T.C. ÜNYE BELEDİYESİ İŞLETME VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV,YETKİ, SORUMLULUK VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç: MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik Ünye Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nün kurulu, görev ve esasları ile birimler arasında koordinasyonun sağlanması, istatistiki bilgilerin toplanması, staratejik planların yapılması ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi çalışmalarının yürütülmesindeki usul ve esasları kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) Ünye Belediyesi İşletme Müdürlüğü 657 sayılı Devlet Memurları kanunu,4857 sayılı is kanunu,5393 sayılı Belediye kanunu ve diğer ilgili mevzuatın verdiği yetkilerle hizmetlerini yürütmektedir. Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Belediye : Ünye Belediye Başkanlığı’nı, b) Başkan : Ünye Belediye Başkanı’nı, c) Müdür : İşletme ve İştirakler Müdürü’nü, ç) Müdürlük : İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nü, d) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü, e) Yönetmelik : İşletme ve İştirakler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Teşkilat Teşkilat MADDE 5-(1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir. a) Müdür b) Sayman c) Memur d) İşçiler e) Diğer personel (2) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir. a) Muhasebe servisi b)Atatürk Parkı Lokanta,Kafeterya,Otopark ve spor kompleksi c) Kapalı spor salonunun altındaki otopark hizmetleri d) Asarkaya Kent Ormanı hizmetleri e) Binicilik tesisleri ahır ve rahvan kahve hizmetleri f) Hayvan pazarındaki Kafeterya hizmetleri. (3) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde birimlerin hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için Müdürün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile hizmet gereği görevlendirilme yapılabilir. (4) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan şef ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır. MADDE 6 – (1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya atadığı Belediye Başkan Yardımcısına bağlı olarak işlerini yürütür. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk Müdürlüğün Görevleri MADDE 7- (1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü, aynı zmanda 1.derece disiplin amiri olmakla birlikte kendisine bağlı olan birimlerin mal ve hizmet taleplerini, doğrudan temin ve ihale yoluyla, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve diğer ilgili mevzuat çerçevesinde yer alan hükümler doğrultusunda karşılamak, Başkanlıkça kurulması kararlaştırılan işletme ve iştiraklerin kuruluş, işleyiş ve her türlü iş ve işlemlerini yürütmek, (2) Yıllık yatırım planına göre kendisine yöneltilen işlerin ihalesinin yapılması, bu işlere ait işlemlerin yer tesliminden işin bitimine kadar usulünce yapılıp yapılmadığının takip ve kontrol etmek, (3) (1) bendinde yazılı olan işleri yapılacak olan işin durumuna göre ya kendi eliyle ya da ihale etmek suretiyle yapmak ve yaptırmak, (4) Finansal konularda kaynak temin etmek,mevcut kaynakların etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak. (5) Başkanlıkça uygun görüldüğünde otopark yerlerinin işletmesini yapmak. Yeni otopark yerleri belirlemek ve işletmeye açmak ve işletmek, (6) İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı servislerin koordine halinde çalışmasını sağlamak, (7) Ücretleri bölgesel bazda ve günün şartlarına göre belirlemek için çalışma yapmak ve belediye meclisine sunmak, (8) Meclisten çıkan tarifelerin uygulanmasını sağlamak ve denetlemek, (9) İş huzurunu ve güvenliğini sağlamak, (10) Çalışan personele hizmet içi eğitim verilmesini sağlamak, (11) Ücreti ödemeyenler hakkında yasal takibat yapmak, (12) İşletmenin yıllık hedeflerini tesbit etmek,aylık bazda takip ederek sapmaların önlenmesi amacıyla gerekli tedbirleri almak. (13) Tesislerin piyasadaki rakiplerini izleyerek dönemsel hedefler tayin etmek ve rakip firmalara göre strajiler belirlemek. (14) Belediye İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesindeki taşınmazlar ve tesisler ile işyerlerinin temizlik konularına yönelik teknolojik gelişmeleri izlemek ve bu gelişmelerin tesislere adaptasyonu ile ilgili faaliyetlerde bulunmak. (15) Mevzuatın ön gördüğü diğer iş ve işlemleri yapmak, vergi kanunları hükümlerini takip ederek iktisadi işletmelerle ilgili hertürlü sorumlulukları yerine getirmek, beyannameleri vermek, (16) İşletme bilgi akışını işlerliğini sağlamak,iş sisteminin uygunluğu ,etkinliği ile sürekliliğinin sağlanması için kaynak ihtiyaçları sağlamak. (17)Tesislerin yönetimin gözden geçirme toplantılarına başkanlık etmek. (18)İşletmelerle ilgili gerek belediyeiçi ve gerekse belediye dışı toplantılara katılır. (19)İşletmelerin,tesislerin ve müdürlüğe bağı olarak hizmet vermekte olan tüm birimlerin faaliyetlerini yürütecek personel sayılarını belirlemek. (20)İşletmelere,tesislere ve bağlı birimlere alınacak personellerin nitelikleri ile ilgili kriterleri belirler ve seçimini yapar. Müdürlük yetkisi MADDE 8 – (1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir. Müdürlüğün sorumluluğu MADDE 9 – (1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü, Belediye Başkanı ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur. Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu MADDE 10 -(1) Belediye Başkanının atadığı, Başkan Yardımcısının denetiminde Belediye Başkanlığına bağlı olarak görev yapmak, (2) İşletme ve İştirakler Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil etmek, (3) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenlemek, (4) İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin 1. Sicil ve Disiplin amiridir, (5) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü ile Müdürlükler arasında eşgüdüm içerisinde çalışmak, (6) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak, (7) İlgili mevzuat Başbakanlık ilgili Bakanlıklar ve Ünye Belediye Başkanlığının genelge, bildiri, prensip kararları ve talimatlar çerçevesinde yöneticilik görevlerini yerine getirmek, (8) Müdürlüğün çalışma usullerini gözden geçirerek müdürlüğe bağlı servislerin görevlerini etkinlikle yerine getirilmesi için yetkisi içindeki tedbirleri almak, yetkisini aşan hususları da üst makamlara intikal ettirmek, (9) Müdürlük faaliyetlerini ilgilendiren mevzuatı takip etmek, (10) İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün harcama yetkilisi, müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olarak, memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak, (11) Müdürlük personelini gerekli gördüğü durumlarda geçici olarak uygun gördüğü bölüm ve işte çalıştırır. Müdürlük personeli arasında görev ve iş bölümü yapmak, (12) Emrindeki servislerin denetim ve gözetimini yaparak bürolar içinde yürütülen hizmetlerin usulüne uygun biçimde yürütülmesini sağlamak, bu amal için gerekli tedbirleri almak ve aldırmak, (13) Hangi işlerin kimler tarafından yürütüleceğini ve verilen yetkilerin kapsamının ne olduğunu gösteren bir görev bölümü emri çıkartılarak ilgililerine duyurmak, (14) Müdürlük görevlerinin sağlıklı yürütülebilmesi için gerekli her türlü tedbirleri almak, (15) 7. Maddede sayılan görevlerin etkin sağlıklı ve mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesini sağlamak, (16) Görev alanı içine giren işlerin yıllık yatırım plan ve programını yapmak, (17) Uygulamaya esas olmak üzere alınan kararların hayata geçirilmesini sağlamak ve hizmetin bir bütün olarak yerine getirilmesini sağlamak, (18) Mevzuatın gerektirdiği diğer görevleri yapmak, (19) Müdürlüğe intikal eden konularla ilgili dilekçelerin gereğini yaparak işlemi sonuçlandırmak,Tesislerin çevre düzenlemesi ile ilgili Park ve Bahçeler Müdürlüğü ile Fen İşleri Müdürlüğü işbirliğiyle koordineli olarak çalışmak,güvenlikle ilgili konuları Zabıta Müdürlüğü ile ortaklaşa çözüme kavuşturmak.(Hafta sonlarında Asarkaya Kent Ormanı Tesislerinin güvenliğini ile Binicilik Tesislerinin güvenliğini sağlamak) (20) Belediye Gelirleri Kanunu’nda ve diğer mer’i mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk işlemlerini yapmak. ( 21) Yeni yapılacak olan otoparkların nereye yapılacağının belirlenmesi ve öncelikli olarak yer altı ve katlı otoparklar için çalışma yapmak ve önerilerde bulunmak, (22) Şehir içinde kısa süreli parklaşmayı teşvik etmek ve uzun süreli parklaşmayı ana arterlerden alıp daha az yoğun olan bölgelere aktarmak için çalışma yapmak, ( 23 ) Gelişi güzel araç parkından doğan görüntü kirliliğini ortadan kaldırmak için çalışma yapmak, (24) İşletilen otoparklarda, otopark ücreti ödeme hususunda görevlilere zorluk çıkaran sürücülere ait araçları öncelikle “El Terminali” adı verilen elektronik cihazla veya fotoğraf makinesi ile fotoğraflamak, aracın otoparkta ne kadar süre kaldığını bu cihazla tespit etmek ve bu hususları tutanakla kayıt altına almak, ilgiliye park ücretini ödemesi için ilgili tutanak ve belgelerle birlikte ihtarname göndermek, sonuç alınmazsa ilgili araç sahipleri adına yasal işlem başlatmak, (25) Otoparklarda görevli personelin sevk ve idaresini yapmak. MADDE (26 ) Sosyal tesislerin işletilmesini sağlamak, (26) Kapalı spor salonu altındaki otoparkın düzene girmesi ve gelirlerinin artması için çalışmalar yapmak. (27) Ünye sınırları içinde yeni otopark yerleri tesbit ederek ileriye dönük projeler yapılabilmesi için Belediye Başkanın görüşleri doğrultusunda yatırımları programlamak,gelirlerini artırmak. (28) Ünye sınırları içinde yeni açılacak otoparllar,spor kompleksleri ,sosyal tesislerle ilgili teknolojik gelişmelerden yararlanmak,araç gereç ve ekipman konusunda çalışmaları hızlandırmak, (29) Hayvan pazarındaki kafeteryanın günün şartlarına göre hacmini artırmak. Muhasebe Servisinin Görevleri MADDE 15- (1) Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Yönerge ve diğer mevzuatta belirtilen iş ve işlemlerin kendilerine verilen Tek Düzen Muhasebe sisteminde ve Tahakkuk esaslı muhasebe sisteminde kayıt altına almak, Vergi Usul kanunu hükümleri doğrultusunda gerekli defterleri tutmak, kayıtları yapmak ve beyannameleri vermek, (2) İşletmelerin ayrı bir bankada hesabını açmak, (3) İşletmelerden gelen tahsilatları banka hesabına teslimatla yatırıp kontrol etmek, (4) Zamanında alınamayan gelirleri ilgili işletme sorumlularına takip ettirip gerekirse yasal tahsilat işlemini başlatmak ve sonuçlandırmak, (5) Aylık mizan ve bilançosunu çıkarmak, (6) Gerekli mali raporları hazırlamak, (7) Ay sonlarında işletmenin gelir ve gider durumunu gösterir mizanı banka hesaplarına uygun olarak belediye bütçesi ile konsolide etmek, (8) Belediye muhasebe yetkilisi ile koordineli çalışmak, (9) 2464 sayılı Belediye gelirleri kanununun ilgili maddeleri ve belediye meclisi ve encümenin belirleyeceği gelirle alakalı tahakkuk ve tahsilat işlemlerini yaptırmak ve denetimlerini yapmak, (10) İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne bağlı birimlerin gelirleri ve giderlerinin kayıtlarını tutmak, (11) İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün giderlerini yapmak, (12) Gelir ve alacakların tahsili, gider ve borçların hak sahibine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi diğer tüm mali kayıtların yapılması ve raporlanmasına ilişkin hizmetlerin yapılmasını sağlamak, birimlerden alacağı bilgileri kayıt altına alarak sonuçlandırmak, MADDE (13) Müdürün kendilerine tevdi ettiği görevleri tam ve eksiksiz olarak zamanında yapmak, (14) Müdürlük adına tüm resmi evrakları almak ve kaydetmek, (15) Gelen-giden evrakların ve diğer belgelerin kayıt, havale ve dosyalama işlerini yürütmek, (16 ) Müdürlükçe belirlenen genelge, yönetmelik ve kararları deftere işleyerek, incelemeye hazır bulundurmak, (17) Müdürlüğün tüm yazılarını önceliklerine göre sıraya koyarak hazırlamak, cevaplandırmak, tasnif etmek. Kararların ve her türlü yazıların örneklerini çıkarmak, (18) Verilen diğer ek görevleri yerine getirmek. ATATÜRK PARKI LOKANTA,KAFETERYA,OTOPARK,SPOR KOMPLEKSİ, ASARKAYA KENT ORMANI TESİSLERİ,BİNİCİLİK TESİSLERİ,HAYVAN PAZARI KAFETERYA VE KAPALI OTOPARK SORUMLU PERSONELLERİ Tesislerin ihtiyacı olan mal, malzeme, hizmet taleplerini Envision sistemi üzerinden İşletme Müdürü ve bağlı bulunan başkan yardımcısının onayına sunmakTüm tesislerdeki mal, malzeme ve hizmet alımlarına ait gider ve gelir belgeleri vega programına günlük olarak işlemek tesislerin aylık olarak kar, zarar cetvellerini çıkarak işletme Müdürü ve Muhasebe servisine sunmak Tüm tesislerin en iyi şekilde yönetmek, görevli personellerin kanun, tüzük, yönetmelik ve talimat esaslarına uygun olarak çalışmasını sağlamak,Tesislerin yönetim ve işletilmesine dair talimatları uygulamak, lüzum görülmesi halinde İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne danışarak hazırlayacağı geçici ve devamlı talimatların uygulanmasını sağlamak,Malzemeleri tesis depolarından teslim edilip alınmasını sağlamak, kaybı ve hasarı halinde tazmini için Müdürlüğe yazı yazmak,Koruyucu güvenlik talimatları doğrultusunda tüm tesislerde güvenlik biriminin gerekli tedbirleri almasını sağlamak,Tüm tesislerde yiyecek, gıda ve ihtiyaç duyulan demirbaş alımları ile, bakım, onarım ve tadilatların talimatlara uygun olarak yapılmasından sorumlu olmak,Tüm tesislerin gelir, gider kayıtlarını, bilançolarını, alacak kayıtlarını, kasa hareketleri, vega programından izleyerek aksaklıkları tespit etmek,Tüm tesislerin ihtiyaç malzemelerinin alınması içi satın alma birimine bildirmek, fiyat araştırması yapılarak koordineli şekilde çalışmak,Malzemeleri tesislere tutanakla teslim edilip, alınmasını sağlamak kaybı veya hasarı halinde tazmini için gerekli işlemleri yapmak,Her yılın sonunda tesislerin yıllık faaliyetleri konusunda rapor hazırlamak,Tesislerdeki günlük yönetim işlerinden ve harcamalardan Müdüre bilgi vermek,Yürürlükteki mevzuata uygun olarak verilen talimatlar doğrultusunda satın alma komisyonun belirlediği hususlara riayet ederek satın alma ile ilgili işleri yapmak,Açılan her adisyon tutarı için kasa fişi veya fatura kestirilmesini sağlamak, MADDE 17- (1) Müdürlüğün çalışma konularında kendi kısmı ile ilgili çalışmaların yapılmasını sağlamak, (2) Görev ve çalışmaları yönünden biriminin müdürüne karşı sorumludur. Müdür tarafından mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak, (3) Verimli çalışmanın sağlanması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü teknolojik gelişmeyi takip etmek ve uygulamak, (4) Başkanlığın amaçlarını ve stratejilerini, yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklamak, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı vermek ve uygulamaları kontrol etmek, (5) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak, (6) Haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar ve yönetmelikleri hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlamak, (7) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak, (8) Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlayıp amirine teklif etmek, (9) Çalıştırdıkları görevlilerin iş bölümü esasları dahilinde, sorumluluklarını belirlemek ve bu görevleri benimsetmek, (10) Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapmak, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek, (11) Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırmak, (12) Haberleşmeye büyük önem vererek, alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlamak, (13) Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da Başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin etmek, (14) Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya daha başarılı olmaya teşvik etmek, Diğer Personel Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 18- (1) Başkanlığın amaçlarını ve genel stratejilerini, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenmek ve buna uygun tutum davranış sergilemek, (2) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmak, (3) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirmek, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılmak, (4) Müdürlüğün verimliliğini arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirmek, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmek, (5) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmek, (6) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim etmek, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunmak, (7) Vatandaşlardan gelen başvurularda onları yönlendirmek ve bilgilendirmek, (8 Ayniyat kayıtlarını ve demirbaş zimmetlerini titizlikle tutmak, (9) Birime gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek, imza karşılığı almak, gelen evrak defterine kaydetmek, (10) Birimden çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kuralları yönergesi esaslarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, giden evrak defterine kaydederek, ilgili yere gönderilmesi sağlamak. Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği MADDE 22-(1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır. (2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir. (3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder. (4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz. (5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir. Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon MADDE 23 – (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür. (2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; memur, büro sorumlusu, Müdür parafı ile Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. |
Formun Üstü
Formun Altı