Bilgi İşlem Müdürlüğü

A-
A+
Yunus Sinan BAYOĞLU
Müdür : Yunus Sinan BAYOĞLU Telefon : 0452 323 19 41 Dahili : 501

T.C.
ÜNYE BELEDİYESİ BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

Amaç ve Kapsam

MADDE -1 – Bu Yönetmeliğin amacı; Ünye Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Dayanak

MADDE-2 – Bu Yönetmelik, 03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu, 10.07.2004 tarihli 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununu ve diğer meri mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE-3 – Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

Başkan: Ünye Belediye Başkanı’nı,

Belediye: Ünye Belediye Başkanlığı’nı,

Müdür: Bilgi İşlem Müdürü’nü,

Müdürlük: Bilgi işlem Müdürlüğü’nü,

Personel: Bilgi işlem Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü,

ifade eder.

Temel İlkeler

MADDE-4 – Ünye Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

  1. 1.       Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
  2. 2.       Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
  3. 3.       Hesap verebilirlik,
  4. 4.       Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
  5. 5.       Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
  6. 6.       Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
  7. 7.      Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkeleri esas alır.

Kuruluş, Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Kuruluş

MADDE -5 – Ünye Belediye Başkanlığı Bilgi işlem Müdürlüğü, 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun ‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli idare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına ilişkin Esaslar hakkında kararı’ gereğince, Ünye Belediye Meclisinin 06.05.2014 tarih ve 133 numaralı kararıyla kurulmuştur.

Personel

MADDE -6 – Ünye Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü’nde bir Müdür ile meri norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

MADDE -7 – Belediye’nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunan meri mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; Ünye Belediye Başkanlığı’nın bütününe yaptığı katkının bilinciyle, kurum bünyesinde ihtiyaç duyulan ve bilgi sistemleri marifetiyle sağlanabilecek her konuda gerekli bilginin, doğru, istenilen düzey, nitelik ve zamanında elde edilmesi amacıyla ilgili sistemlerin verimli bir biçimde çalışmasını sağlamaktan, Belediye birimleri tarafından kullanılmakta ve kullanılacak olan tüm yazılım ve donanımları koordine etmek ve verimli bir şekilde uygulamasını yapmak ve yaptırmaktan. Belediye otomasyonunun her an faal ve yedekli olmasını sağlamaktan, gerekli konulardan sistem analizi, program yazımı ve sistem yatırım araştırmaları yapılmasını sağlamaktan, kent bilgi işlem çalışmalarını koordine etmekten, bilgi sistemlerine ilişkin alınan geliştirme ve yatırım kararlarının uygulamaya geçirilmesini sağlamaktan sorumludur.

Belediye Başkanı’nın ve/veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının gözetime ve denetimi altında yukarıda özetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında:

  1. 1.      Ünye Belediyesi ve bağlı birimlerin otomasyonuyla ilgili olarak analizlerin yapılmasını ve bilgisayar programlarının yazılmasını sağlamak,
  2. Otomasyona geçirilecek işlerle ilgili tüm detay analizleri yapmak,
  3. İş akış şamalarını çıkartmak,
  4. Belediye Otomasyonu, Kent Bilgi Sistemi ve Arşiv Otomasyonu ile ilgili entegrasyon iş ve işlemlerini yapmak/yaptırmak,
  5. Diğer birimlerden gelen bilgisayar yazılımları ile ilgili taleplere cevap vermek; otomasyona geçiş aşamasında çözüm sunmak, otomasyona geçtikten sonra ise yazılım konusunda teknik destek vermek,
  6. Belediye Otomasyonu (MİS), Ünye Kent Bilgi Sistemi (KBS) ve Arşiv Otomasyonu kapsamında bulunan müdürlüklerin çalışma ilkelerinin belirlenmesi, proje ve uygulamalar doğrultusunda müdürlük elemanlarına temel eğitimlerin verilmesi işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasına sağlamak,
  7. Kent Bilgi Sistemi ile ilgili olarak gerekli yazılımların güncellenmesini takip etmek.
  8. Bağımsız birimlerin tespiti ve sistemde sağlıklı durması ile ilgili çalışmaları yürütmek, gerekirse yeni taramaların yapılmasını sağlamak,
  9. Sistemi tüm yazılım programları ile entegre çalışır vaziyete getirmek ve gerekli işlemleri yapmak,
  10. Gerek Belediye otomasyonunda gerekse Kent Bilgi Sistemi yazılımlarından vatandaşları ilgilendiren kısımlarının e-Belediye kapsamında yayınını yapmak ve gerekli güncellemeleri takip etmek,
  11. Bilgisayar sistemi kurulacak birimlerin detay analizlerinin yapılmasını sağlamak,
  12. Belediye birimleri tarafından kullanılmakta veya kullanılacak olan tüm yazılımları koordine etmek ve verimli bir şekilde uygulanmasını sağlamak,
  13. Belediye’nin Bilgi İşlem sistem ve yazılım hizmetlerinin sürekli ve verimli verilmesini sağlamak,
  14. Birimlerden gelen yazılım ihtiyaçlarını değerlendirmek, gerekirse amiri ile müzakere ederek ve olumlu bulunan konuda istenen çalışmaların yapılmasını sağlamak,
  15. Genel olarak sistemlerin verimli ve sürekli çalışmasını sağlamak ve ilgili birimler ile işbirliği halinde, yürütülmekte olan islerin zamanında, istenen içerik ve nitelikte yapılmasına ekibi ile birlikte destek vermek,
  16. Bilgi güvenliğini sürekli kılmak için gerekli önlemleri almak, müdürlüklerin de gerekli önlemleri almalarını sağlamak,
  17. Biriminin işlemlerine ait kayıtların eksiksiz ve düzenli olarak tutulmasını, belgelerin arşivlenerek saklanmasını sağlamak,
  18. Bilgisayarla ilgili kullanım malzemelerinin temin edilmesi sağlamak,
  19. Donamla ilgili olarak diğer birimlerden gelen malzeme taleplerini karşılamak,
  20. Müdürlüğe gelen ve Müdürlükten giden tüm evrakların kayıt defterine kaydını yaparak ilgili yerlere düzenli ve zamanında zimmetli olarak göndermek,
  21. Birimde kalan Müdürlüğe ait evrakların dosyalanmasını yaparak, yasal süre boyunca saklamak,
  22. Müdürlüğe ait demirbaş eşyanın kayıtlarını tutarak, Müdürün talimatına göre ilgililere zimmetlenmek, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarını listesine göre düzenli olarak kontrol etmek,
  23. İlgili birimlere işbirliği içerisinde, etkin bilgi işlem uygulamalarının ve bunların yürütülmesi için gerekli donanım ve insan kaynaklarının seçilmesi ve planlanmasını sağlamak,
  24. 24. Müdürlük çalışanlarının özlük işleri ile ilgili (izin, hastalık, fazla çalışma vb.) işlerini takip etmek,
  25. 25. Seminer ve eğitim organizasyonuna yardımcı olmak ve birimi ilgilendiren gerekli malzemeyi temin etmek,
  26. 26. Müdürlük Makamının yazılı emri olmadan depodan herhangi bir demirbaşı çıkartmamak sevk etmemek,
  27. 27. Müdürlük bünyesinde kullanılan veya diğer Müdürlük ya da kurumlara verilen bilgisayar ve cihazlar ile bunlara ait ekipman ve yedek parçaların ve sarf malzemelerinin kayıtlarını tutmak,
  28. 28. Mevcut birimlerde yenilemeye dayalı veya yeni oluşturulan birimlerde yeni kurulacak olan sistem altyapısını kurmak ve çalışır durumda ilgililerine teslim etmek,
  29. 29.  Bilgisayar ağını kurmak ve sorunsuz çalışmasını sağlamak,
  30. 30.  Yazıcıların bakımını yapmak ve yaptırmak,
  31. 31.  Bilgisayar hatlarını çekmek ve terminal bağlantılarını yapmak,
  32. 32. Gerektiğinde donanım ile ilgili arızalan gidermek veya garanti kapsamı veya bakım sözleşmeleri kapsamında ilgili firma ile iletişim kurarak sorunun giderilmesini sağlamak,
  33. 33. Kayıtları manyetik ortama alarak yedekleme işlemini yapmak ve bilgilerin korunmasını sağlamak,
  34. 34.  Serverların güvenliğine ilişkin gerekli iş ve işlemleri yapmak,
  35. 35. Uzak birimlerle olan haberleşme ağını kurmak ve bilginin merkezi sistemde sürekli güncelliğini sağlayarak merkezde toplanmasını ve vatandaşlara doğru bilgi aktarılması için gerekli altyapının kurulmasını sağlamak,
  36. 36. Donanım yetersiz kaldığı durumlarda yeni donanımların incelenmesi, işin artması halinde kullanıcılara uygun donanım ve yazılımının seçilmesini sağlamak,
  37. 37. Düzenli bir biçimde işleyen bilgi işlem faaliyetini destekleyen yedekleme üniteleri, diskler, işletim sisteminin bakımını, donanımın ve altyapının fiziksel güvenliğini sağlayıcı çalışmaları yapmak,
  38. 38. Gelenekte ne gibi uygulamaların gerçekleşeceğini, donanımında ne gibi değişikliklerin yapılacağını, uygulanan sistemlerden hangilerinin sistem ağına geçeceğini, yeni yazılım ve tasarım yöntemlerinin eldeki imkânla nasıl yapılacağını, personelin nasıl seçilip eğitileceğini ve tüm bu faaliyetlerin düzgün biçimde yürüyebilmesi için organizasyon yapısında ne gibi değişiklikler yapılacağını belirlenmesini sağlamak,
  39. 39. Müdürlükler arası veri alışverişini sağlamak üzere intranet oluşturmak ve mevcut sistemi çalışır halde tutmak,
  40. 40. Belediye’nin; iç haberleşmesinin, doküman alışverişinin intranet üzerinden uygulanması işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  41. 41.  İnternet üzerinden çağdaş haberleşme ve bilgi alışverişini sağlamak.
  42. 42. Belediye sistem otomasyonuna bağlı cihazların, kullanıcılardan ve sistemden kaynaklanan sorunların giderilerek sistemin sorunsuz çalışmasını sağlamak,
  43. 43. Ana Bilgisayar Sisteminin, yan ünitelerinin ve Network cihazlarının, bilgisayarlarının(PC), yazıcıların, çevre birimlerinin ve kesintisiz güç kaynaklarının bakım ve tamirlerini yapmak ve yaptırmak,
  44. 44. Belediye’de mevcut bilgisayar sistemleri üzerinde kurulu olan programların bakımını ve güncellemelerini yapmak ve yaptırmak,
  45. 45. Birimlerin bu alandaki malzeme ihtiyaçlarının tespit edilmesi, uygun malzemenin alınmasını işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  46. 46. Donanımın korunması, gerektiğinde bakım-onarımının yapılması işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
  47. 47. İlgili müdürlük ile işbirliği içerinde, Belediye’nin tüm çalışmalarının bilgisayar kullanımı konusunda bilgi ve becerilerini geliştirici çalışmaları organize etmek,
  48. 48. Eğitim, toplantı vb. organizasyonlar için gerekli olan bilgi işlem alt yapısını hazırlamak ve düzenlenen organizasyonlar teknik destek vermek,
  49. 49.  Müdürlüğün malzeme ikmal ve stok kontrolünü yapmak, teminini sağlamak,
  50. 50.  Müdürlüğümüz Çalışma yönetmeliği, Belediyemiz Kurum Arşiv Hizmetleri Görev ve Çalışma Yönetmeliği konulu 08.11.2019 tarih ve 21 Sayılı Belediye Meclis Kararı ile onaylanan Kurum Arşivinin Yönetilmesini sağlamaktadır.
  51. Bilgi İşlem Müdürlüğü bünyesinde çalışan personeller Başkanlık Makamınca onaylanan Gizlilik Sözleşmesini imzalayarak hükümlerini yeri getirmekle mükelleftir.

Personelin Görevleri

MADDE-8 – Bu yönetmenliğin 7’nci maddesinde belirtilen temel görev, yetki sorumlulukları, meri mevzuat ve Belediye Başkanı’nın veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının onayıyla görev pozisyonları belirlenir. Bu bağlamda istihdam edilenler belirtilen görevleri ifa ederler:

A)Müdürün Görevleri

  1. 1.     Belediye Başkanı’nın ve/veya yetki verdiği Başkan Yardımcısı gözetimi ve denetimi altında, meri mevzuat gereği Müdürlüğün; sevk ve idaresinin, organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dâhili düzenlemeleri yapar,
  2. 2.     Başkanlığın amaçlarının ve genel politikalarını kendi uğraş alanlarını ilgilendirdiği derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler, amaçlara uygunluğunu araştırır, genel politikalarda yapılması gerekli değişiklikleri bildirir,
  3. 3.     Müdürlüğü için, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar, programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat yapar,
  4. 4.     Başkanlığın amaçlarını ve politikaları, yönettiği ve işbirliği yaptığı personel açıklar, en iyi şekilde yönetmenleri için gerekli izahatı verir ve uygulamaları kontrol eder,
  5. 5.     Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar. Planların uygunluk ve yeterliliği devamlı olarak izler, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri alır,
  6. 6.     Müdürlüğün işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlar,
  7. 7.     Gelecekte doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde elindeki kadro, makine, işyeri ve teçhizatın planlanmasını yapar,
  8. 8.     Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmenliklerini hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlar,
  9. 9.     Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlar, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine verir,
  10. 10. Kendisini ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlaması yapar,
  11. Başkanlığın kabul ettiği yönetim ve organizasyon prensiplerini astlarına izah eder, Organizasyon içindeki konumlarının üst-alt ve yatay organizasyonel konumlarla ilişkileri hakkında gerekli bilgiyi vererek ahenkle çalışmalarını temin eder,
  12. Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere, Başkanlığın mevcut organizasyon şeması, iş tarifeleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara uygun kadrosunu organize eder,
  13. Organizasyon yapısında ve/veya iş tarifelerinde zamanla doğacak değişiklik ihtiyaçlarını amiri vasıtasıyla İnsan Kaynaklarından sorumlu Müdürlüğe bildirir,
  14. 14. Çalıştırdıkları görevlilerini, işbölümü Esasları dâhilinde, sorumluluklarını belirler ve bu görevleri benimsetir
  1. 15.Emrindeki elemanlara iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmasını sağlar,
  2. 16.    İş tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce verir,
  3. Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu

yapar, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik eder,

  1. 18.Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol eder,
  2. 19.Yokluğunda görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsı belirleyerek Başkan ve / veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının onayı ile vekâlet verir ve görevlerini taksim eder,
  3. 20.İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri sadelikte belirtilir, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetler,
  4. 21.Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır,
  5. 22.Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmenlik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili meri mevzuata riayeti sağlar, bunların uygulanmasını sürekli kontrol eder, düzeltilmesi gereken hususlar için de olumlu öneri ve teklifleri, bir üst amirinin görüşüne sunar.
  6. 23.Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarını geliştirmeleri için astlarına mesleki yardımda bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmeleri için disiplini temin eder,
  7. Astlarının sorunlarını kesin olarak cevaplandırır, gereken kararları süratle alır ve bildirir,
  8. 25.Terfi etmesi veya iş başında olmaması halinde, yerine görevini ifa edebilecek bir yardımcıyı yetiştirir,
  9. 26.Haberleşmeye büyük önem vererek, alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlar,
  10. 27.Eş düzeydeki yöneticilere koordinasyonu kurar ve kendi aralarında halledilebilecek meselleri halleder,
  11. 28.Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da Başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin eder,
  12. 29.Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya, daha başarılı olmaya teşvik eder,
  13. 30.Personelin çalışma şevkini kıran ve verimini düşüren faktörleri tespit ederek, kendi imkânları ile bertaraf edebilecek veya düzeltilebilecek olanları halleder, üst kademelerce alınması gereken tedbirler için verim düşüşü veya başka menfi sonuçlar doğmadan amirine müracaat eder,
  14. 31.Müdürlük personelinin potansiyellinde en iyi şekilde yaralanabilmek, kendi kararlarını en isabetli şekilde verebilmek ve kendisine bağlı personellerin katkılarına paralel olarak Başkanlığın daha fazla benimsenmelerini sağlamak amacıyla devamlı surette fikir ve görüş alışverişinde bulunur,
  15. Faaliyet planında bulunan işleri görev tariflerine göre çalışanlarına tevzi eder,
  16. Emirlerini kademe atlamadan iş ila ilgili kendisine doğrudan bağlı çalışanlara verir,
  17. Gerekli gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak verir,
  18. Mevcut faaliyet planına göre Müdürlük faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol eder,
  19. Müdürlük harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur,
  20. Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol eder,
  21. Alt kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerini giderilmesini sağlar,
  22. 39. Personelin görev tariflerinde belirtilen işleri yerine getirip getirilmediğini üç ayı geçmeyen periyotlarla kontrol eder,
  23. 40. Planlardan sapmalar gösteren fiili durumlarda saplamaların sebeplerini araştırır, düzeltici ve ileride tekrarlanmasını önleyici tedbirleri alır,
  24. Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir,
  25. 42. Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili meri mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir,
  26. Birinci sicil amiri olarak bağlı personelin çalışmalarını değerlendirir,
  27. 44. Harcama yetkisi olup, bütçe ödemelerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasını sağlar,
  28. 45. Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlanıp bunları uygulamaya getirebilmek için üstlerin onayına sunar,
  29. 46. Yeni gelişmeler hakkında birimleri bilgilendirerek sistem performansının arttırılması için gerekli çalışmalarını yapar,
  30. 47. Bilgi işlem sistem ve hizmetlerine ilişkin politikaların getirilmesini, bilgi işlem projelerinin bu politikalara uygun olarak ve etkin bir şekilde planlanmasını ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlar,
  31. 48. Müdürlüğün yıllık iş plan ve programına uygun olarak gerekli işlemlerinin yapılmasını, kontrolünü ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlar,
  32. 49. Müdürlüğün aylık, yıllık faaliyetleriyle ilgili istatistik! Bilgileri de içeren dönemsel raporun hazırlanması işlemlerinin yapılmasını sağlar.
  33. 50. Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu iş ve işlemlerin, meri ihale mevzuatı çerçevesinde yapılmasını sağlar,
  34. 51. Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaların yapılmasını sağlar, Başkana, Encümene, Meclise teklif sunar, verilen kararları uygular,
  35. Müdürlüğe gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini sağlar,
  36. 53. Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki oluşturmak amacıyla meri mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere usulüne uygun yaptırılmasını sağlar,
  37. Çalışmalarının tabi oldukları mevzuata uygun tezkiye, izin ve hastalık gibi işlemlerini yürütür, devam durumunu takip eder ve denetler, ilgili diğer birimlerle koordinasyonu sağlar,
  38. Stratejik planlamaya uygun bütçeyi hazırlar ve en ekonomik şekilde kullanmayı sağlar,
  39. Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlar,
  40. 57. Meri mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlar.

B) Diğer Personelin Görevleri

Müdürlüğün görev alanına giren görevler; Müdürlüğe norm kadro ve Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafında icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelikler, yeterlilikleri, verimlilikleri, performans başarım seviyeleri vb. kriterize edilebilir yetkinliklerine göre dağıtılır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.

  1. 1.     Müdürlüğün görev alanı İle ilgili olarak, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonla, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz verir,
  2. 2.     Başkanlığın amaçlarının ve genel politikalarını, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum davranış sergiler,
  3. 3.     Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,
  4. 4.     Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,
  5. 5.     Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışının amirinin direktifleri doğrultusunda sağlar,
  6. 6.     Müdürlüğün yıllık faaliyet planının Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapar, yürütür,
  7. 7.     Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
  8. 8.     Başkanlığın mevcut organizasyon şeması gereği bulunduğu pozisyonda için öngörülen vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
  9. 9.     Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirir,
  10. 10. İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
  11. 11. Gerektiği durumlarda ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmasını sağlar,
  12. İşleri en az maliyetle icra eder,
  13. 13. Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisinin devamlı arttırır,
  14. 14. Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmenlik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili meri mevzuata riayet eder,
  15. 15. Müdürlüğün verimliliğini arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotları geliştirilir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,
  16. 16. Yönetimce alınan kararların uygulayıcılarla doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını ve uygulanmasını sağlar,
  17. Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
  18. Eş düzeydeki pozisyonlarla amirinin bilgisi dâhilinde koordinasyonu kurar,
  19. Çalışmalarında örnek tutum davranış sergiler,
  20. Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
  21. Verilen iş öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak ifa eder,
  22. Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
  23. 23.  Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza eder,
  24. 24.  Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistiki bilgileri tanzim eder, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililerine sunar,
  25. 25.  Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın gerçekleşmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir,
  26. 26.  Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir,
  27. 27.  Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili meri mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir.
  28. 28.  Ünye Belediye Otomasyonu ile Kent Bilgi Sistem Kapsamında olan Müdürlükleri arasındaki uyumu sağlar ve birimlerin; Bilgisayar, Yazılım, Donanım, Bakım, onarım hizmetlerini karşılar,
  29. 29.  Bilgisayar sistemi kurulacak birimlerin detay analizlerinin ve bilgisayar programlarının yazılması işlemlerinin yapılmasını sağlar,
  30. Operasyon işlemlerinin akşamdan ve düzenli olarak yürütülmesini sağlar,
  31. 31.  Belediye’nin; iç haberleşmesinin, doküman alışverişinin intranet üzerinden uygulanması işlemlerinin yapılmasını sağlar,
  32. 32.  Birimlerin bu alandaki malzeme ihtiyaçlarının tespit edilmesi, uygun malzemenin alınması işlemlerinin yapılmasını sağlar,
  33. Donanımın korunması, gerektiğinde bakım-onarımın yapılmasını sağlar,
  34. 34.  Teslim alınan demirbaş malzemenin korunması, ilgililere zimmetlenmesi, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarının listeye göre düzenli olarak kontrolü işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takibini sağlar,
  35. Müdürlüğün yıllık iş plan ve programına uygun olarak gerekli işlemleri yapar,
  36. 36.  Müdürlüğün aylık yıllık faaliyetleriyle ilgili istatistiki bilgileri de içeren dönemsel raporlarını hazırlar,
  37. 37.  İlgili meri mevzuat gereğince dışarıdan ihale yoluyla satın alınacak mal ve hizmetlerin satın alınabilmesi için gerekli tüm çalışmaların yapılarak sonuçlandırılmasını sağlar,
  38. Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapar,
  39. Müdürlüğe gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini saplar,
  40. Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlar,
  41. Meri mevzuat öngördüğü diğer görevler ile amirleri tarafından verilen görevleri icra eder,

Çeşitli Hükümler

Yürürlük

MADDE-9- Bu Yönetmelik hükümleri; Ünye Belediye Meclisinin kararı ve yayımı ile yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE-10- Bu Yönetmelik hükümleri; Ünye Belediye Başkanı, Başkan Yardımcısı ve Bilgi İşlem Müdürlüğü yürütür.

Gizliliğe genel bakış

İşbu Gizlilik Politikası’nın amacı, başta www.unye.bel.tr olmak üzere Ünye Belediyesi’ nin (“Kurum” olarak da anılacaktır) hizmet verdiği tüm WEB siteleri ve mobil uygulamalarda, üye olarak kaydolan kişiler ve kullanıcılar tarafından Site’de yer alan Platform’dan faydalanılması aşamasında Kurumumuz ile paylaşılan bilgi ve verilerin kullanımına ilişkin koşul ve şartları tespit etmektir. Gizlilik Politikası, Kullanıcı ile akdedilen Kullanıcı Sözleşmesi’nin eki ve ayrılmaz bir parçası niteliğindedir.

Kullanıcı Tarafından Paylaşılan Bilgi ve Veriler ile Toplanma Yöntemleri
unye.bel.tr adresinde yer alan uygulama araçları kullanılırken ya da diğer herhangi bir şekilde bizimle ilişki tesis eden diğer gerçek kişilerin kişisel kullanıcı bilgileri doğrudan kullanıcı tarafından ve otomatik olarak toplanmaktadır.

Ünye Belediyesi tarafından, ilgili mevzuat ve işbu Gizlilik Politikasında yer alan esaslar doğrultusunda, veri sahibi ile Kurumumuz arasındaki ilişki türü ve niteliğine göre aşağıda belirtilen türde veriler işlenebilmektedir:

›› Ad, soyad, meslek, unvan, çalışılan kurum/kuruluş bilgisi, eğitim geçmişi, çalışma geçmişi, cinsiyet, vatandaşlık durumu, vergi numarası, sicil numarası, vergi mükellefiyeti durumu ve varsa veli, vasi ve vekile ilişkin bilgiler gibi veri sahibini tanımaya yönelik veriler,

››Kimlik, pasaport, sürücü belgesi gibi kimlik tespitine yönelik belgelerde yer alan doğum tarihi, doğum yeri, kimlik numarası, gibi veriler,

›› Ev, iş yeri veya geçici ikamet yerine ait adres, telefon, elektronik posta ve faks numarası gibi iletişim bilgileri

››Veri sahibinin sosyal medya hesaplarıyla Ünye Belediyesi İnternet adresine bağlanılması durumunda veri sahibinin o kanallar aracılığıyla paylaşılmasına onay verdiği bilgiler,

››Veri sahibi ile gerçekleştirilen telefon görüşmeleri, elektronik posta yazışmaları gibi iletişim kayıtları ile diğer sesli ve görüntülü veriler,

›› İnternet protokol (IP) adresi, cihaz kimliği, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) bilgisi, cihaz türü, reklam kimliği, benzersiz aygıt simgesi, İnternet sayfası görüntülemelerine ilişkin istatistikler, gelen ve giden trafik bilgileri, yönlendirme URL’si, İnternet log bilgisi, konum bilgisi, ziyaret edilen siteler ve İnternet sitelerimiz, platformlarımız, İnternet ağımız ile reklam ve elektronik posta içeriklerimiz aracılığı ile gerçekleştirilen işlem ve eylemlere dair bilgiler.

Kişisel verilerin Kullanılma Amaçları

Ünye Belediyesi, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde kişisel verileri aşağıda belirten amaçlarla işleyebilir ve bu amaçların gerektirdiği süre boyunca muhafaza edilebilir.

›› Yasal ve idari yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve yürürlükteki mevzuattan doğan hakların kullanılabilmesi,
›› Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda talep halinde ve mevzuat gereği kamu görevlilerine bilgi verilmesi,
›› Web sitesi/mobil uygulamalar üzerinden yurttaşların kimlik bilgilerinin teyit edilmesi ve iletişim için gerekli adres ve diğer gerekli bilgilerin kaydedilmesi,
›› Elektronik (İnternet/mobil vs.) veya kâğıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlenmesi,
›› Ünye Belediyesi’nin faaliyet ve hizmetleri ile ilgili şikâyet ve önerilerini değerlendirilmesi,
›› Ünye Belediyesi bünyesindeki birimlerde veya birimler arasında koordinasyon, iş birliği ve verimliliğin sağlanması ve geliştirilmesi,
›› Ünye Belediyesi tarafından kullanılan İnternet sitesi ve diğer elektronik sistemlerin ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması,
›› Mevzuatta meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren diğer bildirimlerin yapılması,
›› İlgili mevzuatlara aykırılıkların soruşturulması, tespiti, önlenmesi ve ilgili idari veya adli makamlara bildirilmesi,
›› Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
›› Talep ve soruların cevaplanması,
›› Ünye Belediyesi insan kaynakları politikaları çerçevesinde çalışan ihtiyacının temin edilmesi ve işe alım süreçlerinin yürütülmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
›› İş başvurularının uygunluğunun değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçilmesi,
›› Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
›› Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Ünye Belediye’ si meşru menfaatlerinin korunması.
Yetkili Hizmet Sağlayıcılar

Belediyemiz İnternet siteleri, platform ve uygulamaları ile hizmetlerinin yürütülmesi ve tanıtımı için yetkilendirdiğimiz bazı hizmet sağlayıcılardan(link) yardım alabiliriz. Bu hizmet sağlayıcılar da kullanıcıların bilgisayarına/cihazına çerezler ve benzeri teknolojiler (üçüncü kişi çerezleri) yerleştirebilecek ve kullanıcı cihazını tespit etmeye yönelik IP adresi, benzersiz tanımlayıcı (uniqueidentifier) ve cihaz tanımlayıcı gibi bilgileri toplayabilecektir. Söz konusu linkler, üçüncü kişilere ait gizlilik politikalarına tabi olup, üçüncü kişiler ve üçüncü kişilere ait sitelerin belediyemizden bağımsız olduğu ve belediyemizin üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarından sorumlu olmadığını bildirmek isteriz. Link verilen İnternet sitelerinin ziyaret edilmesi durumunda, bu sitelere ait gizlilik politikalarının okunmasını tavsiye etmekteyiz.

Kişisel Verilerin yurt içi/yurt dışında 3. Kişiler ile Paylaşımı ve Saklanma Süresi
KVK Kanunu’nun 4’üncü maddesinde sayılan genel ilkelere ve 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, işbu Gizlilik Politikasının “Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları” başlığı altında gösterilen amaçlar ile kişisel verileriniz,

›› Faaliyetlerimizi yürütebilmek amacıyla işbirliği yaptığımız program ortağı kurum ve kuruluşlarla,
›› Yetkili idari ve adli bir kurum tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi durumunda Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olması durumunda,
››Sistemle ilgili teknik sorunların tanımlanması ve çözülmesi için, gereken hallerde kullanıcıların IP adresini tespit ederek kullanmak durumunda kalabilir. Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Hukuken daha uzun bir sürenin gerekli kılındığı veya daha uzun bir süreye izin verildiği durumlar hariç olmak üzere, Belediyemiz kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik Politikasında belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli olan süre zarfında elinde bulundurur. Saklama süresi sona eren kişisel veriler, Belediyemiz tarafından KVK Kanunu çerçevesinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Çerez Kullanımı
Ünye Belediyesi, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir Çerez-Cookie (teknik iletişim dosyası) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler. Çerez Politikası

Çoçukların Hakları
www.unye.bel.tr internet sitesi üzerinden sunulan uygulama hizmetinin hedef kitlesinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar yer almamaktadır. Kurum, tabi olduğu yasaların zorunlu tuttuğu haller dışında çocuklardan ya da çocuklar hakkında internet siteleri üzerinden bilerek kişisel bilgiler istemez ya da toplamaz. Kullanıcı tarafından çocuğun kişisel bilgiler vermiş olunması durumunda, söz konusu bilgilerin kayıtlardan silinmesini İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurarak kurumdan talep edebilirsiniz.

Kişisel Verilerinizin Korunması, Güvenliği ve Denetimi

Kurum ile ilgili yasal mevzuat kapsamında, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesini ve verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla veri sorumlusu olarak uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda Belediyemiz iş süreçleri ve faaliyetlerinin kişisel verilerin korunması amacıyla hazırlanan belediye içi politika ve kurallara uygun yürütülmesi sağlanmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatı ve bu doğrultuda hazırlanan belediye içi politika ve kurallar konusunda çalışanlarda farkındalık yaratılmasına yönelik çalışmalar yürütülmekte ve çalışanlardan ve belediyemiz adına veri işleyen kişi ve kurumlardan verilerin gizliliği ve korunması için gerekli beyan ve taahhütler alınmakta, bu beyan ve taahhütlere aykırılık belirli yaptırımlara bağlanmaktadır. Kişisel verilere yetkisiz kişilerin erişimi önlemek üzere gerekli bilgi güvenliği tedbirleri uygulanmakta ve alınan tedbirlerin yeterliliği belirli periyotlarda kontrole tabi tutularak mevcut veri güvenliği sisteminin sürekli olarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Kişi Hakları

Kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin KVKK’nın 11. maddesi uyarıca sahip olduğu haklar aşağıdaki gibidir;
›› Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
›› Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
›› Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
››Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
›› Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
›› İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
›› Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.unye.bel.tr internet adresinde yer alan İlgili Başvuru Formu’nu kullanarak iletebilirsiniz. Kurum, talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, tarafımızca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Ünye Belediyesi işbu Gizlilik Politikası hükümlerini dilediği zaman www.unye.bel.tr sitesinde yayımlamak suretiyle değiştirebilir. Kurumun değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri kural olarak, www.unye.bel.tr İnternet sitesine yüklenmek suretiyle yapılacak ve bu tarih itibariyle geçerlilik kazanacak olmakla birlikte, Kurumumuz değişiklikleri, uygun gördüğü diğer şekillerde de bildirilebilecektir.

İletişim Ve Kişisel Verilere İlişkin İzin

İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası ve İletişim İzni’ni kabul etmekle, Ünye Belediyesi ile paylaşılmasına rıza göstermiş olduğunuz kişisel verilerinizin, işbu Gizlilik Politikasında bildirilen amaçlar (çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve kişiye özel tanıtım, promosyon, reklam, hizmet, anket ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi vs.) ile; toplanmasına, saklanmasına, işlenmesine, kullanılmasına ve Ünye Belediyesi ve yukarıda detayları bildirilen üçüncü kişilere aktarımına izin vermiş bulunmakta ve Kullanım Sözleşmesi ni kabul etmiş olmaktasınız.