.384.421,79 |
03 | KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK HİZMETLERİ | 3.341.464,74 | 2.977.614,98 |
04 | EKONOMİK İŞLER VE HİZMETLER | 10.254.500,00 | 9.699.569,29 |
05 | ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ | 2.674.771,73 | 2.560.000,36 |
06 | İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZMETLERİ | 26.187.327,08 | 21.570.842,81 |
08 | DİNLENME, KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ | 3.096.119,58 | 2.244.932,43 |
10 | SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ | 200.000,00 | 0,00 |
GİDERLER TOPLAMI | 116.000.000,00 | 102.437.381,66 |
Olarak gider dağılımı yapılmıştır. 2021 yılı Gider Bütçesi ödenek hareketleri belirtildiği şekildedir.
2021 YILI GİDER BÜTÇESİNDE ÖDENEK HAREKETLERİ AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE GERÇEKLEŞMİŞTİR;
2020 Yılına Devreden Ödenek | 0,00 |
2021 Yılı Bütçe Ödeneği | 116.000.000,00 |
Aktarma Yoluyla İlave Edilen Ödenek | 36.749.479,35 |
Aktarma Yoluyla Düşülen Ödenek | 36.749.479,35 |
Ek Ödenek | 0,00 |
Olağan Üstü Ödenek | 0,00 |
Toplam Ödenek | 116.000.000,00 |
Toplam Harcama | 102.437.381,66 |
İptal Edilen Ödenek | 13.562.618,34 |
2021 MALİ YILI GELİR BÜTÇESİ
2021 yılı gelir bütçesi 106.500.000,00 TL öngörülmüş olup, 2021 yılı tahsilatı 112.640.042,56 TL’dır. Tahsilattan red ve iade olan 772.640,69 TL düşüldükten sonra 2021 yılı net tahsilatı 111.867.401,87 TL’dır. 2020 yılından 2021 yılına devreden tahakkuk toplamı 26.600.945,94 TL’dır. 2021 yılı içerisindeki tahakkuk toplamı 116.946.616,95 TL’dır. Buna göre toplam tahakkuk 143.547.562,89 TL olarak gerçekleşmiştir.
2021 yılı içerisinde toplam tahakkuktan tahsilat düşüldükten sonra kalan 30.907.520,33 TL tahakkuk 2022 yılına devretmiştir.
2021 yılı Gelir Bütçesi 106.500.000,00 TL’dır. 2021 yılı tahakkuk toplamı 143.547.562,89 TL olup, gerçekleşen net tahsilat 111.867.401,87 TL’dır. Gelir Bütçesinin tahakkuka göre gerçekleşme oranı ise % 78,00’dir.
GELİRLERİN EKONOMİK SINIFLANDIRILMASINA GÖRE:
AÇIKLAMA | BÜTÇE İLE TAHMİN EDİLEN | YILI NET TAHSİLATI | |
01 | VERGİ GELİRLERİ | 20.380.000,00 | 16.880.450,17 |
03 | TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ | 18.602.000,00 | 18.843.903,65 |
04 | ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR İLE ÖZEL GELİRLER | 11.760.000,00 | 10.192.710,97 |
05 | DİĞER GELİRLER | 50.536.000,00 | 63.211.216,72 |
06 | SERMAYE GELİRLERİ | 5.222.000,00 | 2.739.120,36 |
GENEL TOPLAM | 106.500.000,00 | 111.867.401,87 |
2021 MALİ YILI FİNANSMAN BÜTÇESİ
2021 yılı finansman bütçesi 9.500.000,00 TL öngörülmüş olup, geçen yıldan 19.738.477,22 TL devreden, 2021 yılında kullanılan finansman 9.636.047,39 TL, yılı içinde ödenen finansman 7.934.979,03 TL düşüldükten sonra, 2022 yılına devreden finansman toplamı 21.439.545,58 TL’dır.
AÇIKLAMA | GEÇEN YILDAN DEVREDEN BORÇ | YIL İÇİNDE KULLANILAN TUTAR | ÖDENEN | GELECEK YILA DEVREDEN TUTAR |
İller Bankasından Alınan Krediler | 16.322.899,46 | 1.236.047,39 | 4.836.381,72 | 12.722.565,13 |
Diğer Bankalardan Alınan Krediler | 3.415.577,76 | 8.400.000,00 | 3.098.597,31 | 8.716.980,45 |
GENEL TOPLAM | 19.738.477,22 | 9.636.047,39 | 7.934.979,03 | 21.439.545,58 |
TAŞINIR KESİN HESABI
2021 Mali Yılı Taşınır Mallar Hesabı ile ilgili tutarlar ekli tabloda gösterildiği şekildedir.
SONUÇ : 2021 Mali Yılı Bütçe Kesin Hesabı çalışmalarında gider ve gelirlere ait işlemlerin kanunlara uygun olarak yapıldığının, defter kayıtlarının mizan ve cetvellerine mutabık bulunup, bulunmadığının Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 40. maddesi gereğince incelenerek karara bağlanması ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44. maddesi gereğince Taşınır Kesin Hesabı, Belediye Encümeninin 18/04/2022 tarih ve 401 Sayılı kararı ile Meclise sevk edilen 2021 yılı kesin hesabının 5393 sayılı Belediye Kanunun 64. maddesi gereğince onaylanması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde Meclis Üyesi Murat ÇIRAKLI’nın red oyuna karşılık teklif aynen oy çokluğu ile kabul edildi.
50- Gündemin 2.maddesinde Ek ödenek TalebiBaşkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Mali Hizmetler Müdürlüğünce teklifi yapılan müzekkerede detayları yer alan ek ödenek talebinin Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
51- Gündemin 3.maddesinde İlçemiz Bayramca Mahallesinde bulunan mülkiyeti Belediyemize ait 1756 ada 4 nolu parselin (1006,92m²) Sosyal Hizmet Kuruluşu yapılması amacıyla Maliye Hazinesine devredilmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; 5393 sayılı Belediye Kanununun Belediye Meclisinin Görev ve yetkilerine ilişkin 18.maddenin (e) bendinde; “Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması halinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesisine karar vermek.” ve 75. maddenin (d) bendinde “Kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına devredebilir veya süresi yirmi beş yılı geçmemek üzere tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı kuruluşlara kiraya da verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında kullanılması hâlinde, tahsis işlemi iptal edilir. Tahsis süresi sonunda, aynı esaslara göre yeniden tahsis mümkündür. Kamu kurum ve kuruluşlarına belediyeler, bağlı kuruluşları ve belediye şirketlerince devir veya tahsis edilen taşınmazlar, kamu konutu ve sosyal tesis olarak kullanılamaz” denilmektedir. İlçemiz Bayramca Mahallesinde bulunan mülkiyeti Ünye Belediyesine ait 1756 ada 4 nolu parseli (1006,92 m²) Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünün 09.11.2021 tarih ve 1670610 sayılı yazı ile Sosyal Hizmet Kuruluşu yapılması amacıyla kurumları adına tahsisini talep etmişlerdir. Söz konusu taşınmaz Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü tarafından İlçemizde yapılması düşünülen Sosyal Hizmet Kuruluşunun yatırım programına alınabilmesi amacıyla Belediye Meclisinin 07.12.2021 tarif ve 147 sayılı karar ile 2 yıl süre ile ön tahsis yapılmıştır. Bu nedenle İlçemiz Bayramca Mahallesinde bulunan mülkiyeti Belediyemiz ait 1756 ada 4 nolu parselin (1006,92m²) Sosyal Hizmet Kuruluşu yapılması amacıyla 5393 sayılı kanunun 18.maddesinin (e) bendi, 75.maddenin (d) bendi uyarınca ve 6183 sayılı kanunun Geçici 8.maddesi uyarınca Maliye Hazinesine devredilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
52- Gündemin 4.maddesinde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan 2022 Yılı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı’na (SOGEP) başvuru sahibi sıfatıyla sunulan “Genç Fidanlar” başlıklı projeye ilişkin olarak; Ünye Belediyesini temsil ve ilzam etme yetkisinin Ünye Belediye Başkanı Hüseyin TAVLI’ya devredilmesi talebiBaşkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan TR90/22/SOGEP referans numaralı 2022 Yılı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı’na (SOGEP) başvuru sahibi sıfatıyla sunmuş olduğumuz Geçici_TR90/22/SOGEP/0013 referans numaralı ve “Genç Fidanlar” başlıklı projeye ilişkin olarak; Ünye Belediyesini temsil ve ilzam etme yetkisinin Ünye Belediye Başkanı Hüseyin TAVLI’ya devredilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
53- Gündemin 5.maddesinde İmar komisyonuna havale edilen İlçemiz Sahilköy Mahallesi 3260 ada 5 nolu parselin Yılmaz ŞENGÜL’e bedelsiz olarak devrinin yapılıp yapılmaması talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediye Meclisinin 05.04.2022 tarih ve 43 sayılı kararı ile İmar Komisyonuna havale olunan, İlçemiz Sahilköy Mahallesi 3260 ada 5 nolu parselin Yılmaz ŞENGÜL’e bedelsiz olarak devrinin yapılması talebinin İmar komisyonu raporu da dikkate alınarak reddedilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
54- Gündemin 6.maddesinde İmar Komisyonuna havale olunan “Kırsal mahalle ve Kırsal Yerleşik alan yönetmeliği” ne istinaden Ordu Büyükşehir Belediye Meclisinin 17.08.2021 tarih ve 2021/239 sayılı kararı doğrultusunda Belediye Meclisince görüşülmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Komisyon raporunda ifade edildiği şekliyle,
Belediye Meclisinin 05.04.2022 tarih ve 44 sayılı kararı ile İmar Komisyonuna havale olunan, Kırsal Mahalle ve Kırsal Yerleşik Alan Yönetmeliği’ ne istinaden Kırsal Mahalle ve Kırsal yerleşik alan ilan edilmesi konusunun Ordu Büyükşehir Belediye Meclisinin 17.08.2021 tarih ve 2021/239 sayılı kararı doğrultusunda yeniden incelenmesinde;
Kırsal Mahalle ve Kırsal Yerleşik Alan Yönetmeliği’nin
Kırsal mahalle tespiti
MADDE 4 – (1) Kırsal mahalle, büyükşehir belediyeleri sınırları içinde olup 1984 yılı ve sonrasında köy veya belde belediyesi iken mahalleye dönüşen mahallelerde tespit edilir.
(2) Kırsal mahalle tespit edilirken birinci fıkradaki şartın yanı sıra söz konusu alanlara tanınacak muafiyet ve indirimler göz önünde bulundurularak belediye sınırları içinde benzer durumda olan yerler bakımından adalet, eşitlik ve genellik prensipleri de dikkate alınır.
(3) Bir mahallenin kırsal mahalle olarak tespit edilebilmesi için;
a) Kırsal yerleşim özelliğinin devam edip etmemesi,
b) Şehir merkezine olan uzaklık ve ulaştırma durumu,
c) Belediyelerin yol, su, atık su, katı atık, toplu taşıma gibi hizmetlerinden en az birine erişebilme imkânına tam kapasitede ulaşabilip ulaşamaması,
ç) Mevcut yapılaşma durumunun kırsal niteliğinin devam edip etmemesi,
d) İmar mevzuatı uyarınca yerleşik ve gelişme alanları içinde olup olmaması,
e) Sosyo-ekonomik olarak; kırsal nüfus oranının yüksek olması, yüzölçümünün önemli bir kısmını tarım, orman, mera, yaylak ve kışlak arazilerinin oluşturması, tarımsal üretimin, hayvancılık ve orman faaliyetlerinin başlıca geçim kaynağı olarak tespit edilmiş olup olmaması, hususlarından bir veya daha fazlası ile benzeri hususlar dikkate alınır.
Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanın uygulama süresi başlangıcı ve sona ermesi
MADDE 8 – (1) Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanın ilanı sonrasında bunlarla ilgili uygulamalar, ilgili büyükşehir belediye meclisi kararının verildiği yılı takip eden takvim yılının başından itibaren başlar.
(2) Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanlar ile ilgili uygulamalar, 6 ncı maddedeki usule göre yapılacak çıkarılma işlemine ilişkin ilgili büyükşehir belediye meclisi kararının verildiği yılın sonuna kadar devam eder.
Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanlara tanınan muafiyetler
MADDE 9 – (1) Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan olarak belirlenen yerlerde;
a) Gelir vergisinden muaf esnaf ile basit usulde gelir vergisine tabi mükellefler tarafından bizzat işyeri olarak kullanılan bina, arsa ve araziler ile mesken amaçlı kullanılan binalar ve zirai istihsalde kullanılan bina, arsa ve araziler emlak vergisinden,
b) 26/5/1981 tarihli ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu uyarınca alınması gereken bina inşaat harcı ile imarla ilgili harçlardan, muaftır.
Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanlara tanınan indirimler
MADDE 10 – (1) Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan olarak belirlenen yerlerde;
a) Ticari, sınai ve turistik faaliyetlerde kullanılan bina, arsa ve araziler için emlak vergisi %50,
b) 2464 sayılı Kanun uyarınca alınması gereken vergi, harç (bina inşaat harcı ile imarla ilgili harçlar hariç) ve harcamalara katılma payları %50, indirimli uygulanır.
(2) Bu yerlerde, içme ve kullanma suları için alınacak ücret; işyerleri için belirlenmiş olan en düşük tarifenin %50’sini, konutlar için belirlenmiş olan en düşük tarifenin %25’ini geçmeyecek şekilde belirlenir.
Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanlarda uygulanmayacak muafiyetler ve indirimler
MADDE 11 – (1) Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan olarak belirlenen yerlerde, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca bilanço esasına göre defter tutan (sadece hasılat defteri tutan yabancı nakliyat kurumları dâhil) mükellefler, 9 uncu ve 10 uncu maddelerde belirtilen muafiyet ve indirimlerden yararlanamazlar.
(2) Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan uygulamasında muafiyet ve indirimlerin başlaması ve son bulmasında, 213 sayılı Kanuna göre bilanço esasına göre defter tutma yükümlülüğünün başladığı ve son bulduğu tarihler dikkate alınır.
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun ek 3 üncü maddesi ve 15/04/2021 tarih ve 31455 sayılı resmi gazetede yayınlanan “Kırsal mahalle ve Kırsal Yerleşik alan yönetmeliği” madde 4(1)’ de Kırsal Mahalle; Büyükşehir Belediye Sınırları içinde olup;1984 yılı ve sonrasında köy ve belde belediyesi iken mahalleye dönüşen mahallelerde tespit edilir.” denilmektedir.
Yönetmeliğin 4,8, 9,10 ve 11. Maddelerinin incelenmesi ve 1319 sayılı emlak vergisi kanunun 16. Maddesinin incelenmesi ile yönetmeliğin 4(1) maddesi gereği ve Kaymakamlık makamı ile yapılan yazışmada 30/03/2022 tarih ve 4236 sayılı gelen cevabi yazıda “1984 yılı ve sonrası ile ilgili herhangi bir bilgi ve belgeye rastlanılmamıştır”. denilmiştir. Aynı yönetmeliğin (2.) maddesi gereğince belediye sınırları içinde benzer durumda olan yerler bakımından adalet, eşitlik ve genellik prensipleri de dikkate alınarak;
İlçemize Bağlı Merkez Mahalleler kapsam dışı bırakılarak Ordu İlinin Büyükşehir olmasından dolayı Köyden Mahalleye dönüşen; Ağudere, Ataköy, Beylerce, Çakmak, Çatak, Çataltepe, Çınarcık, Çiğdem, Denizbükü, Dereköy, Dizdar, Düzköy, Düzsaylan, Elmaklık, Esenkale, Gölceğiz, Güzelkale, Hızarbaşıgünlük, Hızarbaşıkumarlı, Kadılar, Kale, Kaledibi, Kuşculu, Kuşdoğan, Nurettin, Ortaköy, Pınarbaşı, Saraycık, Sarıhalil, Saylan, Sofutepesi, Şenyurt, Taflancık, Taşça, Tepeköy, Uğurlu, Üçpınar, Yavi, Yaycı, Yaylalı, Yazkonağı, Yenikızılcakese, Yeniköy, Yiğitler, Yeşilada Mahallelerinin tamamının Kırsal Mahalle olarakbelirlenmesine;
Köy ve Beldeden Mahalleye dönüşen kırsal yerleşim özelliği devam eden ve kısmi imar planı bulunan Aydıntepe, Başköy, Nadırlı, Cevizdere, Çatalpınar, Eskikızılcakese, Göbü, Günpınarı, Güzelyalı, Killik, Keş, Kocuklu, Sahilköy, Yüceler, İnkur, Fatih, Hanyanı, Erenyurt, Pelitliyatak, Tekkiraz, Yeşilkent Mahallelerinin imar planı dışında kalan alanlarının tamamı ile Yenikent Mahallesinin (592951-4533004), (593266-4532729),(592575-4531783),(592209-4532022) koordinatları dışında kalan alanın tamamı Kırsal Yerleşik Alan olarak belirlenmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
55- Gündemin 7.maddesinde İmar komisyonuna havale olunan, İlçemiz Çamurlu Mahallesi 210 ada 175 numaralı parselin bulunduğu Cami Alanı arazi kullanım kararlı alanda yapı kitlesi belirlenmesi şeklinde imar planı değişikliği talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediye Meclisinin 05.04.2022 tarih ve 45 sayılı kararı ile İmar Komisyonuna havale olunan, İlçemiz Çamurlu Mahallesi 210 ada 175 numaralı parselin bulunduğu Cami Alanı arazi kullanım kararlı alanda mevcut cami yapısının yıkılarak parsel sınırları içerisinde daha fonksiyonel yeni cami yapılabilmesi amacıyla imar planında “yapı kitlesi” belirlenmesi şeklinde imar planı değişikliği talebinin İmar Komisyonu raporu da dikkate alınarak 3194 sayılı yasanın 8-b maddesi gereğince onaylanması teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
56- Gündemin 8.maddesinde İlçemiz Atatürk Mahallesi 363 ada 4 numaralı parselin bulunduğu alanda T.A.K.S=0.30, E=1.00, Yençok=3 kat yapılaşma koşullu konut alanı arazi kullanım kararının nazım imar planı kararları doğrultusunda yapılaşma koşullarında değişiklik yapılmaksızın, fırın yapılması amacıyla TİCARET ALANI (T1) – FIRIN olarak belirlenmesi şeklinde imar planı değişikliği talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; İlçemiz Atatürk Mahallesi 363 ada 4 numaralı parselin bulunduğu alanda T.A.K.S=0.30, E=1.00, Yençok=3 kat yapılaşma koşullu konut alanı arazi kullanım kararının nazım imar planı kararları doğrultusunda yapılaşma koşullarında değişiklik yapılmaksızın, fırın yapılması amacıyla TİCARET ALANI (T1) – FIRIN olarak belirlenmesi şeklinde imar planı değişikliği talebinin İmar komisyonuna havale edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
57- Gündemin 9. maddesinde Belediyemiz İşletme ve iştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebi Başkanın talimatı üzerine okundu. Yapılan müzakere sonucunda; Belediyemiz İşletme ve iştirakler Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet vermekte olan sosyal tesislerde verilen hizmetlerin maliyetlerinde artışlar meydana geldiğinden günün şartlarına göre uygulanacak olan güncel tarifelerin belirlenmesi talebinin Tarife Komisyonuna havale edilmesi teklifi meclis üyelerinin oylarına sunuldu. İşaretle yapılan oylama neticesinde teklif aynen oy birliğiyle kabul edildi.
Hüseyin TAVLI Arif Safa SARI Zeynep YAZICI
Belediye Başkanı Meclis Divan Katibi Meclis Divan Katibi
Karar tarihi :10/05/2022
Karar Numaraları :49,50,51,52,53,54,55,56,57