Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü

A-
A+
İrfan ORHAN
Müdür : İrfan ORHAN Telefon : 0452 323 19 41 Dahili : 244

 

T.C.

ÜNYE BELEDİYE BAŞKANLIĞI RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ 

BİRİNCİ BÖLÜM :

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 – Bu Yönetmeliğin amacı, Ünye Belediye Başkanlığı Ruhsat ve Denetim

Müdürlüğün teşkilatını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2 Bu Yönetmelik, Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma, görev ve çalışma düzenine ilişkin ilke ve kuralları ve personelin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin işlemlerin yürütülmesindeki usul ve esasları kapsar.

Dayanak

Madde 3 – Ünye Belediye Meclisinin 06.04.202 tarih ve 60 sayılı kararı ile kurulmuştur. Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne ait olan bu Yönetmelik;

5393 sayılı Belediye Kanunu,

5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu,

3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun,

2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu,

7201 sayılı Tebligat Kanunu,

2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu,

2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun,

7033 sayılı Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun,

6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun,

2872 sayılı Çevre Kanunu,

1608 sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkâmı Cezaiye Hakkında 16 Nisan 1340 tarih ve 480 numaralı Kanunun Bazı Maddelerini Muadil Kanun,

3194 sayılı İmar Kanunu,

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,

5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu,

4250 sayılı İspirto ve İspirtolu İçkiler İnhisarı Kanunu.

6487 sayılı Bazı Kanunlar ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun,

4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun,

2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik,

2007/12937 sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik,

06/06/2018 tarih ve 30443 sayılı Resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” Tebliği ve ilgili diğer birçok Kanun, Yönetmelik gibi Mevzuat ürününe dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 – Bu Yönetmelikte geçen;

  1. Belediye: Ünye Belediyesini,
  2. Başkan: Ünye Belediye Başkanını,
  3. Başkan Yardımcısı: Ünye Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını,
  4. Müdürlük: Ünye Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünü,
  5. Müdür: Ünye Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürünü,
  6. Personel: Ünye Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne bağlı memur, Zabıta Memuru, sözleşmeli ve işçi olarak çalışanların tümünü,
  7. Gayrisıhhi müessese: Faaliyeti sırasında çevresinde bulunanlara biyolojik, kimyasal, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden az veya çok zarar veren veya vermesi muhtemel olan ya da doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseseleri,
  8. İkinci sınıf gayrisıhhi müessese: Meskenlerden mutlaka uzaklaştırılması gerekmemekle beraber izin verilmeden önce civarında ikamet edenlerin sıhhat ve istirahatleri üzerine gerek tesisatları ve gerekse vaziyetleri itibarıyla bir zarar vermeyeceğine kanaat oluşması için inceleme yapılması gereken işyerlerini,
  9. Üçüncü sınıf gayrisıhhi müessese: Meskenlerin yanında açılabilmekle beraber yalnız sıhhî nezarete tabi tutulması gereken işyerlerini,
  10. Sıhhi müessese: Gayrisıhhî müesseseler dışında kalan her türlü işyerini,
  11. Umuma açık istirahat ve eğlence yeri: Kişilerin tek tek veya toplu olarak eğlenmesi, dinlenmesi veya konaklaması için açılan otel, motel, pansiyon, kamping ve benzeri konaklama yerleri; gazino, pavyon, meyhane, bar, birahane, içkili lokanta, taverna ve benzeri içkili yerler; sinema, kahvehane ve kıraathaneler; kumar ve kazanç kastı olmamak şartıyla adı ne olursa olsun bilgi ve maharet artırıcı veya zeka geliştirici nitelikteki elektronik oyun alet ve makinelerinin, video ve televizyon oyunlarının içerisinde bulunduğu elektronik oyun yerleri; internet salonları, lunaparklar, sirkler ve benzeri yerleri,
  12. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı: Yetkili idareler tarafından 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamındaki işyerlerinin açılıp faaliyet göstermesi için verilen izni,
  13. Ulusal Bayram Günlerinde Çalışma Ruhsatı: Ünye Belediye Meclisinin kararı gereği 29 Ekim günlerinde işyerlerini açmak isteyen Mükelleflerin alması gereken izin ve ruhsatı,
  14. Kolluk: Zabıta, Polis ve Jandarma teşkilatını
  15. UKOME: Ulaşım koordinasyon merkezi (UKOME), Büyükşehir Belediyesi Yasası´na dayanılarak büyükşehir belediyesi bünyesinde kurulan ulaşım ve trafiğin düzenlenmesi, yolcu taşıma ücretlerinin ve toplu taşıma araçlarının hat ve güzergahlarının belirlenmesinde kararlar alan birimdir.

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat ve Bağlılık

 

Teşkilat

Madde 5 – 

  • Müdürlüğün teşkilat ve personel yapısı aşağıdaki gibidir.
  1. Müdür
  2. Zabıta Denetim Birimi
  3. Kalem Birimi
  4. Ölçü Ayar ve Gurup Birimi
  5. Arşiv Birimi

 Bağlılık

 Madde 6 – Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü doğrudan Belediye Başkanına veya Belediye Başkanının yetkilendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlı çalışır. Başkan, bu görevi bizzat veya yetkilendireceği kişi eliyle yürütür.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluk

 

Müdürlüğün görevleri

Madde 7 –

1-Belediye sınırları dâhilindeki tüm sıhhi (Ordu Büyükşehir Belediyesi mülkiyetinde bulunan işyerleri hariç), 2. ve 3. sınıf gayrisıhhi müesseseler ve umuma açık istirahat ve eğlence yerleri tarzı işyerlerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlemek,

2-Ünye Belediye Meclisinin kararı gereğince Müdürlükçe işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlemekle yetkili bulunan işyerlerinden 29 Ekim günlerinde faaliyette bulunmak isteyen işyerlerine Ulusal Bayram Günlerinde Çalışma Ruhsatı düzenlemek,

3-Belediye sınırları dâhilinde işyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan faaliyet gösteren işyerlerini tespit ederek ruhsat almaları hususunda tebligat yapmak, tebligat neticesinde ruhsat başvuru durumlarını kontrol ve takip ederek sonuçlanmasını sağlamak,

4-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan faaliyet gösteren veya ruhsat başvuru dosyası olsa bile makul sürelerde dosyasındaki eksiklerini tamamlayamayan işyerlerine ilişkin ilgili Mevzuatlar doğrultusunda gerekli idari yaptırımlar hakkında karar alınmak üzere Belediye Encümenine teklif sunmak,

5-Belediye sınırlarında henüz faaliyette olmayıp taşınmayı düşünen işyerlerin faaliyetleri nezdinde gerek fiziki denetimler gerekse teknik ve hukuki mevzuatlar açısından incelemeler yaparak ilgili faaliyetinin ruhsata uygunluğunu değerlendirmek ve neticelendirmek,

6-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusunda bulunan işyerlerinin başvuru dosyalarını almak,

7-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurularına ilişkin ilgili mevzuatlar doğrultusunda inceleme ve denetimlerde bulunmak,

8-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı müracaatında bulunan işyerlerinin dosyasına ilişkin adres tespiti, imar durumu, mülkiyet durumu, yapı kullanma izin belgesi, yapı kayıt belgesi, yıkım kararı bulunup bulunmadığı vs. gibi durumlarla ilgili Belediye içindeki diğer Müdürlüklerle yazışmalar yapmak,

9-Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri, kapalı ambalajlarda perakende alkollü içki satışı yapacak işyerleri ve gerekmesi durumunda diğer işyerlerine ilişkin genel güvenlik ve asayiş yönünden incelemeler ve değerlendirmeler yapılması hususunda yetkili kolluk kuvvetinin görüşünü almak,

10-İlgili mevzuat hükümlerine göre gereken işyerleri için yangına karşı gerekli önlemlerin alındığını gösteren itfaiye raporu alınması noktasında Ordu Büyükşehir Belediyesi ilgili Müdürlüğü’ne bildirimler yapmak, yine ilgili mevzuat hükümlerine göre Büyükşehir Belediyesi’nden itfaiye raporu alınması gerekmeyen durumlarda ilgili işyerlerinin Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda incelenerek yangına karşı gerekli önlemleri aldırmak,

11-Ana arterlerde açılmak istenen bazı işyeri faaliyetlerine ilişkin ilgili Mükelleflerden UKOME Görüşü talep etmek,

12-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı dosyalarına ilişkin evrak tamamlama sürecinde Belediye Meclisi kararıyla onaylanmış ilgili yıla ait Ücret Tarifesi üzerinden ücretleri ve diğer yasal mevzuat çerçevesinde harçları hesaplamak, Mükellefe bildirmek, tahakkukunu düzenlemek, ilgili Müdürlük vasıtasıyla tahsilatlarını gerçekleştirmek,

13-Belediye Meclisinin 06/09/2019 tarih ve 2019/65 sayılı kararı gereği her yıl 29 Ekim günü işyerini açmak isteyen işyeri sahiplerinden Belediye Meclisince kabul edilen Harç Tarifesi üzerinden ilgili yıla ait harç bedelinin tahakkukunu düzenlemek,

14-Özellikle konut altlarında bulunan umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ve gayrisıhhi müesseseler başta olmak üzere Müdürlükçe gerekli görülen hallerde binanın diğer katlarında veya çevrede ikamet eden sakinlerin izninin olduğuna dair muvaffakatnameyi işyeri yetkililerinden talep etmek,

15-06/06/2018 tarih ve 30443 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “YAPI KAYIT BELGESİ VERİLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR” Tebliğinin ilgili hükmü doğrultusunda özel yapı şeklini gerektiren durumlar olmadığı takdirde yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın işyeri açma ve çalışma ruhsatını düzenlemek,

16-Dosyalara ilişkin tüm evrakları tamamlanan işyerlerinin işyeri açma ve çalışma ruhsatlarını dökmek; Müdür, Başkan Yardımcısı tarafından kontrol edilmesini, Başkan tarafından da imzalanmasını sağlamak ve ilgili işyeri yetkilisine ıslak imza karşılığında teslim etmek,

17-İşyerini 29 Ekim Günü açık bulundurmak işyerlerinin her yıl 29 Ekim Gününden önce ilgili yıla ait harcını ödemesine müteakip ulusal bayram günlerinde çalışma ruhsatını dökmek; Müdür, Başkan Yardımcısı tarafından kontrol edilmesini, Başkan tarafından da imzalanmasını sağlamak ve ilgili işyeri yetkilisine teslim etmek,

18-Aylık olarak açılan ve kapanan işyerleri listesinin Kolluk Kuvvetlerine ve ilgili kurumlara Kişisel verilerin korunması Kanuna uygun listeyi göndermek,

19-Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri için düzenlenen işyeri açma ve çalışma ruhsatlarının bir örneğinin en geç yedi gün içinde Kolluğa gönderilmesini sağlamak,

20-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı ve ulusal bayram günlerinde çalışma ruhsatı verilen işyerlerine ait ruhsat dosyalarını arşivlemek,

21-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilen işyerlerinin ruhsat verilmesine müteakip belirli periyotlarla ruhsat şartlarının muhafaza edilip edilmediğine dair denetimler yapmak, ruhsat şartlarına hilaf durumlar mevcut ise mevzuata ve ruhsat şartlarına uygun hale getirilmesi noktasında ilgililerine yasal süreli tebligat yapmak, ruhsat hilafı durumların veya eksikliklerin giderilmediği takdirde ruhsat iptaline ilişkin iş ve işlemleri gerçekleştirmek,

22-Perakende ve açıkta alkollü içki satışı yapacak işyerlerinin ve nargile sunumu yapacak işyerlerinin diğer kurumlardan alacakları izin ve belgelere ilişkin mesafe ölçüm yazısı ve diğer taleplerini değerlendirmek,

23-Başvuruda bulunan lokantalara, içkili yerlere ve meskûn mahal dışında bulunan çay bahçelerine, halkın huzur ve sükûnu ile kamu istirahati açısından sakınca bulunmaması kaydıyla yapılacak ölçüm ve kontroller neticesinde Belediye Meclisi kararıyla kabul edilen ücret tarifesindeki ücretin tahsil edilmesine müteakip canlı müzik izin belgesi düzenlemek,

24-Görevi ile ilgili her türlü iç ve dış yazışmalar yapmak. Başkana, Encümene ve Meclise teklifler sunmak, alınan kararların uygulamasını sağlamak,

25-Gerek denetimlerdeki tespitlerde gerekse Belediye bünyesinde Çözüm Masası, Çağrı Merkezi, CİMER vs. vasıtasıyla gelen şikayetler neticesinde;

  1. a) İnsan sağlığına zarar veren,
  2. Çevre kirliliğine yol açan,
  3. Yangın, patlama, genel güvenlik, iş güvenliği, işçi sağlığı, trafik ve karayolları, imar, kat mülkiyeti ve doğanın korunması ile ilgili düzenlemelere aykırı davranan işyerlerini gerekli ikazlar neticesinde olumsuzlukların giderilmemesi durumunda faaliyetten men etmek,

26-Mevzuata ve ruhsat şartlarına aykırı davranan işyerlerine ilişkin idari yaptırım kararları alınması hususunda Encümene bildirim yapmak,

27-Ölçü ve Ayar Hizmetleri personeli mevzuatta belirlenen kurallara, Yasalara ve Süreçleri süresi içerisinde görevleri yerine getirir.

27-Yasal mevzuat ve prosedürlerdeki değişiklikleri günlük takip etmek.

Müdürlük yetkisi

Madde 8 – Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü, bu Yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı

Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri Kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.

 Müdürlüğün sorumluluğu

 Madde 9 – Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu Yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.

Müdürün görev ve yetkileri

Madde 10 – Belediyelerde Başkanlık Makamı onayı ile atanır. Müdürlük personelinin üst amiridir.

1-Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.

2-Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir.

3-Bu Yönetmelikte “Müdürlüğün görevleri” kısmında tanımlanmış olan tüm işleri koordine eder, etkili ve verimli bir şekilde sonuçlanmasını sağlar.

4-Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin ve sicil amiridir.

5-Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonları sağlar.

6-Müdürlüğün “Yıllık Performans Programını” ve buna bağlı olarak “Yıllık Bütçesini” hazırlar veya hazırlatır.

7-Müdürlük bütçesinin hazırlanmasında bütçeye göre sarf işlemlerini ve ayniyat işlemlerini yapılmasını sağlar ve takip eder.

8-Müdürlük Makamının üzerinde hassasiyetle durduğu fiziki denetimlere ilişkin fotoğraflama, imar durumu incelemesi, muvaffakatname alınması ve denetime ilişkin ilgili teknik ve hukuki mevzuatlar nezdinde yapılan inceleme bulgu ve sonuçlarının ilgili denetim formlarına özenle rapor edilmesi işlemlerinin idaresindeki personel tarafından özenle ve dikkatle yapılmasını sağlamak, bu hususun istenilen düzeyde yürütülmesinden tam yetkili ve sorumlu olmak.

9- Personellerin içeride ve sahada sahada iş disiplinine, kurum etik ve değerlerine uygun davranışlarda bulunmalarına yönelik sık sık toplantılar yapmak, bu konuda yapılacak işlem ve alınacak önlemlerde tam yetkili olmak ve süreçten Başkanlık Makamını bilgi sahibi etmek.

10-İdaresindeki personelin günlük ve saatlik izin taleplerini iş yoğunluğuna göre değerlendirmek.

11-Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını sağlar, personelin konuyla ilgili eğitimini ve yetiştirilmesini sağlayacak çalışmalar yapar.

12-Performans hedefleri, iş kapasitesi ve faaliyet alanlarını dikkate alarak günlük, haftalık, aylık ve yıllık çalışma planları hazırlar veya hazırlatır ve bu planların uygulanmasını sağlar.

 Müdürün sorumluluğu

Madde 11 – Ruhsat ve Denetim Müdürü iş ve işlemlerinden dolayı doğrudan Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup ayrıca; kendisine verilen görevleri yürütürken işlemlerini kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer yasal mevzuata uygun olarak zamanında yapmak ve neticelendirmekle de sorumludur.

Zabıta Denetim Birimi görev ve sorumlulukları

Madde 12 –

1-Ruhsat ve Denetim Müdürünün vereceği emir ve talimatları yerine getirmek ve Müdüre                           karşı sorumlu olmak.

2-Kalem Birimi ile koordineli çalışmak. Kalem biriminin verdiği sözlü ve yazılı iş ve işlemleri günü içerisinde bitirmek ve bilgi vermek.

3-Gerektiğinde kalem biriminde çalışmak.

4-Ruhsatlandırılan işyerlerinin “ruhsat ertesi denetim” veya “periyodik denetimlerinin” yapılması sağlamak.

5-Müdürlüğün çalışmalarına ilişkin haftalık, aylık, yıllık ve belirlenecek diğer periyotlara ilişkin faaliyet raporlarını Kalem birimi ile koordineli şekilde çalışarak hazırlamak Müdürlük Makamına sunmak ve bu süreci tamamından tam yetkili ve sorumlu olmak

6-Kendisine teslim edilen mühür, kaşe ve diğer demirbaş malzemelerin muhafazasını sağlamak.

7-Başkanlık Makamı ve Müdürlük Makamına saygılı hareket etmesinden ve verilen emirlerin eksiksiz, zamanında yerine getirilmesinden sorumlu olmak, personelin kendi aralarında ve Mükellefe karşı saygılı ve pozitif hareket etmesini sağlamak.

8-İşe giriş-çıkış saatlerine, öğle arası dinlenme saatlerine, mesai saatleri içerisinde görevinin başında veya görev sahasında olup en verimli şekilde işlerini yaparak bu sürecin tamamından tam yetkili ve sorumlu olarak gerekli hallerde önlemler almak, uygulamalar yapmak.

9-Belediye sınırları dahilinde yetki alanımızda bulunan tüm sıhhi, 2. ve 3. sınıf gayrisıhhi müessese ve umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin denetimini yapmak, işyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan faaliyet gösteren işyerlerini tespit etmek ve ruhsata başvuru yapmaları hususunda yasal süreli tutanak tutmak, tebliğ etmek ve tutanakları mesai bitimine yakın Kalem birimine teslim etmek.

10-ilgili mevzuatlar doğrultusunda fiziki inceleme ve denetimlerde bulunmak, önemli hususlarda Müdürlük Makamına bilgi sunmak, Ruhsatlandırılma sürecinde diğer işlemlerinin yapılması için dosyayı Kalem birimine teslim etmek.

11-Çalışma alanına giren ve Belediye Başkanı veya Belediye Başkan Yardımcısı tarafından verilen emirleri yerine getirir.

Kalem Personelinin görev ve sorumlulukları

Madde 13 –

1-Müdürlüğe gelen tüm kurum içi ve kurum dışı yazı, evrak ve dosyaları kayıt altına almak, hem fiziki olarak hem de Bilgisayar Sistemi (İç İşleri Bakanlığı, EBYS, vb gibi) üzerinden Başkanlık Makamı ve Müdürlük ya da Müdürlükler arasında havalelerini gerçekleştirerek takibini yapmak.

2-Müdürlüğümüze gelen her türlü şikayet, CİMER, istek ve talepte bulunulan yazıların Müdür ve Birim personelleriyle yapılacak istişareler neticesinde muhataplarına ulaştırılmak üzere yasal süresi içerisinde geciktirilmeden cevabi yazıları yazmak.

3-Özellikle bazı zamanlar gizliliği açısından büyük önem taşıyan yazı, evrak, dosya vb. durumlarda mahremiyete gerekli hassasiyeti göstererek Müdürlük Makamının onay verdiği şekilde ilgili yazı, evrak ve dosyanın ilgili yerlere havalesinin yapılarak takibini yapmak.

4-Birim içerisinde yazı, evrak ve dosya havalelerin yapılmasında karışıklığa yol açmayacak şekilde ilgili personeller doğrultusunda doğru havalelerin ve takiplerin yapılmasına özen göstermek.

5-Müdürlük bünyesinde fiziki ve sanal olarak sistem üzerinden gelen evrak ve giden evrak takibini düzenli şekilde yapmak.

6-Mühürleme iş ve işlemlerine ilişkin her türlü yazışmayı Müdürlük Makamı ve Mühürleme Ekibi (Birimin Zabıtası veya Zabıta Müdürlüğü) ile istişareli olarak düzenli şekilde yapmak.

7-Belediye sınırları içerisinde yapılan tebligatlara rağmen İşyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusunda bulunmayan ya da ruhsat başvurusu mevcut olsa dahi makul sürede evraklarını tamamlamayan işyerlerine ilişkin ruhsatsız faaliyetten idari yaptırım kararı almak veya alınması için Encümene yazılacak yazıları yazarak ilgili Müdürlük Makamına sunmak.

8-İşyeri açma ve çalışma ruhsatı başvuru dosyalarına ilişkin gerek Kurum içinde diğer Müdürlüklerle gerekse Ordu Büyükşehir Belediyesi, Kaymakamlık ve bağlı Birimler, Bakanlıklar ve tüm Kamu-Özel Kurum-Kişi ve Kuruluşlarıyla yapılması gereken yazışmaları yapmak.

9-Tüm evrakları tamamlanan başvuru dosyalarının e­-Belediye sistemine kayıt yaparak,  ruhsatlarını döküp kendi imzası var ise imzalayıp Müdürlük ve Başkanlık Makamının onayına sunmak, ruhsatı imzalanan işyeri yetkililerine ruhsatlarını en kısa sürede bilgi vererek teslimini yapmak.

10-Ruhsat başvuru dosyalarındaki eksikliklerin giderilmesi noktasında Birim Zabıtasını sık sık aramalar yaptırmak, gerektiği takdirde işyerinde denetimler ve kontroller yaptırarak eksiklerin giderilmesini sağlayıp ruhsatlandırılmasını sağlamak.

11-Mühürlenerek faaliyetten men edilecek, mühür fekkinden dolayı Savcılığa intikal işlemleri yapılacak işyerlerine ilişkin yapılacak iş ve işlemlerden tam yetkili ve sorumlu olmak.

12-Faaliyetini sonlandıran işyerlerinin ruhsat ve dosyalarının işlemden kaldırılmasına ilişkin işlemleri gerçekleştirmek.

13-Ulusal bayram günlerinde çalışma ruhsatı başvurularını almak, işleme koymak ve Hizmet standartları tablosuna göre sonuçlandırmak.

14- Belli bir süre içerisinde mühürlenerek faaliyetten men edilen işletmelerinin mühürleme süresi bitiminde açılmasını takip etmek.

15-Birim zabıtasına verilen işlerin geri dönüşünü ve sonucunu günlük takip etmek.

16-Müdürlük ile ve yapılan iş ve işlemlerle ilgili yasal mevzuatları günlük takip etmek, Müdür ve Müdürlük personelleriyle paylaşmak.

17-Müdürlüğümüzden sözlü veya yazılı istenilen her türlü dokuman Kişisel Verilerin Korunması Kanununa ve yönetmeliklerine uygun olarak düzenlenerek verilecektir.

18-Başkanlık Makamı ve Müdürlük Makamına saygılı hareket etmesinden ve verilen emirlerin eksiksiz, zamanında yerine getirilmesinden sorumlu olmak, personelin kendi aralarında ve Mükellefe karşı saygılı ve pozitif hareket etmesini sağlamak.

19- İşe giriş-çıkış saatlerine, öğle arası dinlenme saatlerine, mesai saatleri içerisinde görevinin başında olup en verimli şekilde işlerini yaparak bu sürecin tamamından tam yetkili ve sorumlu olarak gerekli hallerde önlemler almak, uygulamalar yapmak.

20-Belediye sınırlarında henüz faaliyette olmayıp taşınmayı düşünen işyerlerin faaliyetleri nezdinde gerek fiziki denetimler gerekse teknik ve hukuki mevzuatlar açısından Birim Zabıtası ile incelemeler yaparak ilgili faaliyetinin ruhsata uygunluğunu değerlendirmek ve karar alınması hususunda Müdürlük Makamına sunmak.

21-Çalışma alanına giren ve Belediye Başkanı veya Belediye Başkan Yardımcısı tarafından verilen emirleri yerine getirir.

d-Ölçü Ayar ve Gurup Birimi

Madde 14-

1-Ölçü ve Ayar Hizmetleri Servisi mevzuatta belirlenen kurallara, Yasalara ve

Süreçlere uymak koşulu ile aşağıdaki görevleri yerine getirir.

  1. a) Grup Merkezinde periyodik muayene için yapılan müracaatları müracaat sırasına

Göre deftere kaydetmek ve muayene gününü belirleyen bir belge vermek. Bu işlemin gruba

Bağlı belediyelerde de yapılanmasını da temin etmek. Merkezdeki muayenelerin

Tamamlanmasını müteakip gruba bağlı belediyeler için bir gezi programı düzenleyerek bu

Programı bağlı bulunduğu Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Ölçüler ve Ayar Teşkilatına 31

Mart’a kadar gönderip tasdik ettirdikten sonra programa göre muayeneye başlanarak aynı yıl

İçerisinde muayenelerin aksatılmadan yerine getirilmesini sağlamak.

  1. b) Şikâyet konusu olan ölçü ve ölçü aletinin durumunda hiçbir değişiklik yapılmadan

en kısa sürede muayenenin yapılması ve neticenin bir raporla müracaat eden kişi veya ilgili

Kuruluşa bildirmek. Ancak, taşınamayacak bir şikayetli ölçü ve ölçü aletinin muayenesini

Yerinde yapmak.

  1. c) Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın Ölçüler ve Ayar Taşra Teşkilatı’nın görevli

Memurları ile Belediye ayar memurları, vazife sınırları dâhilindeki yerlerde, Ölçüler Mevzuatı

Hükümlerinin yerine getirilip getirilmediğini kontrol etmek için resmi ve özel kuruluşların

Kullandıkları ölçü aletlerini ve bunlara ait evrak ve kayıtları tetkik ve kontrole yetkilidirler.

Servise gelen yazılara ve vatandaşlardan gelen şikâyet dilekçelerine cevap vermek

Faaliyetlerini mevzuata uygun olarak ve zamanında yapmak.

2-Çalışma alanına giren ve Belediye Başkanı veya Belediye Başkan Yardımcısı tarafından verilen emirleri yerine getirir.

3-Beyan dönemi dışında Ruhsat Kaleminde Çalışmak, Kalemin görev ve sorumluluklarını yerine getirmek.

e-Arşiv

Madde-15 Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün görev ve faaliyetleri sonucu kendiliğinden teşekkül eden, aktüalitesini kaybetmemiş olarak aktif bir biçimde ve günlük iş akımı içinde kullanılan arşivlik malzemenin belirli bir süre saklandığı arşivlerdir.

1-Müdürlük arşiv işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

2-Müdürlük arşivindeki evrakların muhafazasına lüzum kalmayanların ayıklanması için komisyon oluşturmak ve imha işlemlerini yürütmek,

3-e-Belediye sisteminde oluşturulan Ruhsat iş ve işlemlerinin Özel yazılım olan Forlan Ruhsat Programına düzenli olarak işlemek, Ruhsat Personeline Bilgi vermek.

4-İptal edilen Ruhsatların Özel yazılım olan Forlan programından da düşümünü yapmak.

5-Müdürlükçe oluşturulan tüm dokümanların Kurumumuzca kullanılan “Paperplus” arşiv sistemine yüklemek, endekslemek ve takip etmektir.

6-Müdürlüğün geçmiş döneme ait bilgilerinin, dosyalarının, raporlarının kurumsal bir formatta Standart Dosya Planına göre arşivlenmesini sağlar. Bu konuda Bilgi İşlem Müdürlüğü ile koordineli çalışır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Görev ve Hizmetlerin İcrası

 

 Görevin alınması

 Madde 16- Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne Başkanlık Makamından ve diğer Müdürlüklerden havale edilen her türlü evrak kayda geçirilip, Müdür tarafından ilgili personele havale edildikten sonra görev alınmış olur.

Görevin planlanması

Madde 17 – Ruhsat ve Denetim Müdürlüğündeki iş ve işlemler “Hizmet Standartları Tablosu” nda belirtilen plan dâhilinde yürütülür.

Hizmetlerin İcrası

Madde 18 – Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri  “Hizmet Standartları Tablosu” nda, yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

İşbirliği ve Koordinasyon

 

Müdürlük birimleri arasında işbirliği ve koordinasyon

Madde 19 –

1-Müdürlük dâhilinde Şeflikler ve personel arasındaki işbirliği ve koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.

2-Müdürlüğe gelen tüm evraklar Müdür tarafından evrakların konusuna göre ilgili Birim personeline iletir.

3-Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.

4-Çalışanın ölümü halinde kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim Müdürünün hazırlayacağı bir tutanakla yani görevliye teslim edilir.

Diğer Müdürlükler, kurum ve kuruluşlarla koordinasyon

 Madde 20 –

1-Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.

2-Müdürlüğün Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer kişilerle ilgili gerekli görülen yazışmalar; Ünye Belediye Başkanlığı İmza Yetkileri Yönergesi kapsamında yürütülür.

ALTINCI BÖLÜM

Denetim ve Disiplin Cezaları

 

Denetim

Madde 21 – Ruhsat ve Denetim Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.

Disiplin Cezaları

Madde 23 – Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünün emrinde çalışan tüm personelle ilgili disiplin ve ceza işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 6698 sayılı kişisel verilerin korunması kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yapılır. Ayrıca; anılan yasa ve yönetmelikler kapsamından diğer Müdürlükler döneminde gelen disiplin ve inceleme sonuçları da personel özlük dosyalarına işlenir.

YEDİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

 Madde 24 – Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

Madde 25 – Bu yönetmelik hükümleri Belediye Meclisinin kabulü ve yayımı ile yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 26 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ünye Belediye Başkanı yürütür.

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.