İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

A-
A+
İrfan PELİT
Müdür : İrfan PELİT Telefon : 0452 323 19 41 Dahili : 120

T.C.
ÜNYE BELEDİYESİ İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV, YETKİ VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

GENEL HÜKÜMLER

Amaç ve kapsam

MADDE 1- Bu yönetmelik Ünye Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü kuruluş, yetki, sorumluluk ve çalışma ilkelerini düzenler.

Dayanak

MADDE 2- Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu.5216 sayılı Büyükşehir belediye Kanunu ve 3194 sayılı imar kanunuyla ilgili diğer Mevzuata dayanarak hazırlanmıştır.

Kuruluş

MADDE 3 – İmar ve Şehircilik Müdürlüğü; Bir müdür ve yeterli kadar üst sorumluya bağlı görev yapan, Şehir Planlama Bölümü, Harita Bölümü, Yapı Denetim Bölümü, Proje kontrol Bölümü, Yapı İzin Bölümü, Arşiv Bölümü.

Tanımlar

MADDE 4 –Bu yönetmelikte geçen;

a-) Belediye: Ünye Belediyesini

b-) Başkanlık: Ünye Belediyesi Başkanlığını

c-) Encümen: Ünye Belediyesi Encümenini

d-) Müdürlük: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü

e-) Bölüm : İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü’ nün yürütmekte olduğu iş ve işlemlerin gruplanarak yürütülen kısımları

f-) imar ve şehircilik müdürlüğünde Görevli olan tüm memur, daimi işçi, geçici işçi, taşeron işçi sıfatındaki çalışanlar.

İKİNCİ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

İmar ve şehircilik Müdürlüğü Görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 5 – Ünye Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü;

a-) Belediye Mülki sınırları tüm yapılaşmaların plan, fen, sağlık ve çevre şartlarına uygun teşekkülünü sağlamak,

b-) Belediye Meclislerine uygun görülen  ve onay-ilan aşaması tamamlanarak kesinleşen imar planlarının, parselasyon planlarını yapmak / yaptırmak karar alınmak üzere hazırlanan dosyaları Başkanlık Makamı olurlarıyla Belediye Encümenine Sunmak. Kesinleşen parselasyon planlarını askı ve ilan işleri yapıldıktan sonra tescil yapılmak üzere Kadastro / Tapu müdürlükler

ne iletmek,

c-) Meclis ve Encümen kararını gerektiren diğer dosyaları Başkanlık Makamına hazırlayarak sunmak,

d-) Yetki sınırları içinde bulunan tüm alanlarda imar uygulaması yapmak suretiyle daha iyi ve yaşanılabilir bir çevre oluşturmak , bu amaçla halkı bilgilendirmek,

e-) Onaylanan planlar doğrultusunda personellerin yol kotlarını ve imar çaplarını hazırlamak ve talep üzerine ilgililerini vermek,

f-) Binaya ait mal sahipleri yada vekillerince müdürlüğe sunulan projeleri inceleyerek onaylamak,

g-) Onaylanan projeler doğrultusunda yapı izni vermek,

h-) İnşaatı süren  yapıların ruhsatına göre devam ettiğine dair tüm vizelerini yapmak/yaptırılmasını sağlamak,

i-) Yapı denetim firmalarının  Kanun ve yönetmelikten iş ve işlemlerini, bu firmalarla ilgili diğer kurumlarla gerekli yazışmaları yapmak,

j-) İnşaat ruhsatı ve eklerine uygun olarak biten binalara mevzuat doğrultusunda yapı kullanım izin belgesi vermek,

k-) İmarlı bölgede inşaatı devam eden yada biten yapılarda ki ruhsat ve eklerine aykırı huşuların tespiti halinde mevzuat doğrultusunda işlem yaparak  yaptırım uygulamak tespit edilmesi halinde gerekli yasal işlemleri ve yaptırımları uygulamak ve aykırılığı giderilmeyen yapıların Fen İşleri ve Zabıta Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde giderilmesini sağlamak,

l-) İmarsız bölgede gerekli denetimleri yapmak mevzuata aykırı yapıların tespit edilmesi halinde gerekli yasal işlemleri ve yaptırımları uygulamak ve aykırılığı giderilmeyen yapıların  Fen İşleri ve Zabıta Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde giderilmesini sağlamak,

m-) Dosyaların arşivde usulüne uygun olarak saklanmasını sağlamak,

n-) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içeresinde yanıtlamak,

o-) yıkılacak derecede tehlikeli yapıların tespitini yapmak,

p-) Kültür varlıkları işlemleri için Kurul Toplantılarına katılmak,

MADDE 6 –  Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları

   İmar ve şehircilik müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve bağlı olduğu Başkan yardımcısına sorumlu olup;

a-) Bu yönetmelikle açıklanan İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün görev alanına giren tüm hizmetlerin ilgili mevzuata uygun, etkili , verimli ve ekonomik yürütülmesini sağlamak,

b-) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili, mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip etmek, personelini bilgilendirmek ve eğitmek,

c-)  Müdürlük görev kapsamına giren bütün işleri sevk ve idare ederek gereken denetimleri yapmak,

d-) personelin tüm özlük işlemlerini yürütümünü sağlamak,

e-) Müdürlüğün çalışma ve stratejik planlarının, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor istatistiklerin oluşturulmasını ve sonuçlar üretilerek uygulamaya geçilmesi çalışmalarını yürütmek,

f-) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere müdürlük görüşü hazırlamak,

g-) Müdürlüğün bütçe taslağını hazırlatmak; harcama yetkilisi olarak 5818 sayılı yasada belirlenen iş ve işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,

h-) İhale yetkilisi olarak, ilgili yasada belirlenen iş ve işlemlerini gerçekleştirilmesini sağlamak,

i-)  Disiplin ve sicil amiri sıfatıyla ilgili kanun ve yönetmelikle çerçevesinde hareket etmek,

J-) çalışma alanına giren ve Başkanlık makamınca verilen diğer görevleri yapmak,

k-) İşlemler esnasında çıkabilecek çeşitli sorunlar hakkında Hukuk İşleri Müdürlüğünden görüş talebinde bulunmak ve bu görüş doğrultusunda terknik düzenlemeyi oluşturmak,

l-)  İş ve işlemlerin verimli ve ekonomik yürütülebilmesi için ilgili mevzuata göre İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün görevlerinin deruhte edebilecek meslek guruplarından ve idari personellerden  yeterli kadar istihdam edilmesini sağlamak ile görevli ve yetiklerini sağlamak,

MADDE 7- Arşiv bürosunun görev yetki ve sorumlulukları

a-) işlem gören ada –parsellerin ; imarlı ise imar ada parseline göre, imarsız ise Teknik birimince oluşturulacak isimlendirmeye göre karteksler açarak dosyanın hangi büroda işleler gördüğünü belirlemek. Bu konuda gerekli koordinasyonu sağlamak

b-) İşlem dosyalarının; arşivde düzenli şekilde saklanmasını sağlamak

c-) Birimlerden talep edilen dosyaları kayıt altına alarak işlem görecek büroya iletilmesini sağlamak. Dosya arşivde bulunmuyor ise  karteks kayıtlarına göre hangi Büroda bulunduğunun bilgisini iletmek,

d-) Talep halinde Dosya içeriğine göre suret belge vermek,

e-) İmar ve şehircilik Müdürlüğüne Özel-Tüzel ve Kamu kuruluşları ile Başkanlık ve bağlı kuruluşlardan gelen evrakları kaydetmek ve kayda giren evrakalrın ilgili bürolara dağıtımını sağlamak,

f-) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde İşlemi biten evrakların düzenli şekilde evrak defterine işlenerek gönderilecekleri yere göndermek ve bütün klayıtları eloktronik ortama aktarmak, bu iş ve işlemler için gerekli koordinasyonu sağlamak,

g-) Görev alnına giren ve Müdür tarafından verilen diğer işleri yapmakla ile görevli ve yetkilidir.

MADDE 8 –Harita bölümünün görev ve sorumlulukları;

1-) Onaylanan İmar planı doğrultusunda parselasyon planlarını yapmak ve yaptırmak, yapılan bu planları inceleyerek Belediye Encümenine karar alınmasını teminen  Başkanlık Makamına sunulmak üzere Müdürlük makamına iletmek,

2-) Re ’sen veya talebe bağlı olarak parsellerin tevhit ve ifraz ,yola terk , irtifak hakkı tesisi taleplerini incelemek ve Belediye Encümenine karar alınmasının teminen Başkanlık Makamına sunulmak üzere Müdürlük Makamına iletmek,

3-) Hali hazır Haritaları yapmak veya yaptırmak ,

4-) İşlemi kesinleşerek biten parselasyon planlarının ve halihazır haritaların Arşivde usulüne uygun saklamamasını sağlamak,

5-) Re ‘sen yapılan parselasyon planları ile ifraz ve tevhid işlemlerinin aplikasyonunu yapmak, paftalarını oluşturmak ve teknik kontrollerin yapılması için hazırlanan ve onaylanan belgeleri tapuya tescil işlemlerinin sağlanması amacıyla kadastro müdürlüğüne iletmek,

6-) Kamu Kurum ve Kuruluşları, mahkemeler ve şahıslardan gelen yazı ve dilekçe cevap vermek , tüm yazışmaların birim ve müdürlük ana arşiv dosyasında saklanmasını sağlamakla göre yetkilidir,  

7-) parselasyon planlarına göre talep üzerine ad/parsellerin yapılaşma koşullarını belirten belgeyi Belediye Meclisine belirlenen ücreti karşılığında hazırlayarak vermek,

8-)Parsel sahiplerinin tabi zeminden kodlandırma ile ilgili taleplerini inceleyerek Encümen yada Meclis tarafından bir karar alınmak üzere tekliflerini Başkanlık Makamına sunulmak üzere Müdürlük Makamına sunmak,

9-) Parsellerin İmar durumu tanzim edilirken ada yada parsel ölçeğinde planda tutarsızlıklar ve eksikler var ise bu belirsizliği ortadan kaldırmak iç.im ilgili Plan ve Proje Müdürlüğüne bildirmek,

10-) Korunması gereken Kültür ve Tabiat varlıkları ile ilgili yazışmaları yürütmek tescilli yapıların ve alınan kararların arşivlenmesini sağlamak, ilgili birimler ve Belediyenin ilgili müdürlüklerini bilgilendirmek,

11-) Kamu kurum ve kuruluşları Mahkeme ve şahıslardan gelen İmar Durumu bilgisini isteyen yazı ve dilekçelere ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde cevap vermek ile görevli yetkilidir,

12-) Tescil edilmiş parselasyon planlarıyla oluşan yollara ait yol profillerini hazırlamak onay için müdüriyet Makamına sunmak,

13-) Talebe Bağlı olarak Parsel yol kotu ölçümünü yaparak yol kotu tutanağını hazırlamak,

14-) Talebe bağlı olarak parsellerdeki binanın su basman kotlarının tasdikli mimari proje ile uygunluğunu kontrol ederek temel vize tutanaklarını hazırlamak,

15-) Ölçüleri alınan binaların bilgilerini paftalarına işlenmek üzere arşive iletmek,

16-) Tabii zeminle ilgili talep gelmesi  halinde ada bazında tabi zemin etüdü hazırlayarak İmar Durum Bürosuna gereği için göndermek,

17-) Talebe bağlı ya da şikâyete konu olan ve ya diğer bürolardan istenmesi durumunda binaların gabari ölçülerini yaparak tutanaklarını hazırlamak,

18-) Farklı yol profillerinin oluştuğunun tespit edilmesi halinde ha herhangi bir talimata gerek kalmaksızın gerekli düzenlemeleri yapmak ve yeni yol profillerini hazırlamak.

19- ) Katlandırma sırasında olağan dışı kot farklılıkları görülme ya da açığa çıkmasını tespiti halinde konuyu ilgili birimine bildirmek ile görevli ve yetkilidir,

20-) Belediye Encümenine onanmış olan tüm parselasyon planlarını İmar planı ile karşılaştırarak son kontörlünü yaparak korunaklı dolap ve çekmecelerde muhafazasını sağlamak,

21-) Belediye sınırları içerisinde sorumluluk dahilinde bulunan tüm halihazır haritaların, temin edilmesi, tüm kadastro ve imar parsellerinin bu haritalara işlenmesi, Cadde , Sokak vb. bilgilerinin gerek haritalar üzerine ve gerekse sayısal ortamda işlemek, ve bunların oluşması için gerekli potamı sağlayarak ilgi birim ve kurumlarla gerekli yazışmaları yapmak,  

22-) Encümen ve Meclis karalarına ait tüm bilgileri dosyalayarak kayıt altına almak, diğer birimlerden gelen durdurma ve serbest bırakma talimatlarını, terk ve hibe işlemlerini ada parsel ve hisse bazında gerekli tüm yerlere not koyarak arşivlemek ve elektronik ortamında işlemek/işletmek,

23-) Harita ve planlama bürolarından gelen tüm belge ve bilgileri usulüne göre kayıt altına alarak sayısal ortamda saklanmasını sağlamak ile görevli ve yetkilidirler.

MADDE 9- Yapı Denetim ve Kontrol Bölümünün Sorumlulukları

1-) Mevcut binalardaki proje hilafı hususlarının Denetimini yapmak

2-) Yapıya ve çevreye ilişkin şikayetlerin yerinde incelenmesini yapmak,

3-) Ruhsat ve eklerine ve mevzuata aykırı olan huşulara tespit tutanağına bağlamak ve tebligatlarını yapmak,

4-) Vatandaşlardan gelen şikayet ve dilekçelere yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde cevap vermek,

5-) kaçak ve ruhsatsız inşaatlarla ilgili 3194 sayılı yasa ve yönetmelikler çerçevesinde işlem yapmak,

6-) Mevcut binalarda Tasdikli projesine aykırı yapılmış değişikliklerle ilgili imar mevzuatına maddeleri doğrultusunda bir karar alınması için Belediye Encümenine rapor sunmak,

7-) Kaçak yada ruhsata aykırı hususların Fen İşleri ve Zabıta müdürlüğünce koordineli bir şekilde onaylı ruhsat ve eklerine uygun hale getirilmesini sağlamak

😎 Belediye Encümenince verilen kararların muhataplarına tebliğini sağlamak, gerekli yazışmaları yapmak,

9-) Ruhsata aykırı hususların ruhsat ve eklerine uygun hale getirilmesini sağlamak için Encümenden tarafından alınan hizmet kesimi kararlarını ilgili kurum ve kuruluşlarına bildirmek,

10-) Kamu arazisi üzerine  yapıldığı anlaşılan izinsiz yapıların ruhsata bağlanıp bağlanmayacağını tespit eder 775 sayılı kanun ve diğer yasalar doğrultusunda Fen İşleri Müdürlüğünce yıkılmasını sağalmak,

11-) Tüm yazışmaların  ana arşiv dosyasında tam ve eksiksiz  olarak arşivlenmesini sağlamak,

12-) Yapı Ruhsatı alan binaların Yapı Denetim Kanunun Öngördüğü Biçimde temel vizesi, su basmanı vb. hak ediş etaplarını kontrolleri zamanında yapmak

, zamanında kontörlerini yaptırmayan yapı denetim firmalarının  kontrollerini takibini yaparak denetim firması hakkında cezai yaptırım uygulaması yolunda belediye encümenine rapor sunmak,

  13-) Yapı Denetim firmalarının ilgili Kanun çerçevesinde denetimini yapmak, hakkediş ve sicil belgelerini tutmak ve düzenlemek, hesaplarını tetkik etmek, Yapı denetim hizmet bedellerini tahsil etmek ve ödenmesini sağlamak, iş bitiminde firmanın bina ile ilişiğini kesmek,

14-) Yeni i inşaatların ruhsat ve eklerine uygunluğunu yerinde kontrol etmek ile görevli ve yetkilidir.

15-) yapıların ruhsat ve eklerinin uygunluğu ile fen ve sağlık kuralları uygunluğunu kontrol eder yapı tamamen bittiği takdirde tamamının, kısmen kullanılması mümkün kısımlarının tamamlanması  halinde ise bu kısımların yapı kullanma izin raporu düzenlemek,

16-) Yapıların fotoğraf tasdikini yapmak,

17-) Kontrol edilen ruhsatlı binada aykırı hususun tespiti  halinde raporu bağlayarak, Yapı Denetim görevlisine gereği için iletmek,

18-) Yıkılacak derecede tehlikede  yapıların tespiti ve tebliğe rağmen yıkılacak derecede tehlikeli yapısını yıkmayanlara idari para cezası verilmesi için encümene talep müzekkeresi vermek ve yıkılmasına karar verilen yapıyı Fen İşleri Müdürlüğü’ne bildirerek yıkılmasını sağlamak,

19-) Tamamlanan yapıların iskan belgesinin düzenlenmesine esas olmak üzere, yapının ruhsat ve eklerine uygun olup olmadığının denetimini yapmak.

MADDE 10 – Proje Kontrol Bölümünün Görev ve Sorumlulukları

1-)  Yeni yapılacak olan binaların ruhsat ve eklerini mimari projelerini,  peyzaj projelerini Planlı Alanlar İmar Tip Yönetmeliği  ve tüm imar mevzuatı çerçevesinde incelemek ve onaylamak,

2-) Doğal gaz projelerini ve ısı yalıtımı projelerini incelemek,

3-) Suret projelerini kontrol ederek bunların onayını yapmak,

4-) Mevcut binalarda veya projelerde kullanılan fonksiyon değişik taleplerini incelemek ve sonuçlandırmak,

5-) Suret projeleri kontrol ederek bunların onayını yapmak,

6-) Mimari projelerin tasdiki veya düzenlenmesi ile ilgili talep ve şikayet dilekçelerini cevaplamak,

7-)İmar planlarına esas jeolojık etütler jeoteknik etütler ile yapıların mimari projesi ve statik hesaplarına esas olmak üzere zemin etütlerini incelemek ve onam işlemlerini yürütmek,

😎 Ruhsata tabii tüm yapıların ruhsat eki olan betonarme projelerinin tetkiki ile bunların onama işlemlerini yürütmek,

9-) Yeni yapılacak binaların ruhsat eki olan tesisat projeleri ve asansör projelerinin tetkiki ile onama işlemlerin yürütmek,

10-) Binaların ısı yalıtım projelerine uygunluğunu kontrol ederek ısı yalıtım vizelerini yapmak,

11-) Yeni tesis edilecek asansörlerin asansör yönetmeliğine uygunluğu kontrol ederek asansör işletme ruhsatlarını tanzim etmek,

12-) Mevcut asansörlerin yılda en az 1 kez kontrol ederek bunların emniyet ve işletme açısından uygun olup olmadığını kontrol ederek işletme ruhsatlarını yenilemek,

13-) Kültür varlıkları ile ilgili iş ve işlemleri takibi ve kurul toplantılarına katılmak,

14-) Görev konuları ile ilgili şikayet ve isteklerin değerlendirmek ve her türlü yazışmaları yürütmek ile görevli ve yetkilidir.

  MADDE 11 – Yapı İzin Bölümü Görev ve Sorumlulukları

  1. Yürürlükteki mevzuat imar plan ve yönetmelikler doğrultusunda yeni yapılacak binaların tasdiki ve mimari projesine uygun olarak yapı ruhsatı vermek,
  2. Tadilat mimari projelerinin onayı sonucunda tadilat yapı ruhsatı vermek,
  • Mimari proje üzerine işlemiş olan kullanım fonksiyon değişikliklerinin ruhsata bağlanmasını sağlamak,
  • Talep halinde ruhsat suretlerini vermek
  • Projelerine göre hazırlanan metrekare cetcvellerini kontrol etmek ve onaylamak
  • Ruhsatla ilgili başvurulara süresi içerisinde cevap vermek
  • Ruhsat harçlarını ve tanımlanması halinde belediye meclisince belirlenen hizmet ücretlerini tanzim ederek bunların tahsilatını sağlamak
  • Ruhsata ilişkin davalardan gerekli savunmalarda bulunmak gerekli bilgi ve belgeleri temin etmek
  • İmarlı ya da imarsız alanlarda yürürlükteki mevzuat doğrultusunda geçici yapı izni verilebilmesi için gerekli inceleme ve
  1. değerlendirmeleri yaparak, gerekli görüşleri almak ve raporları hazırlayarak karar alınmasını teminen encümene sunulmak üzere
  1. müdürlük makamına sunmak, Encümen kararı doğrultusunda işlem tesis etmek ile göreli ve yetkilidirler.
  1.  Yapı tamamen bittiği takdirde tamamının kısmen kullanılması mümkün kısımların tamamlanması halinde ise bu kısımların yapı kullanma izin belgesi tanzim etmek
  1. Yapı kullanma izin belgesi ile her türlü resmi ve özel kuruluşlarla yazışmaları yürütmek
  1. Küşat Müdürlüğü ile gerekli yazışmaları yapmak, kusur tesbit edilmesi halinde yapı denetim bürosuna gerekli bildirimlerde bulunmak
  1.  Yapı denetim firmalarının mevzuatın getirdiği kontrol ve onaylarını yapmak
  1. Yapı kullanma izin belgesi taleplerini mevzuattaki süresi içerisinde inceleyerek gerekli işlemleri tesis etmek ve sonucundan dilekçe sahibini bilgilendirmek ile görevli ve yetkilidirler.
  1. Köyden mahalleye dönüşen yerlerde kırsal yapı izin taleplerini alıp sonuçlandırmak

 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

 Diğer Hususlar

MADDE 12 Bu yönetmelik belediye meclisinin ve kaymakamlık makamının onayını takiben yürürlüğe girer.

MADDE 13 Bu yönetmelik hükümlerini belediye başkanı adına imar ve şehircilik Müdürlüğü yürütür.

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.