2022 YILI KURUMSAL MALİ DURUM VE BEKLENTİLER RAPORU

A-
A+

MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ

ÜNYE BELEDİYESİ İLETİŞİM BİLGİLERİ

          Adres :   Kaledere Mahallesi Belediye Caddesi No:3 – 52300 ÜNYE/ORDU


Belediye Santral : 0452 323 19 41 (Pbx) 5 Hat
Faks : 0452 324 84 05
E-Mail : baskan@unye.bel.tr
E-Mail : bilgiedinme@unye.bel.tr
E-Mail : unye@unye.bel.tr
E-Mail : halklailiskiler@unye.bel

İÇİNDEKİLER

I-   OCAK–HAZİRAN 2022 DÖNEMİ BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI. 4

A- BÜTÇE GİDERLERİ. 4

1- Personel Giderleri. 6

2- Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Primi Giderleri. 7

3- Mal ve Hizmet Alım Giderleri. 8

4- Faiz Giderleri. 9

5- Cari Transferler. 10

6- Sermaye Giderleri. 11

7- Sermaye Transferleri. 12

B- BÜTÇE GELİRLERİ. 13

C – FİNANSMAN.. 15

II. OCAK-HAZİRAN 2022 DÖNEMİNDE YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER.. 15

III- TEMMUZ-ARALIK 2022 DÖNEMİNE İLİŞKİN BEKLENTİLER VE HEDEFLER.. 16

A- BÜTÇE GİDERLERİ. 16

B- BÜTÇE GELİRLERİ. 17

C- FİNANSMAN.. 18

IV-  2022 OCAK – HAZİRAN DÖNEMİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN VE 2022 TEMMUZ – ARALIK  DÖNEMİNDE YÜRÜTÜLECEK FAALİYETLER.. 18

SUNUŞ

         Kamu hizmetlerinin yürütülmesinde ve bütçe uygulamalarında şeffaflık, hesap verilebilirlik ve etkinliğin artırılması, vatandaşlarımızın kamu idareleri üzerindeki genel denetim ve gözetim fonksiyonunun yerine getirilmesi amacıyla 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 30. Maddesinde genel yönetim kapsamındaki idarelerin ilk altı aylık bütçe uygulama sonuçları ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini Temmuz ayı içerisinde kamuoyuna açıklayacakları belirtilmektedir.

                  Bu doğrultuda Belediyemizin 2022 yılı ilk altı aylık bütçe uygulama sonuçları ile ikinci altı aya ilişkin beklentileri, hedefleri ve yapılması planlanan faaliyetlerini içeren “2022 Yılı Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu” hazırlanmıştır. Belediyemiz kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasına yönelik olarak bütçe uygulamalarında şeffaflık, açıklık ve hesap verilebilirliğin yerleştirilmesi noktasında önemli olan söz konusu raporu kamuoyunun bilgisine sunuyorum.

                                                                                             Hüseyin TAVLI

                                                                                             Belediye Başkanı

I-   OCAK–HAZİRAN 2022 DÖNEMİ BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI

A-Bütçe Giderleri

               2022 Mali yılına ait giderlerde kullanılmak üzere Belediyemize toplam 157.100.000 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılında 102.437.382 TL gider gerçekleşmesi olmuştur. 2022 yılı için öngörülen başlangıç ödeneklerinde 2021 yılında gerçekleşen giderlere göre % 53,36 artış olmuştur.  2020 mali yılı harcama gerçekleşmesi ile 2021 mali yılı başlangıç ödeneği ve artış oranı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

                                        2021 Gerçekleşmeleri ile 2022 Başlangıç Ödeneği Gelişimi

Gider Kalemleri2021 Yılı Gerçekleşme2022 Yılı BaşlangıçÖdeneğiArtış Oranı (%)
Personel Giderleri15.254.67719.507.52627,88
Sosyal Güv.Kur.Dev.Prm.Gid.2.199.379  2.815.90228,03
Mal ve Hizmet Alım Giderleri68.151.96678.736.81415,53
Faiz Giderleri1.776.5293.000.00068.87
Cari Transferler1.853.9902.405.05729,72
Sermaye Giderleri5.369.11535.949.700570
Sermaye Transferi7.831.7253.685.000-52,95
Borç Verme   
Yedek Ödenek 11.000.000 
TOPLAM            102.437.382  157.100.000  53,36

2021 ve 2022 Yılları Ocak – Haziran Dönemi Bütçe Giderleri Gerçekleşmeleri

               Ocak-Haziran dönemi bütçe gerçekleşmeleri; 2021 yılında 41.810.467 TL, 2022 yılında ise 102.683.975 TL olarak gerçekleşmiştir. 2021 yılı sonu itibariyle bütçe gider gerçekleşmelerinin % 40,82’sı Ocak-Haziran döneminde gerçekleşmiştir. Ocak-Haziran 2022 dönemi bütçe giderleri toplamı 102.683.975 TL olarak gerçekleşmiş olup bu dönemde bütçeye konulan ödeneğin kullanım oranı ise % 65 olmuştur.

              2021 ve 2022 yılları haziran sonu itibariyle gider gerçekleşme toplamları karşılaştırıldığında, giderlerde % 145,59 oranında bir artış olduğu görülmektedir

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Bütçe Giderleri

Gider Kalemleri2021 Yılı Toplam Gerçekleşme2022 Yılı Başlangıç Ödeneği              Gider GerçekleşmesiArtış Oranı
Ocak-Haziran DönemiOran (%)
2021202220212022(%)
Personel Giderleri15.254.67719.507.5267.517.7019.611.82449,2849,2727,86
Sosyal Güv. Kur.Dev. Prm.Gid.2.199.379  2.815.9021.074.5981.329.80648,8647,2223,75
Mal ve Hizmet Alım Giderleri68.151.96678.736.81426.295.39659.083.37038,5875,04124,69
Faiz Giderleri1.776.5293.000.000880.1871.702.61549,5556,7593,44
Cari Transferler1.853.9902.405.057360.345903.70619,4437,58150,79
Sermaye Giderleri5.369.11535.949.7001.850.51421.201.01134,4758,971045,68
Sermaye Transferi7.831.7253.685.0003.831.7258.851.64348,93140,21131,01
Borç Verme       
Yedek Ödenek 11.000.000     
Toplam102.437.382157.100.00041.810.467102.683.97540,8265145,59

1- Personel Giderleri

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde personel giderleri için 19.507.526 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 7.517.701 TL olan personel giderleri, 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 2.094.123 TL artarak 9.611.824 TL olmuştur. Personel giderlerindeki artış % 27,86 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki personel giderlerinin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Personel Giderleri

Aylar20212022 2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak1.465.8901.913.706447.81630,55
Şubat1.126.9971.429.220302.22326,82
Mart1.108.1761.646.441538.26548,57
Nisan1.225.5431.683.978458.43537,41
Mayıs1.470.3331.438.963-31.370-2.13
Haziran1.120.7621.499.516378.75433,79
Toplam7.517.7019.611.8242.094.12327,86

2- Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Primi Giderleri

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde sosyal güvenlik kurumlarına devlet prim giderleri için 2.815.902   TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 1.074.598 TL olan sosyal güvenlik kurumlarına devlet prim giderleri, 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 255.208 TL artarak 1.329.806 TL olmuştur. Sosyal güvenlik kurumlarına devlet prim giderleri giderlerindeki artış % 23,75 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki sosyal güvenlik kurumlarına devlet prim giderlerinin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Sosyal Güvenlik Devlet Prim Giderleri

Aylar2021  2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak189.232233.64044.40823,47
Şubat174.346211.81237.46621.49
Mart170.126208.01437.88822.27
Nisan179.071233.28254.21130.27
Mayıs187.946214.54726.60114,15
Haziran173.877228.51154.63431.42
Toplam1.074.5981.329.806255.20823,75

3- Mal ve Hizmet Alım Giderleri

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde mal ve hizmet alım giderleri için 78.736.814 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 26.295.396 TL olan mal ve hizmet alım giderleri, 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 32.787.974 TL artarak 59.083.370 TL olmuştur. Mal ve hizmet alımları giderlerindeki artış % 124,69 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki mal ve hizmet alımları giderlerinin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

 Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Mal ve Hizmet Alım Giderleri

Aylar2021  2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak1.191.2355.018.4333.827.198321,28
Şubat3.897.1977.656.3473.759.15096,46
Mart7.107.91712.458.6185.350.70175,28
Nisan4.460.52912.104.3247.643.795171,37
Mayıs4.171.50010.629.9956.458.495154,82
Haziran5.467.01811.215.6535.748.635105,15
Toplam26.295.39659.083.37032.787.974124,69

4- Faiz Giderleri

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde faiz giderleri için 3.000.000 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 880.187 TL olan faiz giderleri, 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 822.428 TL artarak 1.702.615 TL olmuştur. Faiz giderlerindeki artış % 93,44 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki faiz giderlerinin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Faiz  Giderleri

Aylar2021  2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak34.46649.80815.34244,51
Şubat163.124234.55271,42843,79
Mart191.171103.817-87.354-54,31
Nisan176.61396.782-79.831-54,80
Mayıs168.574821.330652.756387,22
Haziran146.239396.326250.087171,01
Toplam880.1871.702.615822.42893,44
   

5- Cari Transferler

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde cari transferler için 2.405.057 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 360.345 TL olan cari transferler 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 543.361 TL artarak 903.706 TL olmuştur. Cari transferlerdeki artış % 150,79 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki cari transferlerin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Cari Transferler

Aylar2021  2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak34.79336.4321.6395,00
Şubat21.697553.178531.4812.549,56
Mart23.03728.2385.20122,58
Nisan171.842248.53576,69344,63
Mayıs23.732-23,732-100
Haziran85.24457.323-27.920-67,25
Toplam360.345903.706543.361150,79

6- Sermaye Giderleri

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde sermaye giderleri için 35.949.700 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 1.850.514 TL olan sermaye giderleri 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 19.350.497 TL artarak 21.201.011 TL olmuştur. Sermaye Giderlerindeki artış % 1.045,68 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki sermaye giderlerinin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Sermaye Giderleri

Aylar2021  2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak20.079181.230161.151802,58
Şubat6933.647.0273.646.334526.066,52
Mart787.6341.500.884713.25090,56
Nisan682.5651.266.94158437685,61
Mayıs 4.347.6924.347.6924.347,692
Haziran395.54310.257.2379.861.6942.493,20
Toplam1.850.51421.201.01119.350.4971.045,68

7- Sermaye Transferleri

        Belediyemiz 2022 yılı bütçesinde sermaye transferleri için 3.685.000 TL ödenek ayrılmıştır. 2021 yılı Ocak– Haziran döneminde 3.831.725 TL olan sermaye transferleri 2022 yılı Ocak – Haziran döneminde 5.019.918.. TL artarak 8.851.643 TL olmuştur. Sermaye transferlerindeki artış % 131,01 olarak gerçekleşmiştir. Bahsedilen dönemlerdeki sermaye transferlerinin aylık gerçekleşmeleri aşağıda gösterilmiştir.

Ekonomik Sınıflandırmaya Göre 2021 Yılı ve 2022 Yılı (Ocak – Haziran) Sermaye Transferleri

Aylar2021  2022Değişim TutarıDeğişim Oranı
 Ocak 2.500.0002.500.0002.500.000
Şubat1.250.000351.643 71,87
Mart2.581.725 898.357-2.581.725
Nisan    
Mayıs    
Haziran 6.000.0006.000.0006.000.000
Toplam3.831.7258.851.6435.019.918131,01

B- Bütçe Gelirleri

           Belediyemizin 2021–2022 yılları Ocak–Haziran dönemi bütçe gelirlerinin gelişimine ilişkin veriler aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

          2022 mali yılında 135.115.000 TL bütçe gelirleri öngörülmüştür. 2021 yılı bütçe gelirlerine bakıldığında; Vergi gelirleri  16.923.808 TL Teşebbüs ve mülkiyet geliri   19.355.997  TL Alınan bağış ve yardımlar ile özel gelirler 10.192.844 TL  Diğer gelirler   63.428.273 TL Sermaye Gelirleri 2.739.120 TL olmak üzere toplam 112.640.043 TL olarak gerçekleştiği görülmüştür.

             Belediyemizin 2021 mali yılı Ocak–Haziran döneminde gerçekleşen gelir;  Vergi Gelirleri, 7.856.115 TL Teşebbüs ve Mülkiyet Gelirleri, 6.811.055 TL Alınan Bağış ve Yardımlar 1.134.341 TL Diğer Gelirler 28.849.550 TL Sermaye Gelirleri 357.382 TL olmak üzere toplam 45.008.443 TL’ dır..

         2021 Yılı gelir gerçekleşmelerine bakıldığında gelirlerimizin % 39,96 sının Ocak-Haziran döneminde gerçekleştiği görülmektedir.

            2022 mali yılı Ocak-Haziran döneminde ise Vergi Gelirleri 14.799.061 TL Teşebbüs ve Mülkiyet Gelirleri,12.860.033TL Alınan Bağış ve Yardımlar 3.946.649 TL Diğer Gelirler 47.366.071 TL Sermaye Gelirleri 100.297 TL olmak üzere toplam 45.008.443 TL bütçe geliri gerçekleşmiştir. 

          2022 Yılı gelir gerçekleşmesine göre tahmin edilen gelirin % 58,52 si Ocak-Haziran döneminde tahsil edilmiştir.

2021 ve 2022 Yılları Ocak – Haziran Dönemi Bütçe Gelirlerinin Gelişimi

Açıklama2021 Yılı2022 YılıGelir GerçekleşmesiArtış Oranı (%)
Gelir GerçekleşmeGelir Tahmin  Ocak-Haziran DönemiOran (%)
2021202220212022
Vergi Gelirleri16.923.80821.770.0007.856.11514.799.06146,4267,9888,38
Teşebbüs ve Mülkiyet Gelirleri19.355.99718.085.0006.811.05512.860.03335,1971,1188,81
Alınan Bağış ve Yardımlar ile Özel10.192.8446.090.0001.134.3413.946.64911,1364,81247,92
Diğer Gelirler63.428.27378.640.00028.849.55047.366.07145,4860,2364,18
Sermaye Gelirleri2.739.12010.530.000357.382100.29713,050,95-71,92
Toplam112.640.043135.115.00045.008.44379.072.11139,9658,5275,68

C – Finansman

2022 Yılın ilk altı aylık döneminde  5.000.000 TL uzun vadeli kredi kullanılmıştır.

 II. OCAK-HAZİRAN 2022 DÖNEMİNDE YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER

                           Belediyemizce kamu hizmet kalitesinin yükseltilmesi, Belediyemizi ilgilendiren reform projelerinin gerçekleştirilmesi, bütçe giderlerinde tasarruf ve etkinlik sağlanması ve bütçe gelir performansının artırılması amacıyla gerekli faaliyetlere devam edilmektedir. Ayrıca, 2022 Bütçe Yılı Performans Programında belirlenen performans hedef ve göstergeleri ve planlaması doğrultusunda faaliyet ve projelerini yürütmüştür.

    Faaliyetlerimizi gerçekleştirmek amacı ile 2022 yılı Ocak-Haziran döneminde, hizmet sınıflarını belirten fonksiyonel sınıflandırmaya göre Genel Kamu Hizmetleri 56.428.418.TL  İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri 28.407.162 TL Ekonomik İşler ve Hizmetler 11.821.156 TL Dinlenme Kültür ve Din Hizmetleri 2.140.423 TL Çevre Koruma Hizmetleri 2.004.619 TL ve Kamu Düzeni Güvenlik Hizmetleri 1.882.197 TL gider gerçekleşmiştir. 

III- TEMMUZ-ARALIK 2022 DÖNEMİNE İLİŞKİN BEKLENTİLER VE HEDEFLER

A- BÜTÇE GİDERLERİ

                    2022 yılında ortaya çıkan yüksek enflasyon oranları ve paralelinde personel giderleri, mal ve hizmet alımları ve diğer yatırım giderlerindeki artışlar nedeniyle belediyemizin 2022 yılı gider bütçesi 157.100.000 TL’nın yetmeyeceği anlaşıldığı için 120.060.000 TL ek ödenek hazırlanarak Ordu Büyükşehir Belediye Meclisinin  10.06.2022 tarih ve 2022/170 sayılı kararı ile uygulamaya konulmuştur.  Ünye Belediyesi 2022 mali yılı bütçesi ek bütçeyle birlikte 277.160.000 TL olmuştur. Haziran ayında yapılan bütçe revizyonu nedeniyle mali durum beklenti raporumuzun gerçekleşme oranları da toplam bütçe rakamı üzerinden hesaplanmıştır.

           Ödeneklerin gider türleri itibariyle dağılımı ve yılsonu tahmini gerçekleşmeleri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir

AçıklamaBaşlangıç Ödeneği  Ek BütçeToplam BütçeGerçekleşme (Ocak-Haziran)Tahmin (Temmuz- Aralık)Yıl Sonu Gerçekleşme TahminiYıl Sonu Gerekleşme Oranı(%)
Personel Giderleri19.507.526  5.015.000  24.522.5269.611.82414.617,96424.229.78898,81
Sosyal Güv.Kur.Dev.Primi2.815.902  595.000  3.410.0001.329.8062.071.0003.400.80699,73
Mal ve Hizmet Alım Giderleri  78.736.814  76.936.000  158.372.81459.083.370    99.000.000  158.083.000  99,82
Faiz Giderleri3.000.000  4.500.000  7.500.0001.702.6155.700.0007.402.61598,69
Cari Transferler2.405.058  1.000.000  3.405.058903.7062.502.0003.405.000100
Sermaye Giderleri35.949.700  29.514.000  65.463.70020.201.01144.262.00064.463.00098,47
Sermaye Transferleri3.685.000  2.500.000  6.185.0008.851.6438.851.000143,10
Yedek Ödenek11.000.000   11.000.000    
Toplam157.100.000120.060.000277.160.000102.683.975168.152.964269.835.20997,36

B- BÜTÇE GELİRLERİ

            2022 mali yılında, ek bütçeyle birlikte 255.175.000,00 TL tahmini bütçe gelirinin 79.072.111,00 TL’sı Ocak-Haziran 2022 döneminde gerçekleşmiştir. Temmuz-Aralık 2022 dönemi gerçekleşmesinin 164.000.000,00 TL olması tahmin edilmektedir. Bütçe gelirlerinin 2022 Temmuz-Aralık döneminde  % 64,26,  yılsonu toplamında ise % 95,25 oranında gerçekleşmesi beklenmektedir.

Genel bütçe vergi gelirlerinden sağlanan payın gelişimi merkezi yönetimin vergi gelirleri tahsilâtı ile doğru orantılı bir seyir izlemektedir. Dolayısıyla, bu gelir türü ile ilgili olarak yılsonu tahmini yapılırken aşağıdaki hususlar dikkate alınmıştır:

  • Yılın ilk altı ayında genel bütçe vergi gelirlerinden sağlanan gelirlerin aylık gelişimi,
  • Merkezi yönetimin 2022 yılı bütçesinde yer alan vergi geliri hedefinin gerçekleşme düzeyi,
  • Yılın ilk altı aylık döneminde hem merkezi yönetim vergi gelirlerinin, hem de belediyemizin genel bütçe vergi gelirlerinden aldıkları payların geçen yılın aynı dönemine göre artış ya da azalış oranları.

Diğer gelir kalemlerimizle ilgili 2022 yılı sonu tahminlerimiz, bu gelirlerin geçmiş yıllarda yılın ilk yarısı ile ikinci yarısındaki gerçekleşme yüzdeleri, tahakkuklu gelirlerde yıl içinde tahsil edilmesi muhtemel tahakkuk miktarları, tahsilâtı belirli dönemlere yayılmış olan gelirlerin tahsilât dönemleri ve yılın ikinci yarısına ilişkin beklentiler dikkate alınarak yapılmıştır.

Gelir kalemleri ile ilgili yasal değişiklikler, genel ekonomik durum ve bazı gelir kalemlerinde mükellefler tarafından yapılan beyanların sayısı tahminlerimizi olumlu ya da olumsuz etkileyebilecektir.

2022 Yılı Bütçe Gelir Gerçekleşmeleri

 Gelir KalemleriBaşlangıç ÖdeneğiEk BütçeToplam BütçeGerçekleşme (Ocak-Haziran)Tahmin (Temmuz-Aralık)  Yıl Sonu
Gerçekleşme
Oranı(%)  
Vergi Gelirleri21.770.000,0013.000.000,0034.770.000,0014.799.061,0019.000.000,0097,20
Teşebbüs ve Mülkiyet Gelirleri18.085.000,00  27.500.000,00  45.585.000,0012.860.033,0030.000.000,0094.02
Alınan Bağış ve Yardımlar ile Özel Gelirler6.090.000,00  15.000.000,00  21.090.000,003.946.649,0015.000.000,0089,83
Diğer Gelirler78.640.000,00  30.502.000,00  109.142.000,0047.366.071,0060.000.000,0098,37
Sermaye Gelirleri10.530.000,00  34.058.000,00  44.588.000,00100.297,0040.000.000,0089,93
TOPLAM135.115.000,00              120.060.000,00  255.175.000,0079.072.111,00164.000.000,0095,25

C- FİNANSMAN

                  2022 Yılı Temmuz-Aralık döneminde yaklaşık 7.500.000,00 TL daha finansman ihtiyacı olacağı tahmin edilmektedir.

         IV-  2022 OCAK – HAZİRAN DÖNEMİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN VE 2022 TEMMUZ – ARALIK  DÖNEMİNDE YÜRÜTÜLECEK FAALİYETLER

           2022 yılına ait performans programı dahilinde Temmuz- Aralık döneminde hizmet kalitesinin arttırılması, bütçe geliri performanslarının arttırılması, projelere devam edilmesi, mevcut ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanarak planlanan Belediyemizce yapılması planlanan proje ve faaliyet aşağıda sıralanmıştır.

  • Karar Organları ve Hizmet Birimleri ile Etkin ve Verimli Yönetim
  • Hizmet Binaları, Atölye Yapım ve Onarımları
  • Kırsal ve Kent İçi Yol Yapımları ve Onarımları
  • Sosyal Tesisler Yapım, Bakım ve Onarımları
  • Muhtelif Park, Otopark ve Kent Meydanları Yapımları ve Bakımları
  • Görev Kapsamı Dâhilinde Yol, Yaya Yolu Yapımı, Onarımı
  • Sıfır Atık Yönetimi
  • Katı Atık Yönetimi
  • İmar Planları Yapım ve Revizyonları
  • Çevre Düzenlemesi, Peyzaj ve Yeşillendirme Faaliyetleri,
  • Kamulaştırma Faaliyetleri,
  • Kültür ve Turizm ve Tanıtma Faaliyetleri,
  • Muhtarlık Faaliyetleri,
  • Tarihi ve Kültürel Mirasın Korunmasına ve Geliştirilmesine Yönelik Uygulama Çalışmaları
  • İmar Uygulama ve Denetleme Faaliyetleri
  • Harita ve İmar Bilgi İşlem Faaliyetleri
  • Koruma, Uygulama ve Denetim Faaliyetleri
  • Kentsel Proje, Yayalaştırma Projeleri
  • Kent Estetik Faaliyetleri
  • Çevre Denetim ve Eğitim Faaliyetleri
  • Çevre Koruma Bilincinin Artırılması Faaliyetleri,
  • İlaçlama Hizmetleri,
  • Müze Hizmetlerine İlişkin Faaliyetler
  • Festival, Yarışma, Sergi, Kurs, Kültürel Organizasyon ve Geziler Düzenleme Faaliyetleri,
  • İnsan Kaynakları ile İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi
  • Belediye Personelinin Eğitim Faaliyetleri,
  • Ön Mali Kontrol Faaliyetleri,
  • Stratejik Yönetim Faaliyetleri,
  • Bütçe ve Kesin Hesaba İlişkin Faaliyetler,
  • İç Kontrol Eylem Planı Faaliyetleri,
  • Coğrafi Bilgi Sistemleri Faaliyetleri,
  • Kurs ve Eğitim Hizmeti Faaliyetleri,
  • Nikah Memurluğu Hizmetleri Faaliyetleri,
  • Engellilere, Yaşlılara, Kadınlara ve Çocuklara Yönelik Faaliyetler,
  • Gençlere Yönelik Faaliyetler,
  • Okullar, Dini Mabetler vb. ile İlgili Faaliyetler,
  • Bulvar, Cadde ve Sokakları Aydınlatma Faaliyetleri,
  • İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlandırma ve Denetleme Faaliyetleri,
  • Aşevi Hizmetleri Faaliyetleri
  • Sosyal Hizmet ve Yardım Faaliyetleri
  • Gençlik ve Spor Hizmetleri Faaliyetleri
  • Amatör Spor Kulüplerine Destek Faaliyetleri
  • Bilimsel Arkeolojik Kazı Faaliyetleri
  • Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Faaliyetler
  • Zabıta Denetim ve Kontrol Faaliyeteleri
  • Vatandaş Memnuniyeti Arttırma Faaliyetleri
  • İştiraklerimizin Etkinliği ve Verimliliğini Geliştirme Faaliyetleri,

                Yukarıda sunduğumuz 2022 yılı Ocak-Haziran Dönemi bütçe uygulama sonuçları incelendiğinde, gider gerçekleşmemizin önceki yıllara göre artış eğiliminde seyrettiği görülmekle birlikte, tasarruf tedbirlerinin uygulanması ve hizmette aksama yaşanmamasına yönelik gerekli değerlendirmeler yapılmaktadır.

                Saydam yönetim anlayışının gereği ve yasanın emredici hükmü olarak açıklamamız gereken 2022 yılının ilk altı aylık bütçe gerçekleşmeleri kamuoyuna sunulmuştur.

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.