Yazı İşleri Müdürlüğü

A-
A+
Yunus Sinan BAYOĞLU
Müdür : Yunus Sinan BAYOĞLU Telefon : 0452 323 19 41 Dahili : 145

T.C.
ÜNYE BELEDİYE BAŞKANLIĞI YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

Kuruluş, Görev, Yetki ve Çalışma Esasları Yönetmeliği

Birinci Bölüm
Amaç- Kapsam ve Tanımlar
Amaç
Madde l- (l) Bu Yönetmeliğin amacı; 5393 sayılı Belediyeler Kanununun 48. ve 49.
Maddeleri gereği “Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslarına göre düzenleme
yapılması amacıyla, 03.04.2007 tarih ve 174 sayılı Belediye Meclis kararı ile yeniden
adlandırılan Yazı İşleri Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Çalışma Yönetmeliğinin, usul ve
esaslarını belirlemektir.
Kapsam:
Madde 2- (l)Bu yönetmelik, Ünye Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğünün; görev, yetki ve
çalışma usulü ile birlikte işleyişini kapsar.
Yasal Dayanak
Madde 3- (|) 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar
Kurulunun “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birliklerinin Norm Kadro ilke ve
Standartlarına ilişkin Esaslar” hakkındaki kararı gereğince, 5393 sayılı Belediye Kanununun

  1. ve 49. Maddelerine istinaden yeniden adlandırılması nedeniyle, 5393 sayılı Kanununun
  2. Maddesinin (m) bendi gereğince Müdürlüğün; Görev, Yetki, Sorumluluk ve Çalışma
    yönetmeliğinin hazırlanması zorunlu hale gelmiştir.
    Tanımlar
    Madde 4-
    a) Belediye Başkanlığı: Ünye Belediye Başkanlığını,
    b) Müdürlük : Yazı İşleri Müdürlüğünü,
    c) Personel: Yazı İşleri Müdürlüğünde görevli tüm personelleri,
    ç) Meclis : Ünye Belediye Başkanlığı Meclisini,
    d) Encümen: Ünye Belediye Başkanhğı Enctimenini,
    e) Evlendirme Bürosu: Ünye Belediyesi Evlendirme Bürosunu,
    f) Genel Evrak Bürosu: Yazı İşleri Müdürlüğü Genel Evrak Bürosunu,
    g) Müdürlük Kalem Bürosu: Yazı İşleri Müdürlüğü Kalem Bürosunu,
    ğ) Encümen Bürosu: Yazı Işeri Müdürlüğü Encümen Bürosunu,
    h) Meclis Muamelat Bürosu: Yazı İşleri Müdürlügü Meclis Muamelat Bürosunu ifade
    eder.
    ixiNci BöLİ]M
    Kuruluş ve Yönetim Planı, Müdürlük Görev ve Yetkileri
    Kuruluş ve f;önetim.Planı
    Madde 5- (|) Yazı İşleri Müdürlük büroları aşağıdaki isimlerden oluşmuştur.
    a) Yazı İşleri Müdürü,
    b) Genel Evrak Kayıt Bürosu,
    c) Müdtirlük Kalem Bürosu,
    ç) Encümen Bürosu,
    /
    d) Meclis Muamelat Bürosu,
    e) Evlendirme Bürosu.
    Müdürlük Görev ve yetkileri
    Madde 6- (1) Yazı İşleri Müdiirünün Görevleri:
    a) Yazı İşleri Müdürlüğünün görev ve sorumluluk alanına giren konuları Belediye başkanı
    velveya Başkan Yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu bütün yasal
    mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir, görev alanına giren bütün konularda
    personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapar, Müdürlük faaliyetlerini denetler,
    varsa aksaklıkları giderir. Yıllık, aylık, haftalık, günlük çalışma programları hazırlar veya
    hazırlattırır bu programlaıa göre sevk ve idareyi temin eder, bu konularda üst makamlara
    gerekli raporları sunar. Çalışma koşullarını iyileştirir ve prensipler koyar. Müdürlük
    personelinin performans durumunu izler gerekli değerlendirmeleri yapar, varsa ceza ve
    mükafat için üst makamlara teklifte bulunur.
    b) Personelin izin plarılarını yapar, izinlerini kullanmasını sağlar. Rapor, doğum, ölüm vb.
    konularda yazışmaları takip ve kontrol eder.
    c) Belediye Başkanlığına; dış ve iç kurum, birimlerden gelen-giden evrakların kontrolünü
    yapıp, sevk ve havalesini yaptıktan sonra yerine ulaşmasını ve arşivlenmesinin yapılmasını
    kontrol eder.
    ç) Dış ve iç birimlerden gelen-giden gizli dereceli evrakların, gizli evrak defterine kaydını
    yaparak, yerine ulaşmasını sağlar.
    d) Başkanlığa bağlı birimlerden; Belediye Meclisine ve Encümenine görüşülmesi için
    sevkli gelen evraklarla, Başkanlık adına MecIis ve Encümen gündemlerinin hazırlanmasını
    sağlar.
    e) Meclis toplantı tarihini, Belediye başkanı tarafindan belirlenen gündem maddelerini,
    Belediye Kanununun 20. ve 21 . maddeleri gereğince en az üç gün önceden zabıta personeli
    marifetiyle, faks ve telefon aracıhğıyla Meclis üyelerine ulaşmasının kontrolünü yapüktan
    sonra Meclis toplantıstnın yapılmasını sağlar.
    fl Belediye Meclisinde görüşülen konuların karar özetlerini, toplantı tutanaklarını ve
    sıradaki meclis toplantısının ne zaman yapılacağının, Meclis toplantı gündeminin, Meclis
    Toplantı Salonu girişindeki ilan tahtasında ilan edilmesinin kontrolünü yapar.
    g) Ahnan meclis kararlarının, Belediye Başkanınca; yasal süresi içerisinde Mülki amire
    ulaşılmasının kontrolünü yapar.
    ğ) Belediye Başkanı taIafindan Belediye Encümenine havale edilen dosyalar
    doğrultusunda, Başkarılık adına Encümen gündemini hazırlar üyelere dağıtımını yaptınr,
    Enciimen toplantısına Belediye Kanununun 33, Maddesi gereğince Belediye Başkanının
    görevlendirme yazısıyla Encümenin memur üyesi olarak toplantıya katılır, toplantıda alınan
    kararların sonuçlarıyla birlikte Encümen kayıt defterine kayıt edilmek suretiyle yazılmasını,
    yazılan kararların ilgili birimlere sevkinin sağlanmasını kontrol ettikten sonra arşivlenmesini
    yaptırır, Bununla birlikte Encümen ve meclis üyelerinin huzur hakkı bordrolarını hazırlaiır,
    ödenmesi için bir üst yazıyla birlikte Mali Hizmetler Müdürlüğüne sevkinin yapılmasını
    kontrol eder.
    h) Türk Medeni Kanununun verdiği yetkiye dayanarak, Belediye Başkanının evlendirme
    memurlarrna vermiş olduğu evlendirme izin onayı doğrultusunda, başkan adına kıyılan
    nikdhların zamanında, kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yapılmasını sağlatır.
    ı) Müdürlük demirbaş ayniyat defterinin tutulmasını sağlatır, her yıl icmal ve tadat
    tablolannın Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesinin kontrolünü yapar.
    i) Stratejik planlama i[e Müdürlüğün hedeflerinin gerçekleştirilmesini sağlar.
    Madde 7- (2) Genel Evrak Kayıt Bürosunun Görevleri
    Belediye Başkanlığına dış kurumlardan gerek posta, gerekse kurye aracılığı ile gelen ,%/
    evrakların, Yazı İşleri Müdürüne sunarak, Müdür tarafindan sevkinin yapılmasını sağlar,
    bilgisayar ortamında kaydını yaptlktan sonra ilgili birimlere sistemden dağıtımını
    gerçekleştirir.
    Madde 10- (5) Meclis Muamelat Bürosu
    a) Belediye Birimlerinden Belediye Meclisine görüşülmesi için gelen havaleli konular
    doğrultusunda, Belediye başkanı adına Belediye Meclis gündemini hazırlar.
    b) Hazırlanan Gündemi; 5393 sayılı Belediye Kanununun 20 ve21 Maddeleri gereği en az
    üç gün önceden Zabıta Marifetiyle imza karşıhğı adreslerine gönderir veya posta, faks ve
    telefon araçları ile üyelere bilgi verilmesini sağlar. Toplantı gündemi, saati ve toplantt yerinin
    neresi olduğunu, Belediye Başkanlığının intemet sayfasının Belediye Meclisi ile ilgili
    Madde 8- (3) Müdürlük Kalem Bürosu
    a) Müdürlüğe gelen-giden bütün evrakları. Yazı İşleri Müdürüne çıkararak. havalesini
    yaptırdıktan sonra, kaydını yapar, havale edilen yazının ilgili personele tebliğini yapar,
    cevabının verilmesi gerekiyorsa cevap yazısını hazır|ar, cevap verilmesini sağladıktan sonra
    arşivlemesini yapar.
    b) Müdürlük personelinin sağlık, izin ve özlük işleri ile ilgili iş ve işlemlerinin
    yazışmasrnr yaptıktan sorıra İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğiine havalesini yapar.
    c) Belediye Başkanlığına gelen Resmi Gazete, Yönetmelik, Genelge ve yararlı dergilerin
    abonelik işlemlerini yapar, ilgili yerlerine ulaşmasını sağladıktan sorıra arşivlemesini yapar.
    ç) Müdürlüğün tüm birimlerinde bulunan taşınır mal hesabını tutar ve listesini hazırlar
    ilgili bürolara asar, taşınır mal defterine tutmak suretiyle her yılsonu icmal ve tadat
    cetvellerini hazırlayarak Mali Hizmetler Müdürlüğiine gönderir. Taşıntr yönetim sorumlusu
    olarak, taşınır eşyanın kontrolünü yapar. Miadı dolan demirbaşların da hek’e ayrılması için
    gerekli yerlerle yazışma yapılmasını sağlar, Taşınır Konsolide Görevlisine (Ayniyat
    Saymanı)’ne bildirir sonra da taşınır mal kayıt defterinden düşülmesini yapar.
    d) Müdürlüğün e-mail adresine gelen mailleri her gün kontrol eder ve süresinde cevap
    verilmesini sağlar.
    e) 4l09 sayılı Muhtaç Asker Ailesi Yardımı ile alakalı kanun gereğince, müracaatı uygun
    olanların müracaat işlemlerini alır, gerekli yerlerle yazışmasını yapar, zabıta aracılığıyla
    müracaat sahibinin araştırmasını yaptırır, gelen yazılarla birlikte tüm evrakların Başkan
    Yardımcısına ulaşmasını sağlar, durumu uygun görülenler için de Belediye Enciimenine maaş
    bağlanması için teklifini hazırlaı, Belediye Encümenince verilen karar doğrultusunda maaş
    bordrosu düzenlenmek suretiyle müracaat sahibine ödemesini yapar.
    f) Müdürliik bütçesini hazırlar, imza aşamasından sonra Mali Hizmetler Müdürlüğüne
    gönderir.
    Madde 9- (4) Encümen Bürosu
    a) Belediye Başkanı adına, Belediye Encümeninde görüşülmesi için havale edilen dosyalar
    doğrultusunda Belediye başkanı adına Encümen gündemini haarlar, encümen üyelerine
    ulaşmasını sağlar.
    b) Encümen toplantısında görüşülen konuların; Encümen Defterine sırasıyla numara
    verilmek ve neticesinin karşısına yazılması suretiyle kaydını yaparak numaralandırır;
    bilgisayar ortamında, encümende alınan karaIlar doğrultusunda yazımtnı yapar, intemet
    ortamında da yayınlanmasını sağladıktan sonra zimmetle, ilgili birimine sevkini yapar.
    c) Bütiiıı Encümen kararlarının gerekli işlemi bittikten sonra arşivlemesini yapar.
    ç) Enciimen üyelerinin huzur hakkı için puantaj cetveli hazırlar ve Mali Hizmetler
    Müdürlüğüne gönderir.
    d) Encümen kararları ile alakalı gelen yaziara cevap verir ve sonra da arşivlemesini yapar.
    ,?ü
    bölümünde intemet ortamında yayınlar, kamuoyunun bilgilendirilmesi sağlar. Meclis
    gündemini, toplantı salonunun girişinde bulunan ilan tahtasına asılmak suretiy[e ilan
    edilmesini sağlar. Mülki amire de toplantı tarihi ve yerini bir yazıyla bildirir.
    c) Toplantı gerçekleştikten sonra ihtisas komisyonlarına havale edilen dosyalann üst
    yazısını hazırlayarak, Belediye başkanına imzalatmak suretiyle ilgili komisyona sevkini yapar
    ve yasal süresi içinde cevap verilmesini sağlar. Bir sonraki meclis toplantısında konunun
    görüşülmesi için gündeme alınmasını sağlar.
    ç) Karaıı çıkan tekliflerin numaralandırma işlemlerinden sonra yazlmrnı yapar, toplantı
    tutanakları ili birlikte, Başkanlık divanındaki üyelere de imzalatır, Belediye başkanı 5393
    sayılı Kanunun 23. Maddesi gereği yasal süresi içinde kararı iade etmemişse, ilgili birimine
    sevkini yapar
    d) Toplantıda alınan kararların özetlerinin, toplantı tutanağının ve toplantının hangi tarih
    Ve saatte yapılacağının, internet ortamında yayımlanmaslnl yap,ıJ, kamuoyunun
    bilgilendirilmesini sağlar.
    e) Alınan meclis kararlarının onaylatılmak üzere mülki amire gönderilmesini yapar.
    f) Meclis üyeleri ve İhtisas Komisyonlarına ait imza defterlerinin imza kontrollerini yapar,
    toplantıya katılanların huzur haklannı alabilmeleri için puantaj listesini yaparak bir üst yazı
    ile Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesi için gerekli yazışmaları yapar.
    g) Belediye Meclisi ile ilgili büti,in işlemlerin arşivleme işlemlerini yapar.
    ğ) Meclis üyelerinin özlük işlemlerini takip eder ve arşivlemesini yapar.
    Madde 11- (6) Evlendirme Bürosu
    a) Resmi nikAh kıymak isteyen adayların başvurularını kabul eder.
    b) Nikah işlemleri için gerekli olan kıymetli evrakların, Mal Müdürlüğünden alınmasını
    yapar, Resmi Evrak defterine seri numarasına göre kaydını yapar.
    c) Başvuru süiplerinin müracaat evraklarını kabul eder, kanunlara ve yönetmeliklere
    uygunluğunu denetler, inceleme sırasında evlenmelerine yasal engel bulunmayan müracaat
    sahiplerinin taleplerini kabul ederek, nikah akdinin gerçekleşeceği tarihi belirler.
    ç) Yapılan tüm nikah akitlerini nüfus kütüğüne işlenmesi için Nüfus Müdürlüğüne
    gönderir.
    d) Evlilik işlemleri kabul edilen ve nikAhlarını ilçe dışında kıydırmak isteyen çiftlere
    izinname hazırlar.
    e) NikAh işlemleri için istenen evraklar ve izlenecek yol hakkında bilgiyi Ünye Belediye
    Başkan[ığının Resmi intemet sayfasından yayımlar ve ilgilenenlerin bilgilendirilmesini sağlar.
    0 Nikah işlemleri ile ilgili ttlm evrakların arşivlemesini yapar.
    Madde l2- Arşiv Sorumlusunun Görevleri
    a)Belediye Başkanlığı Yazı Iş[eri Müdürlüğünün görevleri ile ilgili çalışmaları
    sonucunda ortaya çıkan ve müdiirlükte güncelliğini kaybetmemiş olarak aktif bir şekilde
    günlük iş akını içinde kullanılan arşivlik malzemenin belirli süre saklanacağı yeri hazırlar.
    b) Kesin sonuca bağlanmış ve son işlem tarihi üzerinden l 5 yıI geçmiş Encümen
    Kararı ve 15 yıl geçmiş Meclis Kararları, muhafazası gereken her türlü yazılı evrak, defter,
    resim, proje, vb benzeri belge ve malzemelerin saklanıp imhasını sağlar.
    c)Arşivlik malzemeyi her türlü zararh tesir ve unsurlardan korumak, tasnif etmek ve
    saklamakla yükümlüdiiır.
    d) Evlendirme ile ilgili MERNIS evrakları süresiz saklanacaktır.
    ——.-.a ,W
    Ayıklama ve Imha Şekli
    Ayıklama ve imha işleri Yazı İşleri ve Kararlar Müdürlüğü Başkanhğında
    görevlendirilecek ayıklama ve imha şefi, 1 memur, l a!ı-ıkat ve ilgili birimin
    görevlendirileceği bir memurdan oluşan 5 kişilik bir komisyon tarafindan yapılır.
    Komisyon Yazı İşleri ve Kararlar Müdürlüğünün teklifi ve Betediye Başkanının onayı
    ile kurulur.
    İmha listeleri ayıklama ve imha komisyonu tarafından hazırlanır. Başkan ve üyelerin
    imzası alınır, hazırlanan imha listeleri Belediye Başkanının onayı ile kesinleşir.
    İmha Şekilleri Aşağıdaki Esaslara Göre Yapılır;
    a) Kayıt hammaddesi kullanılmak üzere SEKA’ya gönderilmesi suretiyle yerine getirilir.
    b) Gizli evrak ve malzeme ile başkaları tarafından görülüp okunması sakıncalı olan
    malzemenin SEKA’ya verilmesi gerektiği takdirde, gönderilmeden önce özel
    makinelerle okunamayacak şekilde kıyılması şarttır.
    c) İmha edilecek malzeme, iğne, raptiye, tel gibi madeni kısımlardan ve karbon
    k6ğıtlardan ayıklanır. Kullanma imkanı bulunan klasörler ve dosyalar ahnır.
    d) İmha işlemi düzenlenecek iki nüsha tutanakla tespit edilir.
    e) İkişer nüsha olarak hazırlanan imha listeleri ve tutanakları, bunlarla ilgili yazışma ve
    onaylar ilgililerine göre sınıflandırılır. Bu nüshalar müdürlükçe saklanır.
    1) Ayıklama ve İmha Komisyonları her yıl Mart ayında çalışmaya başlar. Komisyonda
    kararlar oy çokluğu ile alınır.
    .ÇEŞİTLİ HüKüMLER ARŞiv VE DEVRi GEREKTiREN EVRAK
    Madde 13- Beş yıllık si.iıresini tamamlayan evrak hakkında 6696 sayıh yasanın
    uygulanmasını gösterir. 22 EKİM 1975 tarihli ve 9738 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan
    nizamname hiikilmleri uygulanır.
    Madde 14- Karar örneği almak isteyenler bir dilekçe ile Başkan Yardımcısına
    başvururlar, havale üzerine Belediye Meclisince saptanmış gerekli harç Hesap İşleri
    Müdürlüğü vemesine yatırılarak karşılığı ahnan makbuz ile karar örneği verilir.
    üçüNcü BöLüM
    Uygulama Usul ve Esaslar, Ortak Hükümler, Yürürlük ve Yürütme
    Uygulama Usul ve Esaslar
    Madde 15- (l) Yazı İşleri Müdürlüğü kendisine verilen görevleri konusuna göre; 5393
    sayılı Belediye Kanunu,657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5018 Kamu Mali Kontrol
    Kanunu, 4721 sayı|ı Türk Medeni Kanunu ve 4109 sayılı Asker Ailelerinden muhtaç olanlara
    yardım hakkındaki kanun.4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve Yazı İşleri Müdürlüğü
    Görev; Yetki ve Sorumluluk Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yürütür. Bu yönetmelikte
    bulunmayan hususlarda başkanlık makamı veya gerekli görülen hallerde Belediye Meclis
    kararları uygulanır.
    /
    r
    ortak Hükümler
    Madde 16- Yazı İşleri Müdürlüğü’nde çalışan tüm persone[;
    a) Tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar. Bu
    konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamada bulunmaz.
    b) Irk, sınıfve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
    c) Herhangi bir neden[e görevlerinden ayrılan personel; korumak ve saklamakla görevli
    evrakı kendisinden sonıa göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz.
    ç) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenle yürütülmesi, personel
    arasındaki düzenin sağlanması için herkes, gayret ve çaba gösterir. Olumsuz bir durumda
    konu Müdijre yansıtılır. Müdür bu konuda gerekli önlemleri ahr.
    d) Belediye hizmetlerinde; hesap verebilirlik ilkesine uygun hareket ediIir, uygulamalarda
    adaletli olmaya, kaynakların kullanımında etkili ve verimli olmaya çalışılır.
    Yürürlük
    MADDE 17- (1) Bu yönetmelik hükümleri; Ünye Belediye Meclisince karara
    bağlandıktan sonra yürürlüğe girer. \
    Yürütme
    MADDE 18- (1)Bu Yönetmelik hükümlerini, Ünye Belediye Başkanlığı yürütür.
    3aton 6lıxel $ıoıAo{o c.itf.,AL(ı iH[ffif, Meclis van katibi Meclis Div Ka
    Y\
    J
Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.